Presenter till gästerna!
Jag undrar, för lite inspiration, vad ni tänker ge era gäster för presenter vid tex bordet? Jag har funderat och funderat men ännu inte klurat ut vad som kan bli bra. Hjälp mig :)
Mvh Catarina
Jag undrar, för lite inspiration, vad ni tänker ge era gäster för presenter vid tex bordet? Jag har funderat och funderat men ännu inte klurat ut vad som kan bli bra. Hjälp mig :)
Mvh Catarina
Jag har köpt chokladbruna askar och organzaband i ivory som jag ska fylla med röda och vita chokladhjärtan,,,
Barnen får varsitt paket med en leksak i för 50:-/st.
Tack för alla dessa svar!! Jag var oxå inne på en liten påse med ngt gott i, verkar vara ganska vanligt!
Non Stop är ju en riktig favorit ;)
Fyndade också vita söta organza påsar på tradera som vi tänkte ha någon chokladbit.
Tack för tipsen om att sätta en namnlapp på dessa!! Då slipper man ju köpa bordsplaceringskort!!
Jag funderar på att göra fina servettringar, nån typ av silvrig ståltråd med lila och vita pärlor på. Dessa får gästerna gärna ta med sig hem sedan som ett minne från vår bröllopsdag!
Tackar för tipsen om organzapåsar, detta ska jag kolla på. De bröllop som jag varit på så har det både varit askar med chokladbitar i och nu senast så hade min vän lagt en geisha-chokladbit (som har rosa papper om) i lite celofan och knytit ett snöre runt. Det var ganska fyndigt, deras bröllop gick även i rosa. Jag funderar själv på att göra egna askar, har hittat en modell på www.origami-club.com/en/xmas/presentbox. och lägga chokladbitarna som ser ut som vit-bruna snäckor, för vårt bröllop blir på västkusten och går i marint. Vad tror ni om det?
Lyckönskningar till er alla som är inne i planeringsfasen.
Vi hade mariannegodisar i små paket och männen fick cigarrer som jag knöt röda sidenband runt.
vi kommer att ge våra gäster godishjärtan med olika kärleksord på tex, I do m.m
Barnen kommer att få varsinna godispåsar och ev någon leksak.
Jag gjorde egna små presentaskar i svart, guld och vinrött och vitt(våra temafärger) och i varje ask fanns ett litet paket med fröer. Till de som hjälpte till lite extra köpte jag halsband och la i vinröda organzapåsar (från samma väninna som gjorde mina bröllopssmycken). Herrarna fick lite personliga presenter inslagna i guldpapper. (Marsipancigarrer, handklovar, massageolja...
Andra idéer är : vackert inslagna pocketböcker (Begagnade hittar man för några kronor), cd-skiva med bilder från möhippa/svensexa samt den musik som spelats på bröllopet, en inbjudan till bröllopsparet vid ett senare tillfälle under året,ett recept på något av det som bjuds på bröllopet mm.
Åh, så roligt, jag vill arrangera bröllop IGEN! Lycka till alla ni blivande makar!
Något annat än choklad någon tänker lägga i sina organza påsar eller askar?
Jag har försökt hitta något annat kul men har inte kommit på nåt...