Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010

Nu gifter vi oss:
    Av din beskrivning skulle jag nog välja lokal 1! Billigare och bättre helt enkelt. Visst, en bit bort, men SÅÅÅÅ himla långt var det ju inte! Folk får väl samåka, eller ring nåt bussbolag och hör om ni kan fixa nåt bra pris på transport hem, eller deala med nåt taxibolag eller nåt? Det går alltid lösa!

Å vilken lyx med en mamma som kan göra egna smycken!! Själv är jag inne på att köpa det där från länken som Fröken Strössel tipsade om, om jag inte skulle hitta ett liknande i butik nånstans så jag slipper beställa via nätet.

Nähäpp, nu har sambon slutat jobba så jag får åka och hämta honom! O sen är jag ledig tre dagar = massor med tid att bröllopsplanera, hehe!

Gonatt på er!

• Martinaa

Vi har tänkt att fixa en buss då vår festlokal ligger några mil från stan, men då får de som är intresserade av att åka med där betala en liten slant för det själva. Det kommer ju fortfarande vara billigare än att alla tar varsin taxi (hoppas jag...!).
    Skickade en prisförfrågan till ett bussbolag för flera veckor sedan, men har fortfarande inte fått nåt svar. Får nog ringa och tjöta på dem imonn! :P Har inte en aning om vad det kostar...

• Martinaa

Min sambo kommer fylla 30 bara en månad innan bröllopet. Så det blir inget stort 30-årskalas för honom, vilket jag tycker är lite trist för hans del. Får nog bara bli en lättare typ lunch för lite familj, men ingen stor fest med vännerna. De får festa med oss på bröllopet istället. Vad jag ska köpa till honom då har jag ju inte ens tänkt på. Hittills har jag köpt dataprylar till honom, tangentbord, mus och hörlurar (han spelar så de ska vara bra grejjer... )
    Det vore ju lite skoj att köpa nåt till bröllopet, men vad har en brudgum som inte ingår i klädhyran?

• Martinaa

Ringde och pratade med bussbolaget nu och de har haft jättemycket att göra på grund av skolstarten och planera alla skolbussar, så därför hon inte hunnit ta itu med min prisförfrågan. Jag var inte bortglömd, men så fort hon hade tid så skulle hon ta tag i det och maila mig. Återkommer sen när jag fått svar!

• Martinaa

Nääääj! Var det Ellagården som var upptagen också!? Men leta efter ny lokal innan ni flyttar datum tycker jag. En snabb googling gav mig denna tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1369958.html
    samt detta sökresultatet: maps.google.se/maps&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&q=festlokal+bor%C3%A5s&fb=1&split=1&gl=se&view=text&ei=fgmMSoTLH4Tu-AaA4ojLDw&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=1
    Hoppas ni hittar nånting!

Idag har jag varit "på hugget" och fixat... eller egentligen inte fixat nånting, men har varit och kollat upp en massa. Tog en tur ner till Knalleland och sprang runt i massa affärer. Till att börja med ska jag köpa ny cykel så kanske jag kan börja att cykla till jobbet = komma i form till maj!

Var inne i en tygaffär och kikade på silversnören att knyta runt de små presentaskarna jag tänkt vika till alla gäster, men insåg att det blir ganska dyrt att köpa metervis.
    Smet in på Albrekts Guld o kikade ringar (inget intressant), var inne på underklädesbutik och kollade korsett, var inne på Glitter och kikade på två tiaror. Var och pratade med en fotogaraf och fick en prislista mailad till mig, och gick även förbi en skräddare och frågade lite om hyrpriser av frack till m2b. Smet förbi och tog en prislista på en nagelstudio också, samt kikade på skor i några olika skoaffärer. Var nära att köpa ett par på rea, men lät bli till slut. Vill nog inte ha med öppen tå, ifall det är kallt och man vill ha strumpbyxor tänkte jag.
    Sen var jag på Eko och köpte en låda för förvaring av bröllopsprylar (var ju bara tvungen Cia ), en vinkelhake som ska underlätta när jag skär upp tapeten till inbjudningskorten, samt kikade efter ståltråd till placeringskorten, men hittade ingen bra. Får kika på nån byggmarknad eller likannde. Däremot kom jag fram till att man kan kanske hitta nåt tunt garn att knyta med istället för silvertråd! Hittade några fina blå på Eko.
    Allra sist var jag inne på scrapbooking-butiken och kikade lite. Gick därifrån med en enda liten ynka tygblomma som jag fick för att testa hur det blir att sätta på placeringskorten. Blev gulligt!

