• catarinaw

Presenter till gästerna!

Jag undrar, för lite inspiration, vad ni tänker ge era gäster för presenter vid tex bordet? Jag har funderat och funderat men ännu inte klurat ut vad som kan bli bra. Hjälp mig :)

Mvh Catarina

• Svar på tråden Presenter till gästerna!
  • MulleNuh

Förlåt, men jag blir lite paff när man läser det som att det FÖRVÄNTAS att gästerna ska få present!!

• Poca

Härligt med röda bandet!!! Jag tycker inte gäster ska få presenter överhuvudtaget, förutom dem som har hjälpt till kanske, men jag gillar röda bandet idén. Mycket bra.

• oliveroebbasmamma
    BM2009 skrev 2009-06-05 09:00:28 följande:
    Vi har organzapåsar med chokladhjärtan i som vi lägger på varje tallrik. På organzapåsen fäster vi ett papphjärta med personens namn. Funkar som bordsplaceringskort!
    Äckligt...i positiv bemärkelse..Precis så ska vi oxå göra!! Har du köpt dom på panduro???
  • BM2009
    oliveroebbasmamma skrev 2009-06-05 11:48:08 följande:
    Äckligt...i positiv bemärkelse..Precis så ska vi oxå göra!! Har du köpt dom på panduro???
    Organzapåsarna är ett Traderafynd, papphjärtana från Panduro. Sen tänkte jag skriva namnen med någon glitterpenna eller nåt.
  • oliveroebbasmamma
    BM2009 skrev 2009-06-05 11:53:27 följande:
    Organzapåsarna är ett Traderafynd, papphjärtana från Panduro. Sen tänkte jag skriva namnen med någon glitterpenna eller nåt.
    haha... köpte en svart glitterpenna på panduro o skrev dom igår.. blev kanon!!!
    köpte även "tags" som man sätter på vinglaset där man skriver gästens namn, så man inte blandar ihop glasen....
    påsarna köpte jag på tradera
  • BM2009
    oliveroebbasmamma skrev 2009-06-05 11:56:45 följande:
    haha... köpte en svart glitterpenna på panduro o skrev dom igår.. blev kanon!!!köpte även "tags" som man sätter på vinglaset där man skriver gästens namn, så man inte blandar ihop glasen....påsarna köpte jag på tradera
    Hahaaa... Då hade vi nog samma tanke... Räknade ut att bordsplaceringskortet (inkl.organzapåse och godis) gick på 10 kr/person.
  • oliveroebbasmamma
    BM2009 skrev 2009-06-05 12:04:18 följande:
    Hahaaa... Då hade vi nog samma tanke... Räknade ut att bordsplaceringskortet (inkl.organzapåse och godis) gick på 10 kr/person.
    Vad ska du ha för godis?? Där har jag inte kommit på nåt ännu...kanske kan få nåt tips då vi verkar tänka på samma sätt!!!
  • b2b09

Vi har köpt små söta askar och ska lägga i några chokladhjärtan i dem till gästerna. De kommer även att fungera som bordsplacering.
    Jag gör det inte för att jag tycker att gästerna måste ha en present.. utan för att det är gulligt och fint och jag förälskade mig i dessa små chokladhjärtan www.myheart.se/brollop-och-fest/241-chokladhjartan-sma-vita.html

• Tess80

Vi ska också ge våra gäster små presenter. Vi har köpt fina askar i form av brud och brudgum. I dom så har vi hårda karameller som det står "Just married" på och ett hjärta.

Vi är annars många chokladälskare i familjen, men vågar inte köpa choklad och lägga i askarna eftersom vi gifter oss nu i sommar och "räknar med" sommarvärme

Bild på godisarna ser ni i mitt galleri eller så ser ni det här där jag köpte godiset (dock dålig bild på dom)

www.festingen.se/product.asp

Svar på tråden Presenter till gästerna!