Inlägg från: CiaLovesAndreas |Visa alla inlägg
  • CiaLovesAndreas

MAJ 2010

Fröken Strössel skrev 2009-07-15 08:02:23 följande:

Roligt att hitta klänning!Vi har hittat en lokal där vi både kommer ha vigsel och fest men boendet blir en bit bort. Hade verkligen varit toppen om man kunde haft alla tre på samma ställe!
    Ja
    Kanske lite tidigt men vi hittade en på blocket som var fin OCH billig

Ja det vore ju onekligen det smidigaste om man hade allt på samma ställe.
    Här blir det nog så att vi viger oss på en plats och sen blir festen och boendet på samma ställe.
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, det springer iväg om man vill ha allt dukat och klart
    Men det vore ju så skönt att slippa allt ansvar.
    Var ska ni gifta er?

• CiaLovesAndreas
    Martinaa skrev 2009-07-15 11:35:22 följande:
    Hm.. ska jag avslöja detta ännu...? Jag säger som så här så länge. Det är ett privatägt kapell, så det är det som kostar...mycket. Damen vi pratade med på restaurangen var jättetrevlig och de verkade ha mycket fin mat till ungefär halva priset än vi hade räknat med (kuvertavgiften) och då ingår personal och grovdukning. Lokalen var jättebra och det kändes bra, men vi tvekar ändå lite på grund av hyran av kapellet. Vi vill så gärna, så det lutar åt att vi tar det här ändå, men det rör sig ändå om mycket pengar i slutändan...
    Åh förlåt, det behöver du inte göra.
    Men känns det rätt och man känner att man kan/vill lägga pengarna på det så varför inte slå till?

Sambon skulle idag prel.boka kyrkan och får till svar att det inte går att boka förrän i november efter kyrkomötet.
    Tyckte det lät skumt och ringde till svenska kyrkan.
    På kyrkomötet ska det diskuteras om vigselrätt för homosexuella, så alltså är det de homosexuella som måste vänta med att boka vigsel.
    Men så vitt jag vet så är inte min sambo homosexuell
    Så den kyrkan vi är intresserade av hade ju totalt missuppfattat det där
  • CiaLovesAndreas

Veronica,

Men man undrar ju hur många de har gett den informationen till?

• CiaLovesAndreas
    Veronicamy skrev 2009-07-15 12:02:25 följande:
    cia: jaaa *fniss*man kan ju inte bara anta sånt ju... undra va han sa till dem egentligen heheh
    Nu hängde jag inte riktigt med.
  • CiaLovesAndreas

Veronica,
    Hehe
    Grejen är den att det då bara gäller homosexuella, att det är de som måste vänta med att boka vigsel.

Tydligen har alla par, även de heterosexuella nekats boka bröllop.

• CiaLovesAndreas

Veronica,

Så det var det jag menade med att man undrar ju hur många som blivit nekade innan oss.

• CiaLovesAndreas

Kathiz å Kimmo skrev 2009-07-15 16:23:00 följande:

Hej hopp,får man komma med???Vi har fått byta datum på grund av att festlokalen var bokad det datumet vi ville. Så nu blir det 22/5. Pingstafton, kanske en klyscha, men vad gör man när man måste undvika födelsedagar och annat!!Ni verkar ha hunnit långt redan. Jag är glad att vi bokat en festlokal!!Ha det gott!!!
    Får man vara nyfiken och fråga vart ni ska vara?
  • CiaLovesAndreas

dittdatten,
    Jag har också tänkt tanken att skicka inbjudan istället för traditionella julkort

Vi har berättat för de närmaste, de som behöver veta
    Dock är jag lite mer tyst om hur våra planer fortskrider till mina föräldrar medans sambon involverar sina.
    Jag pratar med tärnan istället, känns som att det är viktigare att hon får veta saker

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Vad härligt att det nu är bokat för er

Vi har prelbokat lokalen, så nu är det kyrkan vi väntar klartecken från. Vill veta NU!!!

Svar på tråden MAJ 2010