• Frujj

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Nibla: hihi ja hon har ju vanan inne iaf.
    På tal om det så när vi hade Ws kalas i helgen så kom det här med prao upp på tal, då sa E att hon kunde praoa hos morfar, som pensionär!!! hahaha

• Frujj

Nu har jag lagt in receptet på moussetårtan på våran receptblogg! :)

• Frujj

Hello!
    Säger som Tezz: Är så glad över era nyheter, Carma! :D

Bauti: Skönt att Linus är hemma. Men oj, 2.55 kg hund är inte mycket.... Hoppas han kryar på sig ordentligt snart. Finns det inga hund-dietister... ;)

Det där med mammakläder, det finns ju den på Avenyn, LovelyMama, sen finns det en som heter Mamakläder på en tvärgata till Linnégatan, (eller den där lilla "tarmen" på Linnégatan) och sen finns det... hmm hmmm. Vilken mer..? Jo! Mums mammakläder på Södra Larmgatan. Om man har Idrottsrabatten så tror jag man har rabatt där på Lovely Mama.
    Det finns massa nätbutiker med mammakläder, jag handlade en del från 4mom.se, dom var bra tycker jag, och om man anmäler sig till deras epostnyhetsbrev fick man rabatter då och då.
    Och så finns det den här www.mamastore.se/
    SveaLi har en webshop oxå! sveali.se/

• Frujj

Konstigt, den här tråden borde stängt för flera dagar sen?

Carma - kul med dagis :) Är det kommunalt eller privat?

Gött väder idag, håller på o rensar o röjer här fortfarande, letar fram barnkläder i rätt storlek för hösten /vintern och ska kolla vad som behöver handlas till W och O. Får bli en promenad senare i eftermiddag.

Nu är det lunchdags!

• Frujj

En månad? Brukar de inte stänga tråden efter tre månader?

Låter som trevligt dagis, alltid bra när det är lite föräldraengagemang, tror jag iallafall!
    På tal om det så blev jag just påmind om att jag ska ringa till det dagis dit W står på kö och höra hur vi ligger till i kön. Finns ett alternativ till det kommunala dagiset här i närheten, och som ni vet så är jag inte överväldigande förtjust i det han går på nu, av flera anledningar...

• Frujj

Åh nej Bauti vad tråkigt :(
    Jätteledsen för er skull

Skickar en jättestor kram till er

• Frujj

Linum: Ja precis.. man får skära sig igenom bacilluskerna när man kommer dit. Det värsta är väl att det finns ett hygienprojekt som Gbg stad har tagit fram men de följer dom inte, och det är för gamla damer som jobbar där, deras motto är: "men så har vi alltid gjort"

Suck....
    För att inte tala om.. det och det och det... nä usch jag ska inte klaga mer.. W trivs men det finns mkt förbättringar man kan göra...

• Frujj

Gosh! 5 kg svamp, det borde bli ett BERG!

Vad mysigt med små karate- och boxningsbebisar :) Hmm undra om maken kommer gå med på en fjärde nån gång i framtiden...? hihi

Tez: Du har väl inte attackerats av sviniga influensabacillusker??!!?

Vad gott med kakor.. är sugen på att baka jag med, kanske ska göra det imorgon :)

• Frujj

Skillnaden mellan en vanlig förkylning och en influensa är att man vid influensa har värk i kroppen och att man insjuknar snabbt!
    Mvh Fru Besserwisser

• Frujj

Uähh börja inte prata om vinterkräksjukan än bara... usch!

• Frujj

Hej på er!
    Flänger runt som en galning, har just varit på Coooooop o handlat, nu lunch och passa på o fixa lite medan Lillbror sover.

Carma: Trist med förkylning :( Hoppas den snart ger med sig!

Nibla: Lycka till med jobbet! Ring du, man kan alltid ta reda på hur många som sökt och känna av sin "konkurrenssituation". Dessutom lägger du ju ditt namn i deras minne lite extra när du ringer.

Jag tar gärna emot stockholmstips oxå om nån vill maila mig :) Ifall vi skulle få iväg oss på nåt äventyr nån gång...

• Frujj

Godförmiddag. Startade dagen kl 6 med två pigga glada killar, så jag var tidigt på cooop och handlade. Inte riktigt likt mig..

• Frujj

Usch jag går och grunnar lite på en sak. Behöver lite rååååååååååååååd innan jag blir galen. Eller veligare än nånsin....

• Frujj

Hej och godmorgon!
    Vad kul med lite fart i tråden! :)

Linum: Vad kul att få flytta "hem" jobbet, grattis :D

Ab: Vad är det för föredrag, eller rättare sagt, vem håller i det?? (nyfiken mattant som jag är)

Hann inte med o skriva mitt lilla "jag behöver råd-mail" igår, får försöka göra det idag.. innan jag tänker sönder det lilla russin som finns mellan öronen.. haha kallas hjärnan tror jag...?
    ;)

• Frujj

Förresten, jag har äntligen lyckats få tag på en vit klädsel till soffan som numera står i E:s rum, hon vet inte om att den finns här så jag ska dra på den på soffan idag medan hon är i skolan, ska bli kul att se hennes reaktion sen när hon kommer hem :)
    Det var ingen lätt match att hitta en sån klädsel och en ärlig säljare... Ikea har slutat tillverka den modellen, och på det där företaget som syr klädslar till Ikeas soffor (Bemz) så kostade en ny från 3500... och det var liksom inte aktuellt. Då kunde jag ju lika gärna köpt nya soffa!

Nu är det bara två små detaljer kvar att fixa i hennes rum, det ena är att sätta fast och vinkla upp garderoben så att det inte ramlar över några klättrande barn och så ska det bli en annan kul grej på väggen :)

• Frujj

Ab: Ok vad spännande! Det här med ekomat är ett intressant ämne, var på en föreläsning om det för nåt år sen ute i Torpastugan (utanför Linums favvo-håla ) Fick många "aha.. jaså är det så" :D
    Ska försöka få lite tid att lätta mitt hjärta strax

• Frujj

På tal om mat, Linum, beställer ni fortfarande från matföretaget som jag inte kommer ihåg namnet på?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!