• Fenixx

Bröllop 2010 nr7

Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

Asfaltblomman 25/9

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • pandis81

Hej.
    Tack för alla fina kommentarer som jag har fått, det värmer verkligen.
    Humlan: Gud så tråkigt med klänningen. Jag hoppas verkligen att du hittat en klänning i tid och som är dina drömmars klänning.

Jag är så glad att jag har min klänning i gareroben som bara väntar.
    Nu är det ju inte mycket som fattas till kyrkan. Och det är skönt. Bröllop blir det, det kan jag lova. bara blommor, näbbklänning,mannens skor och en tärnklänning kvar.
    Och det ska vi fixa. om det så är det sista jag gör.

Sen är det pengar till festen som är problemet.
    Men en liten mottagning det blir det allt.
    INGET I DETTA HELVETE ska få stoppa mitt bröllop.

• Bettertogether
    Sundance skrev 2009-07-20 14:16:39 följande:
    Bettertogether: Du som är så duktig på blommor. Jag funderade på en grej... Jag har ju tänkt ha sådana där blomsterbollar längst med gången fram till vigselplatsen. Skulle man kunna använda dessa som dekoration på borden sedan på kvällen? Typ bara lägga dem på en urna. Eller måste rosorna ha skaft i bordsarrangemangen?
    Det kan man absolut ha! :D Om du gör bollarna i våt oasis står de sig nog över kvällen... då kan du till och med bara sätta dem direkt på borden så som de är :)
  • CiaLovesAndreas

pandis,
    Har ingen aning om vad du går igenom. Men härligt att du har ett bröllop att se fram emot!

• Sundance

Bettertogether: Det låter ju toppen! Men tror du att gästerna tycker man är helt knäpp som börjar "riva" vigselplatsen medan de skålar och dricker välkomstdrink? Funderar nämligen på att använda samma stolar som vi ska ha inne i festlokalen sedan. Haha! Snacka om att plocka med sig allt så fort de har rest sig . Men jag har verkligen inte lyckats hitta några snycka trädgårdsbänkar/stolar att hyra för en utomhusvigsel.

• molnis

Här är inte lätt att hänga med i allt som skrivs=)
    Har inte varit inne på ett tag och har ej vart så mycket bröllopsplanering det sista. Men nu har vi bokat och betalat bröllopsresan så kändes skönt att sätta en stor bock på det och slippa stressa över vart man ska åka. Blir Kuredu på Maldiverna!

Dock länsat det mesta på bröllopskontot...men enligt beräkningen ska det hinnas fyllas på med tillräckligt innan det är dags så hoppas det stämmer!

Men vi har sagt att vi ska sätta oss en dag nu om regnet fortsätter och kolla upp lite saker så man får bokat det man kan så kan vi ta pysslet i höstmörkret.

• molnis
    Lycklig81 skrev 2009-07-20 16:29:25 följande:
    nu va de ett tagsen man va här och läste..befinner mig i småland nu hos min föräldrar. Imorgon blir de Halmstad..vem vet kanske prova lite brudklänningar :)måste hitta en klänning till ett bröllop jag ska på nu den 1 aug. tycker de är jätte svårt allt är så kort...vill inte ha kortklänning..el rättare sakt för kort klänning..usch har inga snygga ben..sen är dom blåslagna efter allt springande efter lillan :)blir nog att bytta kyrka här oxå..hittade en jätte fin festlokal men de tar 2h att köra mellan kyrkan och festen..så de får bli en annan kyrka :)skönt å skriva av sig lite :)
    I halmstad har dom en brudbutik som heter något med Hanna tror jag. De var jätte trevliga där och hade i alla fall en klänning jag gillade! (brukar inte hitta något annars...men fick inspiration från den till den jag kommer sy upp)
  • yatzy86

Hanna Morris heter den :) De är helt otroligt trevliga där ja :D Hittade min klänning där :)
    Ligger nere på brogatan.

molnis skrev 2009-07-20 20:20:50 följande:
    I halmstad har dom en brudbutik som heter något med Hanna tror jag. De var jätte trevliga där och hade i alla fall en klänning jag gillade! (brukar inte hitta något annars...men fick inspiration från den till den jag kommer sy upp)
  • Humlan66
    Pingstdagen2010 skrev 2009-07-20 16:37:29 följande:
    Åh, vad tråkigt att du blev lurad! Har det hänt flera gånger?
    Japp :( detta va 2dra gången, men iofs så hann jag stoppa betalningen 1a gången men det va nääära. Usch va detta är tråkigt tjejer. Jag hatar inte pengar bara bristen på dem, för hade man myyyyycket pengar slapp man detta eviga gnetande på klännigar å öv kläder-lokal osv
    Meeen jag ska väl hitta min klänning skapligt billigt snart -hoppas jag
    men nästa som lurar mig eller som ens vågar sig på ett försök- grrrr säger jag
  • Fenixx

så sant det är sagt....bara att ta nya tag.

• sunzhine

Oj vad det var tyst härinne idag

Har handlat dekorationsstenar till festen idag Man ska väl va ute i tid så man slipper alla stora kostnader på en gång sen... Ska testa o se om det blir snyggt till den tänkta dukningen o om jag ska köpa fler stenar.

Över ett år kvar o längtar så! Så mycket att planera så det känns bra att det är så pass lång tid kvar

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7