Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010

johi77 skrev 2009-07-27 22:58:10 följande:
    Låter grymt! När jag var toastmadame så ville även vi ha några sidor i häftet som inte brudparet kunde styra, har du tänkt på nåt sånt?
    Ni blir jag så nyfiken var du kommer ifrån, jag är utflyttad småländska...
    Om man ber snällt längre fram hoppas jag på att få en titt på ditt häfte.
    Flyttat från Småland till Borås för snart sju år sedan så får väl (trots allt) kalla mig boråsare nu. Kommer från en liten ort utmed E4'an mellan Jönköping och Värnamo.

Lämnat utrymme till värdparet? Nä, det har jag inte tänkt på. Jag kan fråga dem om de vill göra nåt, för jag har faktiskt två tomma sidor kvar. Bara lagt in en bild på vår förlovningsannons där än så länge.

Visst kan jag hjälpa er alla med häftet och dela med mig av lite olika saker! Däremot vill jag faktiskt hålla mina korsord/bröllops-sökord för mig själv tills vi gift oss, vilket jag hoppas ni förstår och kan respektera Alla ni som gifter er efter 15 maj kan dock få ta del av dem! Så länge jag har tid och möjlighet att lägga ut dem efter bröllopet förståss.. :P
  • Martinaa
    johi77 skrev 2009-07-27 23:05:09 följande:
    Bra tankar Martinaa... Läste att det fanns specialris som inte är farligt för fåglarna... Jag tror nog jag vill ha bubblor ändå bara för att det är en kul grej och inte så vanligt.Ditt bröllopsbingo Martinaa var ju jättekul, sen var jag en liten hacker *haha* så jag tror jag vet lite mer om dig nu *nyfiken*
    Haha!! Du behöver inte vara nån vidare hacker för att lista ut vad min hemsida är direkt, haha. Men det gör inget! Jag känner mig ganska trygg här inne. Anledningen till att jag är så hemlighetsfull och så fattig presentationssida är för att jag inte vill att nån jag känner ska få reda på att vi planerar bröllop (jag menar, att jag inte kan babbla om mig själv är knappast anledningen, haha). Att ni vet vem jag är osv gör absolut ingenting! Så länge ni inte skriver nåt avslöjande i min gästbok eller liknande :O

Förresten har jag hört att det där med att ris skulle vara farligt för fåglar bara är en myt!! Minns nu dock inte vart jag läste det...
  • Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-27 23:21:21 följande:
    Nä ni tjejer, nu är det sängen-dags för mig. Hör kanske lite imorgon. Men tänk på att inte skriva så många sidor imorgon då jag jobbar mellan 13.30 och 21.30
    Gör ett hat-trick o tar tre inlägg på raken nu

Gonatt på dig. Hoppas du får sova gott!

O tyvärr kan vi inte lova för mycket
  • Martinaa

Ja nåt pris får det väl bli, om än så en liten chokladkaka bara (typ ta 3 för 10:- ) eller nåt. Har jag inte tänkt på riktigt än!

Gonatt och sov så gott! Det blir nog sängen för mig här också nu!

• Martinaa

Fröken Strössel:
    Vi kommer heller inte ha varken tärna eller best man, utan bara en liten brudnäbb. Jag hade gärna haft två näbbar, en kille och en tjej, men tyvärr känner vi inte nån kille i samma ålder som vi kan fråga, så en tjej får räcka.

Klänningen jag kikat på (kinaklänning) har släp, men jag ska nog välja bort det. Känns som om man bör ha en tärna om man har släp så hon kan rätta till det efter en i kyrkan när man vänder sig om fram o tillbaka osv. Och eftersom vi inte har tärna, blir det utan släp!

Hur gör man med ring då förresten? Ska min m2b ha den i fickan, eller kan man låta brudnäbben ha den?

• Martinaa

Godmorgon Cia!

Hon kommer vara sex år då!

• Martinaa

Eeh... tja.. nä det måste hon kanske inte...? Tog väl bara det för givet...
    Det får vi fundera på hur vi vill göra!

• Martinaa

Jag som höll tummarna så hårt....
  • Martinaa

Sambon gillade idén att vår brudnäbb ska hålla ringen! Det borde inte vara så svårt att sy en egen liten ringkudde. Om inte jag lyckas så har jag ju mamma Sparar vi ju pengar på näbb-bukett, haha. Man kanske kan fästa fast en liten blomma på kudden också, så blir det nån blomma också?

Bah, kan knappt bärga mig nu tills jag får berätta för min familj i helgen! Yeha!

Svar på tråden MAJ 2010