Inlägg från: CiaLovesAndreas |Visa alla inlägg
  • CiaLovesAndreas

MAJ 2010

När har ni tänkt att ha O.S.A? Hur lång tid innan den stora dagen?

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, jag funderar också på nåt sånt. För ev. kommer min vän göra placeringskorten och det är väl snällt om hon får lite tid på sig

Imorgon kommer vår ev. fotograf på besök
    Prata lite upplägg och känna av så det känns rätt, om ni förstår hur jag menar

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Vilken tur ni hade med kyrkan!

Där sa du nåt om mat och tårtan...kanske ska ha osa ännu tidigare då...hmm...

Gästerna kommer få ta sig från kyrkan till lokalen själva. Med bil tar det ca 5 min
    Sen kommer vi förhoppningsvis med häst och vagn

• CiaLovesAndreas

Ja, jag hoppas verkligen att det kommer lösa sig med häst och vagn.
    Har drömt om det sen jag var liten

Snart dags för sängen för min del så jag orkar upp imorgon. Ser fram emot att träffa fotografen

• CiaLovesAndreas

Är det normalt att drömma "mardrömmar" om brölllopet redan???
    Jag drömde att det var den stora dagen, men inga gäster dök upp. Alla hade glömt bort den!

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Ja, usch det vill vi ju inte vara. Tror det gott och väl kommer räcka med nervositeten dagarna innan

• CiaLovesAndreas

Nu är fotografen bokad!

johi,
    Skönt att ni fick kyrkan och kl. 16 går säkert lika bra.
    Som du säger så är det ju lite att fixa med när man fått veta vilka som kommer.

Vi kommer föreslå för våra gäster att de kan sova över där festen hålls. Får se hur många det är som nappar på det.

Hur lång tid ska man avsätta till frisören?

• CiaLovesAndreas

Moon River skrev 2009-08-05 20:35:43 följande:

de brudar jag sminkat brukar vara hos frisören redan vid åtta - halv nio tiden på morgonen och så görs smink runt tolv - halv ett och sen en sista touch på frisyren innan påklädning (de brukar oftast gifta sig vid tre med den tidsplaneringen).
    Tack.
    Ska boka make up nästa vecka. Måste även prata med frisören igen. För eftersom de på FACE sa att man ska vara ute i god tid då det är baltider så känns det som att man måste vara ute i god tid till frisören också.

Sen kommer en till fråga...vart tar man på sig???
  • CiaLovesAndreas

Veronica,
    Vart ska ni åka?

• CiaLovesAndreas

Veronica,
    Vi har inte börjat tänka på det där med maten än eftersom vi fortfarande inte varit och pratat med folket som har hand om festlokalen. Jag ville åka idag, men mannen suckar bara Vi har ju prelbokat lokalen så det är ju lugnt egentligen...bara jag som blir så ivrig

Jag skulle vilja sova borta tillsammans med min tärna natten till bröllopet. Men dessvärre tror jag inte att vi kommer ha råd med en hotellnatt också. Känns nästan som att det räcker med de utgifter som är/dyker upp.
    Tyvärr bor inte min tärna i samma stad som mig, annars kunde vi ju sovit hos henne.

Uj, det där med ringen hade inte jag en tanke på. Jag som kom fram till att vi skulle ta fotograferingen innan just för att vi kommer ta korten vid festlokalen och därför vill vi inte ha gästerna springandes där.

Dock så kommer vi ha fotografen på plats hela dagen...från morgon till kväll så det kommer ju då bli kort både utan och med ring...för jag kan ju inte ha handen bakom ryggen på varje kort

Ska ni ha med den där traditionen med nåt blått, nåt lånat...osv.

Jag skrev ju om mitt halsband tidigare. Idag ska m2b att han tror att det kommer vara för litet...att det "försvinner". Och det kan han nog ha rätt i eftersom jag ska ha tiara. Kanske ska hitta nåt "bling-bling"- halsband som matchar tiaran istället, eller vad tror ni?

Svar på tråden MAJ 2010