• newboobies

vill veta allt om ; bröstförstoring

Hejsan!
    Har nu bestämt mig för att genomgå en operation som jag tänkt på i flera år, nämnligen att förstora brösten :)

Har i stortsett varit "bröstlös" hela livet och det har varit mycket påfrestande i vardagen. Jag tänker på det hela tiden och det är mycket frustrerande.

Har kollat runt på internet och läst på endel!
    Imorgon ska jag börja ringa upp kliniker och boka in tid för konsultation! Spännande!
    Jag har valt att kolla in Improva, Eriksbergs Kliniken och Viktoria Kliniken men även en annan klinik jag fastnade för idag ; Citadellkliniken!

Jag behöver alla era åsikter, tips och råd!
    Kostander och avstånd har ingen betydelse.

Jag är ca; 173cm lång väger ca 58kg , har funderat på 350-400cc runda geléhallon i högpofil.. Men har under dagen ändrat inställning när jag fann Citadellkliniken.

Behöhver somsagt alla tips och erfarenheter jag kan få =)
    Tack på förhand !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-28 22:40
    Har gått in på : minanyaboobies.blogg.se/

Har därifrån fått mycket insperation om hur jag vill ha mina egna tuttisar =) Ungefär likadant alltså! Men fortfarande inte det där suuuuuper naturliga kanske ;)

• Svar på tråden vill veta allt om ; bröstförstoring
  • Farwyn

Berättade nyss för en gammal killkompis och fick en utskällning samt att han sa upp kontakten kan man väl säga. För övrigt var det ingen stor förlust då han ville att jag skulle skicka en bild på mina bröst så att han kunde avgöra om jag behövde det eller inte. Tror jag nog kan klara mig utan honom i mitt liv!

Så fort någon säger något om att jag är för ung eller som han sa "Du är den sista på jorden jag skulle tro ville göra något sådant" så tänker jag på när jag ska kunna köpa en bikini till sommaren som äntligen kommer att sitta bra! :) Otroligt nog är det svårt att hitta en bikini topp som sitter lika bra runt om som kupan. Då jag är rätt bred så passar aldrig kupan till den omkretsen jag behöver för att kunna knyta därbak.

Men även Ni som skriver här om hur nöjda ni är ger mig det självförtroendet så att jag står emot vad de andra säger.

• delirious

intressant tråd...är själv en trebarnsmamma med urammade bröst och ja jag har aldrig tyckt om mina bröst men inte haft komplex heller, förräns sista året, efter mitt tredje barn fötts och ammats...Nu mår jag jättedåligt över dom. Är också en av dom som varit väldigt emot denna sortens operation, men den enda som kan avgöra om det är rätt eller fel för en själv är just en själv. Bara man aldrig gör operationen för någon annans skull....

• Farwyn

Så länge du gör operationen för din skull och för att du ska må bra över din egen kropp så säger jag Go for it. Du lever bara en gång så varför inte göra det bästa utav saken så att man är lycklig livet ut?

Om min mamma skulle fixa någon del på hennes kropp så skulle jag aldrig klandra henne. Jag skulle stötta henne om det var en grej hon ville göra. De grejerna som man tycke är fel på en ser oftast andra inte men huvudsaken tycker jag är att personen i fråga är lycklig men det behöver ju inte gå till överdrift heller.
    Om min mamma skulle få ett erbjudande om att fixa något speciellt på hennes kropp skulle hon nappa direkt.

• Farwyn

Är det någon här som har gjort sina bröst på Viktoriakliniken? Isåfall, vad betalade Ni för det? Var det "gelehallon" som ni fick då?

• Jojjo82

Jag gjorde mina på Victoriaklinkiken. Betalade 50000 kr och då var kapselförsäkring inräknad (om man skulle få kapselbildning, så löser försäkringen in och kliniken åtgärdar det gratis.)
    Jag har anatomiska gelehallon (McGahn tror jag de heter).

Farwyn skrev 2009-09-10 15:31:53 följande:
    Är det någon här som har gjort sina bröst på Viktoriakliniken? Isåfall, vad betalade Ni för det? Var det "gelehallon" som ni fick då?
  • brudEm

Min kompis gjorde sina på Akademikliniken i Stockholm. Hon är supernöjd! Hon var runt på många ställen innan hon bestämde sig.
    Om jag minns rätt så har hon hallongelé, droppformade. Tror hon gjorde en C-kupa ungefär. Viktigt! Lägg inplantaten UNDER bröstmuskeln!
    Hennes ser jättebra ut. Inte "porriga".
    Lycka till!

