• newboobies

vill veta allt om ; bröstförstoring

Hejsan!
    Har nu bestämt mig för att genomgå en operation som jag tänkt på i flera år, nämnligen att förstora brösten :)

Har i stortsett varit "bröstlös" hela livet och det har varit mycket påfrestande i vardagen. Jag tänker på det hela tiden och det är mycket frustrerande.

Har kollat runt på internet och läst på endel!
    Imorgon ska jag börja ringa upp kliniker och boka in tid för konsultation! Spännande!
    Jag har valt att kolla in Improva, Eriksbergs Kliniken och Viktoria Kliniken men även en annan klinik jag fastnade för idag ; Citadellkliniken!

Jag behöver alla era åsikter, tips och råd!
    Kostander och avstånd har ingen betydelse.

Jag är ca; 173cm lång väger ca 58kg , har funderat på 350-400cc runda geléhallon i högpofil.. Men har under dagen ändrat inställning när jag fann Citadellkliniken.

Behöhver somsagt alla tips och erfarenheter jag kan få =)
    Tack på förhand !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-28 22:40
    Har gått in på : minanyaboobies.blogg.se/

Har därifrån fått mycket insperation om hur jag vill ha mina egna tuttisar =) Ungefär likadant alltså! Men fortfarande inte det där suuuuuper naturliga kanske ;)

• Svar på tråden vill veta allt om ; bröstförstoring
  • Emma87

Jag har några vänner som har opererat brösten på Citadellkliniken, alla är jätte nöjda :)

• Jojjo82

Jag tycker att alla kliniker har olika åsikter om vilken typ av bh man får ha efter operationen. På VK där jag gjorde min operation så säger de att jag inte skall använda push-up efter operationen överhuvudtaget, men jag erkänner att jag haft det ett par gånger ändå VK tycker att man endast skall ha sportbh efter operationen.

Farwyn skrev 2009-09-05 09:40:13 följande:
    Jag tror det lutar mer åt gelehallon faktiskt nu när jag läst på lite mer. Men som sagt, det beror på vad de rekommenderar mig såklart :) Min familj får nog bara finna sig i det vare sig de gillar det eller inte heheJag såg på Citadell kliniken så rekommenderade de inte att man skulle ha sportbh efter operationen som de andra klinikerna som jag har kollat på säger. De säger att formen kan bli konstig? :S Men å andra sidan så har jag ju sett bilder från de klinikerna som använder de och de ser ju perfekta ut.Hoppas detta kan bli av någon gång i vinter (väntar på att vårt hus ska bli sålt först) så att man kan leva livet mer på våren/sommaren
  • Jojjo82

Det beror på hur stora implantat du väljer och om du lägger dem framför eller bakom bröstmuskeln. Implantat som läggs bakom bröstmuskeln sitter mer på plats eftersom bröstmuskeln håller fast dem och det blir inte lika mycket häng på dem. Däremot finns det risk för DB ("Dubbelbröst") med bakomplacering. Bakomplacering brukar därför bara rekommenderas till tjejer med liten egen bröstmassa.
    Med framförplacering så får brösten ett mer naturligt häng, men då finns ju risken att de hänger ännu mer tillslut. Tjejer som har mer egen bröstmassa eller som har urammade bröst kan ha framförplacering.
    Själva implantatet har ofta livslängds garanti (geléhallon), så man behöver inte oroa sig för att de ska ändra form eller gå sönder.

ElinK skrev 2009-09-05 09:53:09 följande:
    En sak jag funderar på är hur många år man kan räkna med att dom ser snygga ut, jag är 24 så jag undrar om man då redan nu måste ställa in sig på att göra det flera gånger? Jag är 1.60 och väger 50 kg så jag vill inte ha så stora att jag ser rund ut eftersom jag är såpass kort.
  • shakynose
    Farwyn skrev 2009-09-05 09:40:13 följande:
    Jag tror det lutar mer åt gelehallon faktiskt nu när jag läst på lite mer. Men som sagt, det beror på vad de rekommenderar mig såklart :) Min familj får nog bara finna sig i det vare sig de gillar det eller inte heheJag såg på Citadell kliniken så rekommenderade de inte att man skulle ha sportbh efter operationen som de andra klinikerna som jag har kollat på säger. De säger att formen kan bli konstig? :S Men å andra sidan så har jag ju sett bilder från de klinikerna som använder de och de ser ju perfekta ut.Hoppas detta kan bli av någon gång i vinter (väntar på att vårt hus ska bli sålt först) så att man kan leva livet mer på våren/sommaren
    Jag rekommenderar verkligen att göra det på hösten/vintern! Det gjorde jag, och det känns inte alls lika hemskt att vara sjukskriven i november som i juni!
    På Citadellkliniken så får du en behå som du ska använda veckorna efter operationen tillsammans med ett band.
  • flizz

Jag ser att många som gör bröstförstoring har ganska små bröst före, jag vill ha inplantat men har absolut inte små bröst, har just nu 75-80 DD, men jag vill ha lite mer form på dom.
    Dom är inte hängiga eller nått men jag vill att dom ska vara lite mer fyllda, hur mycket kan man måste sätta in tror ni?

