• Frujj

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Hello!
    Idag har jag o mina 3 kids turistat i stan med min aussie-kusin som är här på besök med sin kompis. De åkte Paddan (jag åkte inte med.. vart skulle jag göra av vagnen...) sen gick vi upp o ner Avenyn o Kungsgatan... sen till Universeum och sen vips! hade den här dan gått!
    Igår var de här och åt middag och jag skulle vara käck och testa min chokladfontän jag fick när jag fyllde år sist. Smälte choklad och kondenserad mjölk och så i med lite mjölk... Seeeegt som fudge blev det så den stackars fontänen fick jobba hårt, men det var gott gott gott!! Doppade frukt i den rinnande chokladen.:)
    Så... nån som planerar nån fest o vill ha en chokladfontän så finns en här som kan lånas :D

Imorgon blir det Haga och sen räkmacka på Gothia Towers med kusin + kompis.

Mitt i allt detta har jag haft ute annonser på blocket om några gamla barngrejor vi inte använder längre.. jösses det går ju att sälja allt! Hade en gammal sittvagn från när E var liten, (!) satte ut den för 100 kr och trodde aldrig det skulle gå o få sålt den men det har ringt ca 10 pers och mailat nästan lika många om den så den försvann fort!! Så.. ska nog spendera regniga dagar under semestern med att rensa, annonsera och sälja!

Ha trevliga semestrar, girls!! Och kör försiktigt!!
    Kram på er!

• Frujj

Hello hello
    Carma: Jag har fått sålt det mesta, det var lättare än jag trodde! Nu är det bara kvar en gammal babysitter (från E:s tid...!) men den skänker jag nog bort till nån välgörenhet om jag inte får sålt den, och så är det en resesäng som passar spädbarn jag tänkte göra mig av med. En lite udda modell.
    Resten har gått förvånansvärt lätt att sälja, trodde det skulle vara lite meckigt nu när det är semestertider men folk läser tydligen blocket ändå. Gött! Mer plats på vinden och lite fler slantar i plånboken!!

Trist väder idag. Hade tänkt en tur i Haga med kusin men hoppar över det, har inte lust o dra runt på barn i vagn o knö i små butiker med den jättevagnen när det öser ner. Syrran åker in med dom istället. Ikväll Gothia Towers o räkmacka :D

Carma: Håller tummarna för bättre väder imorgon!!!

• Frujj

Jag är kvar i stan.
    Försöker fly men hittar inte vart....

• Frujj

Jag är hemma men kan inte imorgon, får besök på förmiddan!
    :(

• Frujj

Hej
    Ab Vad hemskt med hjärntumör men hoppas allt går bra för din vän.

Bauti: Kul med *piiip* friggebod, hoppas den *piip* friggeboden snart blir klar, nästa vecka ska det ju bli bättre väder sägs det.

Vi håller på för fullt med vår övervåning, tur det är semester så vi kan göra det i den takt vi har lust med. Inte jättelätt att fixa o greja när man har två små som vill ha massa uppmärksamhet :)

Tez: Vi var på Gotland förra sommaren, vi hade tyvärr lite otur med vädret, annars sägs det ju att det är mycket fler soltimmar där än i övriga Sverige. Vi råkade vara där under medeltidsveckan och då var det full fart i Visby, men vi åkte även till Gotlands sydspets och kollade in Hoburgsgubben och sen var vi på Fårö, det var fint!

Hoppas alla har en skön semester! Lille W har haft feber i några dagar och imorse när jag tog av honom pyjamasen så var han full av utslag över hela benen, BORRELIAAAAAAAAAAAAAA tänkte jag först för det var liksom en "ring" runt det röda. Men sen när jag tittade närmare så såg det ut som stooora blaffiga myggbett. Eftersom myggbett inte ska vara 10 cm i diameter ringde jag vårdcentralen och fick en tid direkt eftersom de trodde det var nån allergisk reaktion. Väl där så konstaterade läkaren att det "bara" var nässelutslag. Nu så är utslagen nästan borta, skönt det! Konstiga saker som kan hända med kroppen.
    Och alltid lär man sig något nytt!

Jo Tezz igen: Om ni åker till Gotland så kan ni ju åka även från Oskarshamn, det är närmare dit härifrån än Nynäshamn (där färjorna krockade) Kolla på www.destinationgotland.se

• Frujj

Tezz: Vi hyrde stuga ihop med ett par kompisar. Gustavsvik hette det. Tyvärr inget jag kan rekommendera, stugorna skulle vara "fullutrustade" men det fanns ingen micro, många köksredskap fattades (av de vanligaste...) och det kröp myror överallt.... Blä! Men Gotland i sig var fint ;)

• Frujj

Vet nån var man hittar en smyckeshållare? Typ en sån där "docka" utan huvud fast krokar där istället så man kan hänga halsband, armband mm mm?

• Frujj

*fortsätter med den konstgjorda andingen*

Tezz: Vad kul med "åka-dit-näsan-pekar-resa*! Ha det så trevligt!
    Satt här idag och fick desperat semesterpanik och började kika på sistaminuten-resor. Får se om det blir nåt av det, antagligen inte för det är inte jättelätt att hitta nåt för 2 vuxna o 3 barn.. o vi vill gärna bo på samma ställe.. hehe

Ni gravida (eller nyss förlösta eller ändå intresserade) jag har rensat fram en nästan full kasse med Gravid- och Vi Föräldrar-tidningar, någon Mama också. Nån som vill ha? Säg till i så fall, annars åker dom till återvinningen.

• Frujj

Tezz: Jajamen jag sparar tidningarna.

Strut-BH *fniss*
    Vi ska gå på Madonnakonserten på lördag, ska bli kul! :D

• Frujj

Ab: Låter härligt med Greklandsseglingen :)

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!