• ChristLin

Secret box, vad ska man tänka på innan?

Huva! Imorgon är det dags, då ska det plåtas till den Secret Box jag ska ge min M2B, jag är lite nervös! Jag undrar vad jag ska tänka på...
    Ska fixa fransk manikyr ikväll, ska ha löst sittande kläder imorgon, ska raka benen och fixa och dona ikväll. Finns det något annat viktigt att tänka på? Ni som gjort detta kanske har tips och råd?

• Svar på tråden Secret box, vad ska man tänka på innan?
  • 20090801

Jag ska oxå fotas imorgon och pratade nyss med min fotograf.

Har införskaffat tre rosor som jag kommer ha i buketten. Vigselringen kommer sitta på fingret. Jag kommer ha slöja och två ombyten med underkläder. Jag kommer fotas i hemmiljö och ska bla ta några kort när jag rider en av mina hästar barbacka på en äng, ska även fotas ute i ko- och hästhagen som har en skogsdunge. Detta kommer bli superbra.

• ChristLin

Åh, vad fint!
    Jag kommer inte kunna ha min vigselring eftersom den befinner sig hos guldsmeden... Lite trist men. Har pratat med floristen och om det var möjligt skulle de ta hem rosa kallor till mig, om det inte går får jag väl nöja mig med rosa rosor!
    Kommer fotos i studion hos fotografen, hon hade ett specialinrett rum för denna typ av fotografering, men ute låter jättehäftigt!

• 20090801

Jaha, då var det gjort. Fruktansvärt varmt att fotas ute i närmre 30graders värme och riktigt kvalmigt, var ju genomsvett bara av håruppsättning och sminkning men bra blev det och roligt var det. Jag hatar att bli fotad men det fotografen var duktig och allt blev naturligt och avslappnat. Är supernöjd med dagen och väntar nu spänt på resultatet. Hur gick det för dig då?

• ChristLin

Ja, då var det faktiskt avklarat för mig med. Rätt varmt i studion där vi befann oss, men förmodligen inte jämförbart med att vara ute i solen!
    Det är ganska intressant att tänka på hur fort det gick att känna sig helt okej med att vara näst intill näck och fotograferas. Jag ska träffa fotografen på fredag för att gå igenom bilderna och välja vilka jag ska ta, det ska bli jättespännande! Lite har jag såklart sett i kameran, men det går ju inte att jämföra med när de är färdigbeskurna, svart-vita och med lite softat på.

20090801; jag antar att du valt detta nick för att det är då du gifter dig? Spännande! Jag gifter mig samma dag! Är det lika stressigt och snurrigt för dig just nu som det är för mig tro?

/Linda

• BrideToBe09

Vad kostar en sån fotografering?? *nyfiken*

• ChristLin

Jag betalade 3000 kr för 12 bilder i ett album, då stod fotografen för studion (ett inrett rum i romantisk stil anpassat för den typen av fotografering). Det ingick dock inte håruppsättning eller sminkning, det fick jag hjälp av mina jobbarkompisar att fixa.
    Jag har sett att det finns lite billigare alternativ i mina trakter, men då har inte studio ingått, vilket skulle inneburit att jag fått stå för lokal samt resavgift för fotografen. Det har då inte heller ingått lika många bilder (tror det var 8 som ingick då).
    Eftersom jag inte sett det färdiga resultatet än så kan jag inte säga om det var värt pengarna eller ej, men hoppas såklart det!!

• 20090801

ChristLin: Jag gifter mig 1 augusti, är inte stressad just nu, allt är välorganiserat och jag har ett bra "team" runt mig. Min dator med festprogran- och vigselfrogram är lagad och vi har fått kontakt med vår nya kantor som är helmysig. Festlokalen står för all dekoration i och utanför lokalen. Fotografen har vi bestämt allt med.

Jag betalar 2900kr för 15bilder, inklusiver milersättning och att det var med en tjej som fixade hår och make-up. Jag kommer få alla bilder på en CD utöver de bilder som kommer finnas i albumet. Helt okej pris för allt detta.

• lönnsjö

Jag ska ta sådana härfoton den 29 juli. är himla nervös men det ska även bli roligt. Jag är ganska mullig också så det gör väl att jag är extra nervös över att visa mer än nödvändigt för en vilt främmande människa. Hur som helst: hur gjorde ni framför kameran? Vilka poser blev det? Låter kanske dumt men jag vet verkligen inte hur jag ska föra mig när den dagen kommer. Känner mig ganska klumpig

• 20090801

Ta det lugnt, jag har några kilon för mycket och hatar verkligen att fotograferas. fotografen har erfarenhet och blick för att plocka fram det fina samt få dig att känna dig avslappnad, vi fotade dels inomhus i vårt sovrum och dels ute så att en 17-årig sommarjobbare generades.{#lang_emotions_laughing} Jag har hästar och fotades i underkläder ute på en åker med långt gräs uppe på hästryggen och kände mig hur bekväm som helt även om inte häste gjorde det med alla flygfän runt sig, men hon gjorde allt jag bad henne om min lilla prinsessa.{#lang_emotions_kiss}

• lönnsjö

20090801 skrev 2009-07-01 18:33:51 följande:
    Ta det lugnt, jag har några kilon för mycket och hatar verkligen att fotograferas. fotografen har erfarenhet och blick för att plocka fram det fina samt få dig att känna dig avslappnad, vi fotade dels inomhus i vårt sovrum och dels ute så att en 17-årig sommarjobbare generades. Jag har hästar och fotades i underkläder ute på en åker med långt gräs uppe på hästryggen och kände mig hur bekväm som helt även om inte häste gjorde det med alla flygfän runt sig, men hon gjorde allt jag bad henne om min lilla prinsessa.

Det låter jättefint

Svar på tråden Secret box, vad ska man tänka på innan?