• Fenixx

Bröllop 2010 nr7

Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

Asfaltblomman 25/9

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • yatzy86
    Bettertogether skrev 2009-07-24 16:00:12 följande:
    Nu är jag SÅ trött efter att ha bundit en klotrund brudbukett av enbart rosor åt en väninna tills imorgon :) Men den blev väldigt speciell och vacker! :) Bilder kommer!
    Den var otroligt vacker :) Jätte fin! Jag känner att brudbuketten kommer nog bli svår att få fram vad man vill ha, känns som det finns ofantligt mkt möjligheter.
  • Bettertogether

Det är en direkt kopia av en bukett som blivit bunden på Holmsunds blommor. :) holmsundsblommor.blogspot.com (där finns det för övrigt många bukettideér!!

Ja, det är det jag också oroar mej för... Men som tur är får jag ju binda min på prov när jag gör mitt slutarbete i vår ;)

yatzy86 skrev 2009-07-24 18:25:31 följande:
    Den var otroligt vacker :) Jätte fin! Jag känner att brudbuketten kommer nog bli svår att få fram vad man vill ha, känns som det finns ofantligt mkt möjligheter.
  • CiaLovesAndreas
    Bettertogether skrev 2009-07-24 18:06:26 följande:
    Det var faktiskt inte alls speciellt svårt... bara man kan tekniken :) Jag var nervös i onödan måste jag säga, för det gick så smidigt så! Den blev kanske lite väl stor, men nu vet jag ju till nästa gång :)Jag satte en bild i mitt galleri, men den är inte särskilt bra då man inte ser hela skaftet heller eftersom jag har plast runt. Men på skaftet är det sidenband och två pärlor fastlimmade. Imorgon när bröllopsfesten är slut ska jag sätta in bättre bilder av buketten, corsagen och tärnarmbandet :)
    Jättefin bukett! Dock tror jag inte att jag vill ha den så rund, men jag hinner väl ändra mig femtielva gånger
  • Humlan66

Jag har alltid tyckt att droppformade buketter är mera brud/bröllop likt och fint, så jag ska ha en sådan. men fasen va svårt att VÄLJA finns ju sååå mkt fint

• CiaLovesAndreas
    Humlan66 skrev 2009-07-24 23:29:37 följande:
    Jag har alltid tyckt att droppformade buketter är mera brud/bröllop likt och fint, så jag ska ha en sådan. men fasen va svårt att VÄLJA finns ju sååå mkt fint
    Ja, det är jättesvårt. Sen ska det ju helst passa klänningen också...ahhhh
  • Fenixx

uch prata inte om buketter, är ju bara såå svårt med form och vad för blommor känner jag.

• Humlan66

Men va du är uppe tidigt då fenixx. BT abstinens eller ( fniss )

Usch va tråkigt väder det är idag igen , börjar ju kännas som sommaren är över ju fast vi faktikst har en sommarmånad kvar. Idag skulle vi ha åkt till Åland med min familj men min syrra börja tjura för att hon inte fick åka till Tyskland istället. Vi hade helt enkelt inte råd och sen blir det FÖR mkt bilåka för mig just nu känner jag, och systerdottern drog till sthlm istället *s*

Vi ska åka en dagstur dit på måndag istället bara m2b och jag. Vi åker ju såå mkt bil nu när vi letar festlokal, fast det vet ju inte syrran om isf *s*

• sunzhine

Här skiner solen o vi ska se på mc kortege idag, är mc dagar här nu med ca 6000 besökare så lär bli en lååång kortege, men alltid kul o se!

Funderar på att göra min egen brudbukett, ska öva lite innan o se hur det går... Så nån droppformad lär ju jag inte kunna göra i allafall

• Sundance

Bettertogether: Ja, den var riktigt fin. Och många bra tips på hemsidan du tipsade om. Jag tänker mig en rund, röd rosbukett fast med något som sticker ut i. Inget grönt men kanske en stor vit lilja som de hade i en av buketterna eller ett par vita orkidéer.

Jag är otroligt känslosam när det gäller musik. Så fort jag hör en vacker låt så gråter jag. Tal och så berör mig sällan så där riktigt mycket men musik... Jag gråter massor när jag lyssnar på den låt vi ska ha som ingångsmarch och våra solosånger.

Ifall ni minns hur mycket jag svor över vår lägenhet och vår flytt så kan jag nu glädjande meddela att den börjar bli kanonfin! Var på Ikea igår och lastade vår lilla Toyota Aygo så full att jag nästan fick gå hem. Men nu börjar det likna nåt!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7