Inlägg från: EhjärtarE |Visa alla inlägg
  • EhjärtarE

1/8 -2009!!

Jag har precis börjat inse att det inte är alls lång tid kvar... 3 och en halv vecka är ingenting! Shit! När jag tänker på det blir jag nervös!

Jag har börjat gå in mina skor, de är skitsköna så jag vet inte om jag behöver gå in dem egentligen... men det skadar ju inte. Jag har typ 0,5 cm klack på dem, för att slippa få ont i fötterna...

• EhjärtarE

Vi har nog tänkt ha tacken i slutet av festhäftet och skriva upp alla som hjälpt till lite extra, typ som ChristLin gjort. Sen kommer vi också säga något i slutet av festen också och ge alla sina "tack för hjälpen presenter".

Ikväll ska vi till kyrkan (dvs festlokalen också) och så ska vi dels skriva ut typ allt utom festhäftet (för det är inte ens halvfärdigt). Det betyder att vi snart kommer vara klara med bordsplaceringskort, bröllopsbingo, tipspromenad, vigselprogram och lite annat smått och gott! Sen ska vi "provduka", alltså se hur vi ska ställa borden, var vi ska ha scenen och buffébordet och så. Sen ska vi också titta på hur vi ska stå under vigseln, för det finns risk för att det blir lite trångt där framme med både vi, prästen, tärna och två sångare... Det känns som att vi kommer få mycket gjort idag och det känns bra!

• EhjärtarE

Jag insåg nyss att jag kommer ha ett annat efternamn än min familj efter bröllopet... har inte tänkt på det förut (smart va!?).

Det känns som att vi ligger bra till i planeringen nu. Alla saker som ska skrivas ut (utom festhäftet) är utrskrivna, skurna och klara. Vigselprogrammet är utskrivet och färdigvikt. Festhäftet är nästan klart, lite småsaker kvar bara. Igår köpte vi också presenter till alla medhjälpare, blir varsin skål fylld med godis och cellofan runt om. Förutom våra värdar (toastmastrar), tjejen får ett presentkort på spa och beauty-behandlingar och killen en presentbiljett från ticknet, gäller på tex. sportevenemang. Det tror jag blir jättebra!

Jag lägger in en bild på vårt placeringskort, fast vi ska ha ett annat typsnitt.

• EhjärtarE

Igår hittade vi en all inclusive resa till turkiet för 5000/person, dessutom går den här ifrån Luleå vilket vi sparar massa pengar på! Jag vill så gärna boka, det skulle vara helt underbart! Men M2b är inte lika övertygad, han är så orolig för allting, han har bara varit utomlands två gånger förut Men jag hoppas att jag kan övertala honom om han får lite tid, jag vet att han vill egentligen...

Vi har inte bokat någon resa förut för vi har inte vetat om vi har haft råd, vi har tänkt att vi kanske tar en billig restresa. Igår kollade jag bröllopskontot och vi kommer ha ca. 8000 kvar när vi betalat allt! Åååh, jag vill boka NU!

• EhjärtarE

Nu har vi bokat resan Ååh, så härligt det kommer bli!

• EhjärtarE

Nej, inte så, om man vet hur man ska göra

• EhjärtarE
    SaraPayam skrev 2009-07-15 08:04:53 följande:
    Ååå vad härligt, vart i Turkiet är det ni ska? Jag älskar verkligen Turiket
    Vi ska till Alanya. Jag har aldrig varit i Turkiet förut, så det blir spännande. Har du några tips?
  • EhjärtarE

Jag kollade nyss vår bröllopsmapp på datorn. Den innehåller 1598 filer i 44 mappar! Någon som är lika mycket kontrollfreak som jag?

• EhjärtarE
    ladyhawk skrev 2009-07-17 21:07:14 följande:
    Jag har massor kvar att göra, tur att man har semester.En fråga:Har någon tänkt att köpa små gåvor till de som ställer upp och hjälper till mycket? Typ toastmaster och toastmadame, marskalken som är vår egna allt-i-allo, flitig som en myra. De som sjunger i kyrkan mfl?Vad har ni tänkt att ge i så fall?
    Vi har köpt skålar som vi fyllt med godis, sedan ska vi sätta cellofan runt. Det tror jag blir bra, alla tycker ju om godis och sedan får de ändå något bestående också.
  • EhjärtarE

Solros 2009 skrev 2009-07-21 11:05:46 följande:

Har ni kollat in vädret tjejer?!? Ser verkligen inte bra ut för vår del på Västkusten! Blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det. Har hela tiden tänkt att "det regnar ALDRIG där 1 augusti" - men just iår tänker vädergudarna inte vara på den rara sidan. Har ingen plan B. Parasoll??
    Var har du sett en väderprognos som räcker så länge? Men de brukar inte vara spciellt säkra...
Svar på tråden 1/8 -2009!!