• Linadesign

Intressant tråd. Jag blir dock lite förvånad över en sak. Många av tjejerna här som pratar om sina bröstförstoringar hade innan operationen knappt några bröst alls. De säger att de mådde dåligt och ville operera sig för att få mer normala proportioner. Men så väljer de att operera in mega-meloner! Jag har inget emot att folk gör bröstförstoringar om de mår dåligt, men det finns lite dubbelmoral i det. Varför gå från A-kupa till F-kupa? Vad hände med "normala proportioner"? Är det antingen eller som gäller kring bröstförstoringar? För så verkar ju inte resonemanget vara i övrigt?
    Är det någon här som har eller har funderat på att gå från A-kupa till B eller C-kupa? Eller resonerar folk att de vill ha "valuta för pengarna"?

• shakynose

Det är faktiskt så att silikonbröst ser mindre ut än vad de är. Formen gör helt enkelt att man behöver en större kupa. Dessutom så har de flesta kvinnor alldeles fel uppfattning om vad deras behåstorlek är och har en för stor omkrets och därmed en kupstorlek som låter mindre. De flesta tjejer som går omkring med behåar i stl 75c ska egentligen ha 65e. 65e/f (som jag har) är lika stort som 80b/c om man bara ser till själva bröstets storlek.
    Man får heller inte glömma att kupstorleken bara beskriver ett förhållande mellan bröstets storlek och omkretsen runt bröstkorgen. Inte proportionerna mot t.ex. höfter och lår. Jag är väldigt proportionerlig tycker jag själv: 93 över bysten, 65 i midjan och 95 över stussen. Med c-kupa hade jag definitivt varit starkt päronformad och det hade jag tyckt varit misslyckat efter en operation. SJÄLVKLART vill man ha valuta för pengarna, men det är inte nödvändigtvis störst=bäst!

Linadesign skrev 2009-09-11 08:49:16 följande:
    Intressant tråd. Jag blir dock lite förvånad över en sak. Många av tjejerna här som pratar om sina bröstförstoringar hade innan operationen knappt några bröst alls. De säger att de mådde dåligt och ville operera sig för att få mer normala proportioner. Men så väljer de att operera in mega-meloner! Jag har inget emot att folk gör bröstförstoringar om de mår dåligt, men det finns lite dubbelmoral i det. Varför gå från A-kupa till F-kupa? Vad hände med "normala proportioner"? Är det antingen eller som gäller kring bröstförstoringar? För så verkar ju inte resonemanget vara i övrigt?Är det någon här som har eller har funderat på att gå från A-kupa till B eller C-kupa? Eller resonerar folk att de vill ha "valuta för pengarna"?
  • shakynose

Förresten är det ingen här som nämnt vilken storlek de siktar på... Rådet man får allra först brukar vara: "Skit i kupstorlek, utan tänk mer på hur du vill att de ska se ut!"

Det är faktiskt ett riktigt bra råd, för det där med storlekar är ändå rätt godtyckligt från tillverkarnas håll och de ska väl inte få avgöra hur stora bröst jag ska ha?

• Farwyn

Vissa kanske tycker det är fint? Jag dömmer ingen. Jag såg en tjej som hade jättefina bröst som passade otroligt bra till hennes kropp men hon valde att göra dem större. Varför? Det kan bara hon svara på.

Jag som har B tänkte först på C men har börjat luta mig mer mot D. Men det är efter bilderna jag har sett. När man sitter på konsultation och får ett hum om hur man själv kommer se ut så kanske jag backar till C igen. Huvudsaken är att jag blir nöjd och inte ångrar mig efter att jag har gjort dem.

Men de finns väl vissa som vill ha valute för pengarna såklart

Jag hade valt en klinik i stockholm men när jag kontaktade dem så hade de höjt priserna (rejält) men inte ändrat dem på hemsidan än såå.. fick leta vidare och har nu bestämt mig att jag vill till den första kliniken jag läste om - Citadellkliniken. De verkar så fräscht och trevligt och man får sova över en natt. Samt så ingår det ifall det bildas en kapselbildning inom 10 år så fixar dem det. Toppen!

Problem: Jag bor i stockholm utan körkort och Citadell ligger i Landskrona :P yay! Dit ner är det inga problem, men det är efter operationen jag inte vill sitta på ett tåg eller flyg o må skit. En kompis kanske ska köra mig o hälsa på en släkting därnere så jag hoppas :)

VIll bara säga att den här tråden har vart toppen att läsa och skriva av sig i :) Tack för stödet och tipsen! :)

Svar på tråden vill veta allt om ; bröstförstoring