Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010

Hmm. Med onsdag menar jag såklart måndag

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-20 10:48:45 följande:
    Vi har bokat vigseln till kl 15. Just nu känns det lagom, men vi får väl se på den stora dagen
    Jag har hela tiden tänkt mig klockan 15 för det är väl det mest "typiska" att ha och jag tyckte det är ganska lagom. Nu fick jag veta att vi måste lägga den kl 17 då vår kyrka (kapell) även är turistmål så det kommer vara folk där fram till fyra-fem.
    Jag tycker 17 är lite sent egentligen, men å andra sidan har vi restaurangen 200 meter från kyrkan så vi kan gå i ett enda följe bort så där förlorar man ingen tid på transport.

Jag tycker kl 17 känns sent, men när dagen väl kommer så kommer det nog gå alldeles för fort...
    Är det lite senare har man ju lite mer tid till frisör, sminkning och fotografering också, men hade jag fått bestämma så hade jag nog tagit det kl.15. Den 15e maj klockan 15! :)
  • Martinaa

Min sambo gillade den mer också. Lite kul om jag väljer den med tanke på namnet

• Martinaa

Dags att gå och lägga sig, och imorgon åker vi iväg på semester till stuga utan dator och internet. Hur ska jag klara mig utan BT och denna tråden ända till helgen!? :-O

• Martinaa

Heeej igen mina brudvänner!

I'm back! Varit på semester några dagar och det var den här tråden jag saknade mest, haha. Nu ska vi se, nu måste jag ju få tjöta av mig om allt ni skrivit om medan jag var borta Varning för långt inlägg, haha!

Vi har bott i stuga några dagar tillsammans med m2b's bröder och den enes flickvän. Då passade vi på att fråga om ena brodern och flickvännen vill vara vårt värdpar vilket de gärna ville! Tror det kommer bli jättebra, även om de själva inte varit på bröllop i vuxen ålder. Kontrollfreak som jag är så kommer jag och "svägerskan" nog jobba mycket ihop så de får lite hjälp från oss. Skönt i alla fall att kunna sätta ännu ett kryss på listan
    Nästa vecka ska vi åka hem till mina föräldrar så jag äntligen får berätta för mammsen o pappsen och fråga bror om han vill vara fotograf!

Ang hår, tiara o slöja osv
    Jag har tänkt mig en uppsättning i stil med den här:
    www.studiomei.se/bilder/DSCF2731.JPG
    Uppsatt men ändå hängande hår därbak. Har inte så långt hår som hon på bilden, men jag ska spara så gott jag kan tills maj
    Ska som ni kanske förstår så ska jag inte ha slöja till denna uppsättning, däremot vill jag gärna ha en tiara i silver! Ska kika på typ Glitter o så, annars finns det ju fina på nätet att beställa.

Ring har jag sett ut den här. Inget bestämt men jag gillar den och tror den kan passa min förlovningsring.
    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1330307&articleNoList=1330307&
    Halsband och så vet jag inte än. Eftersom det antagligen blir axelbandslös klänning så vill jag ju ha ett halsband, men inte sett ut vilket än. Hinner ju både fylla år och önska mig julklappar innan maj så kan kanske önska mig nåt då

Vad mer? Jo, inbjudningskort!
    Jag vill göra egna och har i dagsläget bestämt mig för (det kan hinna ändras, haha) att använda en silvermönstrad tapet! Klistra fast vitt papper inuti för att stabilisera och skriva ut texten själv. Sen ska jag nog köpa ett blått band att knyta runt, då färgtemat ska vara blått och silver (och vitt med då). Ser fram emot att få kila iväg till en tapetaffär nån dag och se om jag hittar nåt jag gillar!

Vi kommer bjuda runt 50 gäster också och då är det betydligt fler vänner än släktingar. Varför bjuda en gammal faster man inte sett på flera år bara för att man råkar ha en gemensam nämnare i blodsbanden? Nej nej, jag bjuder hellre de vänner jag träffar och gillar att umgås med!

Sen är det många som kommenterat dina bilder Cia, men jag hittar inget galleri på din sida Jag vill ju också se klänning och kort, hehe!

Så, nu får jag nog hålla tyst. I alla fall en liten stund! Skönt att vara tillbaka i tråden igen i alla fall, hihi!

• Martinaa

Jag ser värdpar och toastmasters som samma sak! Känns som att det är svenska respektive engelska benämningen för samma, men rätta mig om jag har fel.
    Det JAG har tänkt att värdparet ska göra i alla fall är att ta emot gästerna i kyrkan, dela ut vigselprogram samt visa vart de ska sitta (dvs peka höger eller vänster), samt ha hand om hela festen; styra upp lekar, ha koll på ordning (vem som ska hålla tal osv). Hade jag inte varit kontrollfreak själv så hade även de fått göra festhäftet, men det har jag ju redan gjort, haha.

Superfint halsband Fröken Strössel! Sånt kan jag mycket väl tänka mig själv att ha! Lade länken bland mina favoriter för det är inte omöjligt att jag kan komma mig att önska mig det. Bra pris också!

Håller med Fröken Strössel om Cias halsband. Låter som det funkar toppen!

• Martinaa

Tack tack Cia! Superfin klänning du valt! *tumme upp*

Välkommen hit Jaao, kul med ännu fler maj-brudar!

Jag längtar också till att det åtminstone blir 2010. Då känns det som om man kan sätta igång med planering lite mer på allvar (även om det jag gjort hittills nog kan klassas som på allvar också, haha). Men mest längtar jag tills vi kan skicka ut inbjudningarna i jul. Vi ska skicka dem med julposten så att folk tror det är ett julkort de får. Så de blir lite extra överraskade när de öppnar

Ser också fram emot att åka hem till min familj nästa helg. Då ska jag äntligen få berätta för mor och far. Sen är dilemmat om vi ska berätta för alla mina tre bröder med fruar och barn, eller om jag ska hålla tyst för dem. Måste dock berätta för en av dem, då han är tilltänkt fotograf samt att vi vill ha hans dotter som brudnäbb. Men ska jag hålla tyst för de andra?? Vad tycker ni?

• Martinaa

Vad gör en bröllopskoordinator som inte en toastmaster/värdpar gör? Och kan man plugga till sånt???

• Martinaa

Vi frågade ju vårt värdpar nu precis, men det var mest för att vi kom på att vi ville ha dem. Skadar ju inte att vara ute i tid, om du vet vilka du vill fråga, så de hinner förbereda sig och funderar på hur och vad de vill göra.

Ett värdpar behöver absolut inte vara en kille och en tjej. Kan vara två killar, tre tjejer eller vad ni vill. En fördel är väl åtminstone om de känner varandra någorlunda så de kan planera och "jobba" ihop.

Ni kan ha bara en person också om ni vill, om personen ifråga är rätt person för det och klarar det själv. Jag var på ett bröllop då en tjej var ensam toastmadame och hon skötte tal och drog igång allsång själv, alldeles utmärkt!

Att både vara tärna och värd/toastmadame borde inte vara några problem. Att vara tärna är ju mest att stå med i kyrkan, sen har ju inte tärnan någon uppgift på själva festen, så visst kan hon nog agera toastmadame då också, om hon vill alltså. Bara att fråga henne!

Oj, nån klänning till dagen efter har jag inte ens tänkt på. Ska man ha det också?? :P

Svar på tråden MAJ 2010