Inlägg från: FruLjungberg |Visa alla inlägg
  • FruLjungberg

Går ni själva eller blir ni överlämnade?

Jag känner sälv att jag inte vill gå med min kille nerför gången. utan han skall stå där framme..

Vi är dock gifta men det var borgerligt och ingen var där då vi ville göra det själva.

MIn syster ska vara tärna som ska gå in med vår son före mig.

Vet ej om pappa skall gå med mig eller är det ovanligt nu förtiden?

Kanske gå själv?

• Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?
  • FruLjungberg

är det? bara varit med om det på ett bröllop... men men får se hur det blir

• FruLjungberg

varör får an inte göra så om det är kyrklig välsignelse.

• FruLjungberg

Hemlig2009: de bröllops jag varit på har pappan lämnat över men då har det bara varit jehovas vittnen bröllop och ej varit i kyrka.... har varit på två vanliga kyrkliga bröllop ena gick alla i en klump då de va dop samtidigt det ena blev hon ledd utav sin pappa....

men jag e bara 21 så jag e inte så gammal :P

• FruLjungberg

Alltså spårat ut lite här. Ville bara ha enkla svar på en enkel fråga inget ifrågasättande om jämställdhet och ägande osv...

• FruLjungberg

Men tusa det var bara en fråga hur ni skall göra, har själv lekt med tanken om som JAG skrev innan har jag bara varit på ett bröllop där brudparet gick fram tillsammans. ALLA andra har varit fadern som går med sin dotter nerförgången. Har med sett att bägge föräldrarna gått med dottern ner.

Jag ser inget fel i det och inget förnderande. Jag älskar den traditionen att man inte skall ses och sova tsm innan bröllopet.. Man gör ju så mycket hår,klänning,smink osv. då vill man ju bygga upp förväntningar..

vill inte ha några påhopp det var bara en fråga....

• FruLjungberg

Alltså man kan läsa in symbolik i allt men måste man gå till överdrift????

gud nus tädar hon igen, ingen jämställdhet där.. han städar säkert aldrig vilken kvinnoförtyckare..

Måste han "sitta barnvakt" åt sin dotter igen, stackars man den kvinnan gör ju inget....

såna här diskutioner klarar man inte av i denna hettan blir bara massa skratt.

• FruLjungberg

Agtiwi: det var ju aldrig frågan om att tycka lika. jag ville bara veta hur ni andra skulle göra.. eller förslag om någon annan ide.

Om jag går med min son blir det då mer jämställd?

• FruLjungberg

Styr män över kvinnor? herregud.. I mitt hushållstyr jag min gubbe ivarjefall. Haha nej.. skämtåsido..

Får se hur jag gör, min pappa kanske inte ens vill gå med mig.men är ju hans enda biologiska barn så.

• FruLjungberg

Jag har bara ETT barn och det är en son. Har ett i magen men vet inte riktigt vad det är för något. alien eller inte:P

Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?