Inlägg från: Bluebride |Visa alla inlägg
  • Bluebride

MAJ 2010

Martinaa skrev 2009-08-30 18:20:32 följande:
    Bluebride:Whot!? Ska du skriva alla festprogram för hand!? Eller menade du "bara" inbjudningskorten? Imponerande! Hade jag haft en fin handstil skulle jag kanske övervägt det, men nu? Icke! Hoppas sin hand/handled mår bra i alla fall, så läkaren bara säger att det är nåt tillfälligt!
    Nä, jag ska skriva allt för hand. Jag har rätt fin handstil om jag tar det lugnt när jag skriver. Jag har mallar till vissa ord som överskrifter å så. Fixar bilder sen när jag är klar.

Ja, vi får väl se vad det är för fel på min hand.
  • Bluebride
    Martinaa skrev 2009-08-30 20:22:52 följande:
    Oh jisses! Det var inte dåligt!! Ja det vill jag verkligen se bilder på! Jag sitter just nu och pillar lite med hållarna till placeringskorten. Tidigt? Oja, men jag kan inte låta bli. Hittade en bra ståltråd på In-Ex i fredags så vill ju bara testa att göra några stycken...
    ni får hjälpa mig att minnas det, har uruselt minne nu för tiden.

Jag har placeringskrukor som ska målas osv, men jag kan inte börja riktigt med dem förrän jag vet vilka som kan komma.
  • Bluebride

är det bara jag som gifter mig den 22/5 då?

Även om ett bröllop nu känns som en dålig idé pga alla gräl som är nu, men mycket är för att vi går hemma båda två och det tär på oss båda. Jag bara hoppas på bättre tider.

• Bluebride

Vilka tider gifter ni er? Eftersom vi kommer ha en dotter på ca 1,5 år, så kommer vi ha bröllopet redan vid 1, så det inte blir så sent, för många gäster kommer vimmerby eller sundsvall och det är en bit till Flen

• Bluebride

man vet aldrig när ett barn kommer, det kan komma innan el dra ut på tiden. Om ni vill ändra datumet kanske ni kan ta det i början på juni. Skulle få barn i böjan på mars, hon kom 5 daga innan jul.

• Bluebride
    Martinaa skrev 2009-09-01 21:03:36 följande:
    Ööh... början av mars kontra innan jul!? Eller du menar kanske juli, haha.Ja sånt där är ju knepigt. Oftast tycker jag barn brukar gå över tiden, men man vet ju aldrig. Lägg vigseln 1 maj? Ingen garanti, men förhoppningsvis kan de komma då. Annars får ni flytta fram (bak?) vigseln ännu tidigare för att vara på säkra sidan (mars-april). Bättre det än att flytta fram vigseln kanske, då jag hellre skulle gå på vigsel gravid än med ett spädbarn. Dock ger det er lite mindre planeringstid...
    Ja, jag födde henne i vecka 28+6 dagar.

Jag tycker klänningen var jättefin på dig och jag tycker du borde ha slöja.
  • Bluebride
    Martinaa skrev 2009-09-02 12:59:09 följande:
    Aha, du menar DET hållet. Jag räknade framåt! Har hoppats på en fin håruppsättning så då vill jag inte täcka över den med slöja...!
    jag har blivit korthårig, så jag vet e 17 vad jag ska ha för frissa, har alltid haft långt hår och alltid tänkt mig lockigt, så vi får se vad som blir. Vet inte hur fort hår växer.
  • Bluebride

jadå hon mår bra, enda är att hon har problem att bajsa, men vi har ju magdroppar för sånt, annars e hon bara liten, hon använder fortfarande vissa 50-plagg. Hon diagnoserades med BPD men jag har inte märkt ngt av det. Hon blev av med surgasen i början på juni

snuttfia skrev 2009-09-02 14:25:56 följande:
    Lite OT men är nyfiken... Mår hon bra nu då? Min kille föddes v 27+0, han mår finfint och har inte några men alls, han är 3 nu... Han har förkylningsastma men det har dottern också så det beror nog inte på det... De är tuffa småttingar de som kommer så tidigt
  • Bluebride

Jag ska fråga min brorsdotter om hon vill fortfarande vara näbb (hon skulle vart det men det bröllopet blev inte av) så blir hon stöd för Aurora, men jag tror inte hon kan gå än, så frågan är om jag ska göra ordning en vagn eller skrinda eller något, vad tycker ni?

Har haft jätteproblem att hitta ring, men hittade nu min på ebay, denna www.brollopstorget.se/hem/bluebride/gallery/phposv1zr.jpg fast jag ska ha den i gult guld, jag gillar inte vitt guld.

Har lite nya bilder i mitt galleri också. Min slöja, mitt halsband och Auroras klänning.

• Bluebride
    20100515 skrev 2009-09-02 20:07:46 följande:
    Se där, vi är några stycken ser jag vars stora datum ligger i maj. Vad ql!Jag är ny här så hej på er!
    Välkommen hit! Jag är en av de som varit här längst. Tror jag har hängt här sen ca år 2000 (av och till då)
  • Bluebride
    shamrock skrev 2009-09-02 21:08:14 följande:
    Hur gammal är din Aurora när ni gifter er? Om du är osäker på att hon går då och gärna vill ha henne med så hade jag fixat en skrinda eller liknande.
    Hon är 17 månader (korr 14 mån) men tror inte hon kan gå då, då hon är prematurbarn, så det blir att fixa någon skrinda eller så. Var hittar man såna?
  • Bluebride

vi får se, ska önska oss en skrinda till henne i julklapp

Svar på tråden MAJ 2010