• catarinaw

Presenter till gästerna!

Jag undrar, för lite inspiration, vad ni tänker ge era gäster för presenter vid tex bordet? Jag har funderat och funderat men ännu inte klurat ut vad som kan bli bra. Hjälp mig :)

Mvh Catarina

• Svar på tråden Presenter till gästerna!
  • Imma

Vi kommer, hör och häpna, inte ha några presenter till våra gäster. Vi bjuder på festen och tycker att det räcker bra.

Det vanliga är kanske en liten söt ask eller påse med några chokladbitar eller annat godis i.

• BM2009

Vi har organzapåsar med chokladhjärtan i som vi lägger på varje tallrik. På organzapåsen fäster vi ett papphjärta med personens namn. Funkar som bordsplaceringskort!

• icka79

Tycker verkligen att det är överskattat med presenter till gästerna, det är väl roligare att lägga pengar på själva festen!
    Inte konstigt att bröllopen blir så dyra idag!

• 27juni2009

Kommer inte heller ha presenter till gästerna, MEN däremot en liten present till de som hjälpt oss på olika vis

• annanilsson78

Vi har köpt presenter till de som hjälpt oss extra mkt, med smink och hår, fotografering och till vår toastmadame.

Sedan har jag har köpt på mig MASSOR av organza påsar, tradera ni vet:)
    Hade tänkt ha dem som rispåsar men funderar på att köpa godis och ge till gästerna, men det känns inte heller rätt, jag tycker också att det "räcker" med festen...

Får fundera på hur jag ska göra.

• BM2009
    annanilsson78 skrev 2009-06-05 09:22:43 följande:
    Vi har köpt presenter till de som hjälpt oss extra mkt, med smink och hår, fotografering och till vår toastmadame.Sedan har jag har köpt på mig MASSOR av organza påsar, tradera ni vet:) Hade tänkt ha dem som rispåsar men funderar på att köpa godis och ge till gästerna, men det känns inte heller rätt, jag tycker också att det "räcker" med festen...Får fundera på hur jag ska göra.
    Fast våra organzapåsar är inte tänkta som presenter till gästerna utan mer som ett roligare sätt att ha bordsplaceringskorten. Korthållare kostar ju också tänkte vi...
  • Vid havet

Vi ska inte heller ha presenter till gästerna. Förstår inte riktigt vitsen med det...

Vi kommer däremot ge saker till de som hjälpt till med något inför/på bröllopet. Vad vet jag inte ännu...

• Cåjak

Jag förstår inte alls vitsen med presenter till gästerna.
    Det är väl brudparet som skall uppvaktas?
    Och att bjuda på en god middag och en trevlig fest är väl inte fy skam?

• Chrisse och Jonas

Vi ska lägga lite godis och så en ihoprullad fin vers i våra..de används även som borsplacering.

• MV85

Vi köper röda band och ger våra gäster om de ska få något alls... Det är ett sätt att ge något till välgörenhet samtidigt som vi uppmärksammar ett allt för bortglömt band.
    Alla vet vad rosa bandet eller blå bandet står för.. Men hur många känner till röda bandet?

Svar på tråden Presenter till gästerna!