Inlägg från: johi77 |Visa alla inlägg
  • johi77

MAJ 2010

Då kör jag nog på kl 15 den 15e då, lätt att komma ihåg om inte annat.

Jag kan förstå dig Martinaa med tiden men när ni har så nära till festlokalen tror jag det kommer bli alldeles lagom. En vigsel tar väl inte mer än 30-40 min (eller?) så ni är säkert på plats i lokalen strax efter 18. Perfekt ju! Natten sen är ju lång och jag kommer iaf inte följa traditionen att vara den förste att lämna festen. Nä, party natten lång väl?

• johi77
    Martinaa skrev 2009-07-20 22:05:52 följande:
    Om den är "för enkel" avgör bara du själv. Alla tycker olika. Jag tycker den var jättefin!! Själv är jag ganska inne på den här:www.littlecoral.com/v9409fstrapless-aline-chi...Annars hittade jag en på Milly som jag gillade och som passande nog heter just Martina! www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1....Kan inte bestämma mig! :P
    Båda var superfina och ganska snarlika. Jag gillar den senaste bäst - Martinaklänningen - gillade den brodyren mer och sen var det ju fint i ryggen med rosetten
  • johi77

Ha en skön semester Marinaa!

TACK för responsen kring klänningen. Än så länge leder den Får nog besöka nån butik snart och sen har jag två bröllopsmässor inbokade i höst där jag hoppas på massa inspiration.

Idag fick jag också bokat kyrkan! Även om den gamle gubben som svarade tyckte jag var ute i god tid för han hade inte ens en kalender för våren *haha* Får nog ringa om ett tag igen och checka av läget...

• johi77

Snuttfia - jättefina klänningar och den korta var ju fullkomligt bedårande! Attans, nu har ni fått in mig på såna tankar med... hmmm....två klänningar är ju roligt!

Fröken Strössel - du kommer vara så söööööt i din lilla spetsklänning, magisk! Underbart med lite färg på skorna, tror du inte det är fint att ha samma färg på bandet i midjan? Ååååå pioner

Skor har jag inte ens hunnit fundera på.... Men det blir säkert nån som är öppen fram men ändå med lite klack. Tror eg inte att man behöver köpa dyra skor på bröllopsbutiker utan till våren kommer det säkert många fina vita/ljusa skor i vanliga affärer.

Mitt bröllopsfix ligger nere några dagar, full rulle med semester och aktiviteter. Men det är hemskt roligt att läsa alla inlägg!

• johi77

Frk Strössel - nu förstår jag svart band i midjan å cerise. Spanade på dina bilder och såklart ska du matcha ert bröllopstema. Du känns som en cool brud som vågar sticka ut lite! Själv är man ju så trökig så man kör på vitt, vitt, vitt, lite grönt å kanske lite rosa. Inte så originellt alls men men....

• johi77

Ja, nu får du stoppa undan skorna i garderoben Cia.... Det är ju bra att man ständigt har sin bröllopsradar på för rätt som det är så dyker man på dom rätta skorna, den rätta väskan, dom rätta ljuslyktorna mm mm.

• johi77

Ett annat tips är också att fråga runt bland gifta vänner. Jag tror nog att det finns både små väskor, tiaror, slöjor, underkjolar mm mm i gömmorna om man inte har lust att köpa allt nytt. Dessutom alltid bra att be om att få se inbjudningskort, festprogram mm för att få inspiration! En regnig dag som denna älskar jag min dator och alla tusentals bröllopssidor!

• johi77

Cia... jag skulle nog inte ha någon mer färg än den fint röda som huvudfärg och sedan vitt.

Har inte kollat in project wedding, ska genast surfa dit!

En annan sak som iaf jag måste gå in för (kanske fler?) är projektet tappa några kilon innan bröllopet! Hade ju varit nice att känna sig fit på dagen d! Får ta tag i det ordentligt efter semestern...

Svar på tråden MAJ 2010