Jag har ALDRIG påstått att jag vet och kan allt. Långt därifrån. Men jag vet att även Gästrikland har fraktkostnader från Holland precis som Sthlm och norra Norrland, vilket är det som främst styr vad floristen själv får betala för sina blommor. DET i sin tur bestämmer tillsammans med övriga kostnader vad utpriset måste vara för att det ska gå runt. Det som vanligtvis är lågt i glesbugd och på små orter är ju hyran.
jag UNDRAR mycket förvånad och intresserad hur i helskotta hon får ihop det där. för hon måste kunna säljad idg rosorna för typ 10kr /st eller så. Det är konstigt, och nytt i min värlrlde de priser duu skriver.
Och observera att priser över den summan inte är i närheten av överpriser.
Du har fortfrande inte beskrivit dina bordsdekorationer till storlek och innehåll,vilket skulle hjälpa mig att förstå. Men tilloch med om det bara är lösa rosor att sätta direkt i rörvaser så är det väldigt billigt.
Om du inte tål att jag hävdar det så är det ju tråkigt. Men jag har aldrig hört på maken och som sagt betyder det inte att du behöver bjäbba om att jag tror jag vet och kan allt. Jag lägger en hel del tid på att försöka hjälpa till med svar på frågor och det är inte underkåligt om jag reagerar på prislägen som tydligen ligger neremot en sjundedel av vad jag skulle beräkna.
Sedan vet jag att det räknas på väldigt många olika sätt och att folk är fria att ta betalt vad de vill.
Fortfarande är jag intresserd av att veta hur din -så proffsiga florist räknar och får ihop det. Just för att jag inte vet, och inte förstår och absolut inte skulle kunna göra det jobbet för den summan. Upplys mig gärna.
planerarbröllop skrev 2009-06-09 21:22:46 följande:
Du får ursäkta mig men jag tycker inte det är speciellt roligt att skriva inlägg här när du tro dig veta och kunna allt. Hon är duktig och utbildar människor. Hon var inte dyr och jag är jätte glad för det. Det är inte i Sthlm City jag ska köpa blommorna utan ute på landsbygden. Här finns det bara en blomaffär och som är mån om sina kunder. Man behöver inte ta överpris och det gör inte hon. Många tar extra betalt bara för det är bröllop.