• Mia1972

Vad kan detta kosta?

Nu är det dax att beställa blommorna till stora dagen.

Här finns ju många tjejer (och killar också kanske) som verkar ha mer koll på priser för blommor än vad jag har

Så vad tror ni detta kommer kosta?
    brudbukett
    2 st mindre buketter till tärna och brudnäbb
    3 st corsage (eller hur det nu stavas) till killarna
    10 st rosor + murgröna till min håruppsättning
    20 st mindre bordsdekorationer ( 5-6 rosor och lite grönt,lägre arrangemang)

Allt ska gå i ljusrosa rosor och murgröna har jag tänkt mig.

Vad tror ni?
    Kommer jag bli bankrutt i morgon ?

Allt ska best

• Svar på tråden Vad kan detta kosta?
  • Mia1972

Allt ska best

Var kom den texten ifrån ?

• passionsblomman

Detta beror ju på var du bor och vad det är för brudbukett du ska ha , bland många andraf faktorer. Men mellan 5000-7000 kr vore inte konstigt.

• Mia1972

Jag vill ha nått liknande den jag har i mitt galleri.
    Men tjejernas ska bara vara några små modeller.

5-7000 ajajajaj

• mia mi

Ett tips jag hörde från en vän var att kalla buketten för en tex 40 års bukett istället för brudbukett... Blir genast väldigt mycket billigare men ändå lika fin med de blommor man vill ha i

• Humlan66

En droppformad bukett kan man knappast komma och säga att det är en 40 års bukett. Men den droppformade du har i ditt galler skulle du kunna få kanske liite billigare genom att ta bort lite rosor och fylla ut med nån billigare blomma eller grönt/brudslöjja. kanske kan va nått

• passionsblomman

DUMHETER!
    Stå aldrig och ljug i butiken. Jag tror jag skulle hoppa över dig som kund då faktiskt.
    Det är bättre att isåfall säga"så här mkt kan jag lägga, vad kan du hjälpa mig med för den summan?"

mia mi skrev 2009-06-09 20:17:06 följande:

Ett tips jag hörde från en vän var att kalla buketten för en tex 40 års bukett istället för brudbukett... Blir genast väldigt mycket billigare men ändå lika fin med de blommor man vill ha i
  • passionsblomman

Vad hade du själv budgeterat då?

I sthlm kostar en sådan droppe mellan 1500-2000 kr, corsage mellan 150-175 /st. Hårblommor ca 35-40 kr /st
    Bordsdekorationer börjar runt en hundralapp, och då är de små (nu pratar jag om dekorationer stuckna i oasis)
    Tärnbuketter är svårt, för de varierar stort i storlek, men mellan 250 och 700 är rätt vanligt. beror NATURLIGTVIS på antal blommor och sorter osv.

Allt under 5000 är skitbilligt i sthlmsmått mätt.

• planerarbröllop

Runt 1200:-. Det är vad jag betalar iaf.

• Mia1972

Ljuga har jag inte tänkt göra .Men om brudbuketten blir sjukt dyr så kommer jag välja ett billigare alternativ .
    Men rosa rosor ska jag ha iaf.

Nu har jag pratat med sömmerskan som ska försöka trolla med min klänning. Har ju gått upp i vikt efter rökstoppet för snart 5 månader Så nu hoppas jag hon kan lägga ut den lite så den passar.Går inte det så köper jag en ny klänning av henne då hon syr upp brudklänningar själv (thailändska utbildad sömmerska som har brudklänningar som specialite) .

Men men vi får se hur det blir med det i morgon.

• Mia1972
    passionsblomman skrev 2009-06-09 20:48:31 följande:
    Vad hade du själv budgeterat då?I sthlm kostar en sådan droppe mellan 1500-2000 kr, corsage mellan 150-175 /st. Hårblommor ca 35-40 kr /stBordsdekorationer börjar runt en hundralapp, och då är de små (nu pratar jag om dekorationer stuckna i oasis)Tärnbuketter är svårt, för de varierar stort i storlek, men mellan 250 och 700 är rätt vanligt. beror NATURLIGTVIS på antal blommor och sorter osv.Allt under 5000 är skitbilligt i sthlmsmått mätt.
    Jag bor i helsingborg (strax utanför)så jag tot och hoppas att priserna är lite billigare här nere jämfört med stockholm.
Svar på tråden Vad kan detta kosta?