• Jojjo82

Jag instämmer! Jag gjorde min operation i december och då var jag färdigläkt lagom till sommaren. Om man opererar sig innan sommaren, så måste man vara noga med att tejpa ärren så att de inte blir fula. Sen tar det ju ett tag innan brösten hängt till sig och fått fin form. Till en början sitter de ju uppe under hakan

shakynose skrev 2009-09-05 16:13:18 följande:
    Jag rekommenderar verkligen att göra det på hösten/vintern! Det gjorde jag, och det känns inte alls lika hemskt att vara sjukskriven i november som i juni! På Citadellkliniken så får du en behå som du ska använda veckorna efter operationen tillsammans med ett band.
  • Farwyn

Haha ja då får jag väl hoppas på att huset blir sålt väldigt snart då ;)
    Citadellkliniken ligger så långt ifrån mig :/ Jag bor i Stockholm och har inte körkort ännu. Känns lite jobbigt att pendla fram och tillbaka och även där blir det ju extra kostnader. Visst när det kommer till sådana här operationer ska man inte direkt spara in utan hitta det som kommer kännas bäst men det blir ändå lite jobbigt.. eller?

• shakynose
    flizz skrev 2009-09-05 18:51:56 följande:
    Jag ser att många som gör bröstförstoring har ganska små bröst före, jag vill ha inplantat men har absolut inte små bröst, har just nu 75-80 DD, men jag vill ha lite mer form på dom.Dom är inte hängiga eller nått men jag vill att dom ska vara lite mer fyllda, hur mycket kan man måste sätta in tror ni?
    I och med att du har både stora bröst och lite bredare bröstkorg så gissar jag att du måste ta minst 400cc. Mindre tror inte jag blir snyggt. Men det är bara en gissning som sagt, du måste prata med en kirurg för att få nåt vettigt svar på den frågan!
  • KatjaB

tänk på att din kropp kanske inte ser likadan ut om några år, efter att ha fött barn tex händer det att man kan få större bröst, och det som just nu känns så viktigt kanske inte gör det när man blir äldre.
    Tycker du ska fundera noga över om det här verkligen gör dig lyckligare eller om ditt komplex kommer att flyttas till en annan del av kroppen istället.
    Menar inte att säga det här för att vara dum mot dig, utan för att med facit i hand kan jag själv känna att det var totalt meningslöst. Idag skulle jag aldrig göra nåt sånt mot mig själv. Inget gick fel, och jag var jättenöjd då. Nu efter två barn har jag helt plötsligt D-kupa, vilket inte var vad jag hade riktigt tänkt mig, och med två döttrar blir jag iallafall orolig för vad jag ska säga till mina barn när de blir större. Jag vill absolut inte att de ska tro att de måste operera sig för att duga. Men samtidigt var det ju exakt det jag gjorde.

• evst

Vilket fint och ärligt inlägg!

Verkligen bra skrivet.

Noterar att många här som funderar på detta är väldigt unga. Kan inte bara än att hålla med KatjaB, man förändras så otroligt mycket, både invändigt och utvändigt då man får barn.

Har funderat mer än en gång på att göra något åt mina bröst, efter två barn med viktuppgångar och amningsperioder, så har de hängt ut sig om man säger så... MEN, jag har haft precis samma tankar som du KatjaB, hur sjutton kan man förklara det för sina barn??? Där man gång på gång bankar in mantrat, "du duger som du är, du är fin som du är, alla som säger något annat har FEL".

Nä, det går faktiskt inte.

KatjaB skrev 2009-09-05 22:55:34 följande:
    tänk på att din kropp kanske inte ser likadan ut om några år, efter att ha fött barn tex händer det att man kan få större bröst, och det som just nu känns så viktigt kanske inte gör det när man blir äldre. Tycker du ska fundera noga över om det här verkligen gör dig lyckligare eller om ditt komplex kommer att flyttas till en annan del av kroppen istället. Menar inte att säga det här för att vara dum mot dig, utan för att med facit i hand kan jag själv känna att det var totalt meningslöst. Idag skulle jag aldrig göra nåt sånt mot mig själv. Inget gick fel, och jag var jättenöjd då. Nu efter två barn har jag helt plötsligt D-kupa, vilket inte var vad jag hade riktigt tänkt mig, och med två döttrar blir jag iallafall orolig för vad jag ska säga till mina barn när de blir större. Jag vill absolut inte att de ska tro att de måste operera sig för att duga. Men samtidigt var det ju exakt det jag gjorde.
Svar på tråden vill veta allt om ; bröstförstoring