Inlägg från: EhjärtarE |Visa alla inlägg
  • EhjärtarE

1/8 -2009!!

Tiden går så sjukt fort! Nu är det bara 1,5 vecka kvar! Nyss var det ju 3,5? Jag har lagt upp lite bilder i mitt galleri på saker vi har gjort. Av någon anledning fungerar det inte att lägga upp framsidan på gästboken tyvärr... Annars känns det ganska lugnt här.

• EhjärtarE

Ja, det har vi tänkt, typ i slutet av kvällen tror jag.

• EhjärtarE

Nu är min M2b ledig i mer än två veckor, det är så skönt att ha honom hemma! Man får gjort så mycket. Idag har vi rullat servetter, klippt fiberduk och gjort klart festhäftet, som ska skrivas ut på tisdag. Dessutom har vi fått reda på att min M2b's syster och hennes familj kommer till bröllopet (vi trodde i några dagar att hennes man kanske hade fått svininfluensan ). Han ska ta bilder under vigseln och festen och de ska låna ut sin filmkamera så det hade inte varit roligt om de hade fått stanna hemma! (De bor 120 mil härifrån).

Jag har kollat vädret också, ser ut som att det ska bli stabilt högtryck nästa vecka, 17 grader och sol på lördagen Idag har helt enkelt varit en väldigt bra dag!

• EhjärtarE

Nu är jag ganska irriterad på svärföräldrarna! Vi var där igår och så frågade vi om de berättat för M2b syskon vad vi skulle heta i efternamn (vi har bara berättat det för familjen). Då kommer det fram att de berättat för avlägsna släktingar som ville skicka telegram! Och så säger de, "fick vi inte säga det?" Gaaaah! Det kommer ju kännas jättekul för alla de som vi sagt till att det är hemligt och sedan får vi telegram med rätt namn av personer som vi typ aldrig träffar. Känns ju roligt när vi verkligen försökt anstränga oss för att hålla det hemligt och så går de och berättar för andra! Sen kan man ju fundera på vilka de som de berättat för i sin tur har berättat för (eftersom det med all säkerhet framstått som att det är fritt fram för alla att berätta).

Dessutom sa svärmor "jasså, så ni vill bara ha telegram som det står brudparet Jonsson på?" (M2b heter det i efternamn) "ja, ni kommer nog få alla möjliga konstiga varianter". Om man inte vet vad brudparet ska heta i efternamn gissar man väl inte!?! Vad är det för fel på förnamnen? Det känns ju inte lite omodernt att ta för givet att vi ska ta mannens namn...

• EhjärtarE

Ditt galleri är inte synligt.

• EhjärtarE

Vi var och skulle skriva ut våra festprogram idag (vi gör det inte hemma eftersom vi inte har laserskrivare). Tror ni inte att skrivaren går sönder och allt blir fult och fel och det upptäcker vi inte förrän den har skrivit ut hälften!!! Jag orkar inte ens vara upprörd längre, allt bara skiter sig! De ska fixa den senast fredag! Så nu får vi väl sitta på fredag och vika och häfta alla program, som om vi inte hade annat att göra då!!!

Och alla bara säger att "det löser sig" "vi är många som kan hjälpa till" men när det väl gäller är det ingen som hjälper till! Dessutom behöver alla hjälpa till med allt annat på fredag, det kommer ta tillräckligt många timmar i alla fall. Jag som trodde att vi skulle vara klara med festhäftena ikväll! Det är alltid något som skiter sig!

(Förlåt, det blev långt, behövde bara få klaga lite )

• EhjärtarE

Jag vill också skriva ut festprogram! Vi skulle ju vara klara med det igår och det var det enda stora som vi hade kvar! Aaaaaaa!

• EhjärtarE

Nu börjar allt bli klart här! Festhäftet har våra familjer skrivit ut och vikt så de är helt klara! Vi har egentligen bara kvar att packa och sedan dukningen imorgon, men resten av dagen idag kan vi ta det lugnt! Så skönt!

