• BlomAnna

Bröllops fotograf i Göteborg

Är det någon som kan rekommendera bröllopsftograf i Göteborgsområdet? Gärna även tips på mindre etablerade fotografer.

Tack

• Svar på tråden Bröllops fotograf i Göteborg
  • Hoffsennanen Tottoplex

okej..nu kör jag på bara..får gå som de vill. men en moderator får ju gärna ge lite mer grund i avsängningen för en sådan lär jag väl få.
    men får en tjej ovan tipsa om sig själv så...
    Karin Lindé är en tjej som fotar. on åller mest till i varberg men åker säkert till gbg om man så önskar. hon tar lite mer annorlunda kort om det är de man är ute efter. har sett lite av hennes värk och de va jätte fina

• 20090725

man får ju tipsa om andra sålänga man inte känner personen ifråga!

men att tipsa om sig själv är ju så mycket reklam det bara kan bli, då det är ett ekonomiskt syfte med det hela!

men ja, jag kan hålla med om att i vissa fall så kanske avstägning e helt fel och grundade på fel information!

man borde iallafall få en chans att förklara sig innan man blir avstängd, har själv aldrig blivit det, men vet andra som har blivit det av olika andledningar.

• jtingstrom

hur är det om man någon erbjuder sig att göra ett gratisjobb för att man vill öva? eller kanske tycker det är kul.

om jag känner någon som vill komma i kontakt medd ett par som kan tänka sig bilder som kanske inte blir helt 100% bra, men personen gör detta gratis för att han/hon vill träna sig att bli bra, får man tipsa om detta då? det är ju inte i komersiellt syfte...

eller är det så att man genom detta gratis uppdrag i framtiden kanske kan tjäna pengar och då är det komersiellt syfte?

• Humlan66
    jtingstrom skrev 2009-06-22 09:47:38 följande:
    hur är det om man någon erbjuder sig att göra ett gratisjobb för att man vill öva? eller kanske tycker det är kul.om jag känner någon som vill komma i kontakt medd ett par som kan tänka sig bilder som kanske inte blir helt 100% bra, men personen gör detta gratis för att han/hon vill träna sig att bli bra, får man tipsa om detta då? det är ju inte i komersiellt syfte...eller är det så att man genom detta gratis uppdrag i framtiden kanske kan tjäna pengar och då är det komersiellt syfte?
    Nää sånt går inte heller
  • 20090725

det har jag ingen aning om, men jag tror intte det funkar heller faktist!

• jtingstrom

Men jag kan säga att et väl känd fotograf med namn xxxxxx är bra och länka till deras hemsida .. fan är inte det oxå reklam?

• jtingstrom

förutsatt att man personligen inte känner vederbörande ....

• 20090725

jo, jag personligen tycker att det är reklam ändå, det är sammasak med stora företag, kan man hålla på å länka till hela tiden, men om man skulle länka till ett litet privar företag så är det helt fel!

reglerna är lite luddiga vad som gäller å inte! det verkar inte som att dem drar samma gräns vid stora etablerade företag och ett jätte litet där bara en person jobbar!

• JoPe2009

Fast jag tycker inte att reglerna om reklam är så konstiga. Vitsen är ju att man inte själv ska ha någon vinning av inläggen eller att någon man känner eller har en koppling till ska ha det. Självklart ska jag kunna tipsa och "ge reklam" för både ett stort och ett litet företag men bara så länge det är ett oberoende tips som inte ger mig något tillbaka. Om jag däremot tipsar om någon jag känner på ett privat plan kan man ju ifrågasätta om jag verkligen är oberoende eller om jag tipsar för att gynna honom eller henne. Likaså kan det ju bli konstigt att skriva om gratisjobb för även om just det jobbet är gratis görs det väl för att så småningom ta riktiga jobb, dvs. det handlar om att bygga upp en verksamhet och öva.

Att det sedan görs felbedömningar från moderatorerna i vissa fall är väl en annan sak, men det är väl enklast att fråga moderatorerna om i den enskilda fallet, det kan ju inte vi andra yttra oss om här.

• jtingstrom

hmm det var någon tidigare som tydligenhade länkat till en sida med amatörfotografer och hade blivit avstängt pga detta. på sidan är urvalet mycket stort att jag har svårt att tro att det ligger personlig vinnig i det..

På samma sätt border moderatorerna gå igenom ALLA profilers presentation då det kryllar av reklam på dessa. dom säger att dom går på tips när dom säger åt folk att ta bort bilder och text. så man kan ha reklam på sin sida tills man blir ertappad. skall det vara seriöst och rättvist så skall man ha en kontroll av sidorna innan det går att publicera..

• jtingstrom

ber om ursäkt till BlomAnna för att jag sabbat hennes tråd här.. sorry..

• Mamus

EmMa09

Vilken vacker klänning du hade. Vilket märke är det??

Svar på tråden Bröllops fotograf i Göteborg