Nu ser jag mest fram emot en göteborgstripp för att testa "min" klänning samt kolla in papper och liknande på In-Ex!

Ps. Sorry för mina romanlånga inlägg varje gång...

• Martinaa

Ja verkligen! Imorgon blir det en likadan runda i stan! Haha, nä skojar bara, men en liten titt blir det nog när jag ändå är där!

• Martinaa

Ja tänk om man visste exakt vilka som kom redan nu! Man hoppas ju att alla ska kunna komma som man bjuder, för det är ju de som man VILL ha där! Jag satt och gjorde lite bordsplacering här för nån dag sedan, vilket är helt korkat egentligen... men kan inte låta bli, haha. Jag (erhm, vi...) har tänkt ha det klassiska med honnörsbord och tre "tungor".

Jag satte mina samtliga syskonbarn vid ett bord, som får bli barnbord. Bröderna med fruar hamnade också vid samma bord då. Sen vet jag ju inte hur många av våra kompisar/övriga gäster som tar med sig barn. De kommer vara lite yngre (upp till drygt 1,5 år och nån på 4 år) så de får väl sitta vid föräldrarna då, men jag tror (hoppas?) att de kommer lämnas med barnvakt. Visst skulle en fyraåring kunna sitta med de andra barnen vid barnbordet, men då känner ju inte hon de övriga barnen (alla mina syskonbarn känner ju varandra), så de kanske hellre sitter vid föräldrarna ändå...? Jaja, sånt är väl bara o höra med föräldrarna då om de ska ha med barnen.

Idag mailade jag iväg min bild som jag vill ha som stämpel, så jag hoppas på ett svar snart med en prisuppgift. Är så ivrig på att få sätta igång och embossa nu ju!

• Martinaa

Fröken Strössel skrev 2009-08-19 21:08:17 följande:

Om vi har bord som öar så har jag en liten tanke om att endast bestämma de 10 som ska sitta vid varje bord och sen låta de bestämma själva hur de ska sitta vid bordet. Blir ju lite lättare då Skulle väldigt gärna ha buffén utdukad då också, alltså ha en liten mini buffé på varje bord men vet inte riktigt om det går rent praktiskt...
    Det är väl bara och höra med festlokalen/de som sköter cateringen. Jag tycker inte det låter som en omöjlighet...? Bra idé att bara avgöra vilka utan att skriva exakt var de ska sitta. Underlättar för er också
  • Martinaa
    snuttfia skrev 2009-08-20 12:42:44 följande:
    Fröken, det var en bra idé att bara placera vid ett bord och sen får de bestämma själva hur de vill sitta... Ska klura på det ett tag nu och se vad sambon säger Man kan ju ha nån lek eller nåt då de ska ta reda på vilket bord de ska sitta vid när de kommer, om man har namn på borden eller så... Eller kanske det blir fjantigt.Vad tror ni förresten, ska man sätta folk som känner varandra ihop eller blanda? Tänker att det kanske blir lite mindre stelt om man får träffa gamla bekanta men samtidigt är det ju kul att blanda så alla får träffa nån de inte känner redan. Fast det är ju mest min släkt och mina vänner som kommer, sambon har jättelite släkt och bara en kompis han ska bjuda...
    Det bästa tycker jag är både och! Att blanda upp folket så man träffar nån ny, men alla bör ha MINST EN person bredvid/mittöver som man känner så man har nån "trygghet" med någon att prata med.
    Ska man blanda folk som inte känner varandra så får man nog tänka över lite vilka man tror skulle passa ihop. Om man till exempel vet om att några har gemensamma intressen kan man ju sätta dem vid samma bord. Likaväl om man vet att två personer INTE skulle passa ihop så kanske det är bäst att dela på dem
  • Martinaa

Snuttfia:
    Härligt! Visste väl att det skulle lösa sig!

Själv träffade jag min nya träningsbuddy idag www.martinaa.se/blogg/isabella.jpg som ska hjälpa mig att komma i form till maj. Hon var ganska otränad nu, så vi fick gå uppför backarna hem , men det ska det nog bli ändring på, hehe. Cyklade förbi både ett bageri och en blomsteraffär så smet in och frågade om lite priser på tårta och brudbukett. Ska höra med lite andra ställen också så man har lite alternativ. Bra att fråga också hur tidigt man behöver boka.

Näpp, dags för dusch!

Svar på tråden MAJ 2010