• EhjärtarE

Jag bliv hippad igår! Det trodde jag verkligen inte! Och m2b som jag trodde inte kunde hålla något hemligt för mig lyckades strålande. Två vänner och m2b systrar hämtade mig strax efter sju (på kvällen) och band ögonbindel på mig. Sen åkte vi bil en stund och de försökte få mig att inte veta vad vi var och det lyckades till slut. Sen kom vi fram och de tog av ögonbindeln. Vi skulle bowla, sen spökade de ut mig lite i lucialinne och slöja (gjord av en spetsgardin). Men det var inte så många där så det gjorde inte så mycket. Efter det åt vi pizza och sen drog de runt mig på stan en stund i samma utstyrsel (det var festival så det var sjukt mycket folk på stan). Det var trevligt och inte mer pinsamt än vad jag stod ut med, så jag är nöjd, det var trevligt.

Idag ska vi hämta ringarna, köpa blommor till dekorationer och handla lite annat, sen på eftermiddagen ska vi till kyrkan och duka och fixa en himla massa, samtidigt som vi ska träffa värdarna och tärnan för första gången på 2 månader... sen är det ljudkillar som ska instrueras och först ska ljudanläggningen kopplas in förstås. Det är mycket att göra när man har ansvar för allt själv! (vi hyr bara kyrkan och har ansvar för, musik, ljud, präst, vaktmästeri, serveringspersonal och allt sådant själva, pust!) Men vi har många som hjälper till så det ska nog gå bra! Just nu ska vi bara vänta tills affärerna öppnar...

• EhjärtarE

Jag vaknade också tidigt, så jag har tid att sitta här en stund och tex. kolla vädret som säger sol/moln och 22 grader! Snart ska jag till frisören...

Tänk att det är idag vi blir fruar, helt sjukt känns det! Lycka till (och grattis) till alla!

• EhjärtarE

Nu är vi gifta det känns bra men ganska mycket som vanligt. Vi hade i alla fall en helt underbar bröllopsdag, det var fint väder, alla hade anträngt sig och gjort jättefina och roliga saker till oss och stämningen var jättebra. Vi fick mer presenter än vi hade kunnat drömma om och våra familjer hade gjort massa överraskningar till oss, tex. dekorerat jättefint utanför kyrkan.

Det var ändå några saker som inte riktigt blev som vi hade tänkt, min frisyr tex. den var fin men inte alls som jag hade tänkt mig, trots att hon fick göra om den en gång, dessutom höll den jättedåligt, den var inte ens sig lik när vi kom hem från frisören. Tårtan blev raserad på sidan eftersom konditoriet hade gett oss fel information om hur den skulle förvaras, väldigt tråkigt på alla "fina" tårtkort. Dessutom fick vi precis reda på att potatisgratängen inte var glutenfri, tur att min man är misstänksam, annars hade han legat och spytt på vår bröllopsnatt...

Trots allt är vi väldigt nöjda med vår dag, detaljerna är ju trots allt inte det viktigaste.

• EhjärtarE

Nu har jag lagt upp lite bilder från vårt bröllop (inte fotografens).

• EhjärtarE

Jo, ibland. Vi har precis varit på en underbar bröllopsresa i Turkiet, men nu är det tillbaka till skolbänken igen som gäller... tråkigt, jag hade hellre stannat kvar

• EhjärtarE

Vi fick fotografen bilder idag. De är jättefina! Hur ska man kunna välja EN bild att ha som "bröllopsfoto"!?

• EhjärtarE

Vi är inte heller jättenöjda med våra kort faktiskt. Det finns en del som är jättefina, men vi är inte så fina på alla kort. Framförallt så ser min man väldigt stel ut på kanske 80 % av korten. Det kan ju delvis vara vårat fel, men man tycker ju att fotografen åtminstone kan säga till att man ska le eller försöka underlätta så att man känner sig mer naturlig...

Men som sagt finna det några som är fina och vi är nöjda med dem i alla fall.

• EhjärtarE

Hur har/ska ni göra med tidningsannons? Vi har precis skickat tackkort till alla som uppvaktat oss (i princip alla vi känner) så att annonsera i tidningen för tusen kronor känns lite onödigt, och lite omodernt Samtidigt kanske folk blir besvikna om man inte annonserar?

Svar på tråden 1/8 -2009!!