Inlägg från: Annecarin |Visa alla inlägg
  • Annecarin

1/8 -2009!!

Har ni alla andra klart med era klänningar dvs hänger färdiga strykta och klara till den stora dagen?

Igår gav jag upp med min klänning! Lämna in den till sömmerskan, orkade inte med den längre. Förstår inte hur jag kunde köpa den! Var inne på att köpa en ny, men det kändes trist! Får se om sömmerskan kan fixa till det, inser nu i efterhand att jag skulle ha sytt själv. Väntar på underkjolen som säljaren skulle ha skickat till mig, känner mig hemskt stressad när det inte blir bra med min klänning.

Så nu slipper jag se den hänga hemma o irritera mig!

• Annecarin
    SaraPayam skrev 2009-07-15 12:42:49 följande:
    Vad jobbigt, hoppas verkligen att sömmerska fixar det åt dig Vad är det som inte känns bra med klänningen?
    Den är så otymplig, men är väldigt tjusig. Se en otydlig bild i mitt galleri. Men eftersom jag är sykunnig så är jag väl kritisk till att det inte är bra! Men skam den som ger sig!
  • Annecarin

Jag fick ett brev med posten idag, att den 25 juli skulle jag sitta påklädd i köket kl 09:30 och dricka något gott. Samt var den en lista med saker som jag skulle packa. Trodde inte att det skulle bli någon möhippa för mig, blev väldigt glad för detta. Hoppas nu bara att jag inte blir besviken. Nu ska jag krypa till kojs!

• Annecarin
    Cattis77 skrev 2009-07-21 13:16:39 följande:
    Nu ska vi nog hämta lite mousserande vin..men vi hörs kanske senare idag eller en annan dag!! Ha det så gött så länge !
    Åh vad gott det lät!
  • Annecarin

Hej på er alla! Nu har jag hämtat min klänning hos sömmerskan! Om någon är nyfiken får ni kolla i mitt galleri, har lagt en bild i det allmänna. Har inte provat den ännu.

Har nu varit och fixat min bukett har ändrat färg på rosorna, hade beställt rosa Barbie och vita. Men har bytt ut dom rosa till en ros som är lite mildare i färgen.

Blåsiga stormhälsningar till er alla, sådan här väder ska vi inte ha den 1 augusti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Annecarin

Nu har jag fixat noterna till vår utgångsmelodi, nu får jag kolla så att organisten kan fixa detta alt att kanske någon av mina kära kollegor gör det. Åter till placeringskorten! Ha en trevlig kväll, för det tänker jag! Provsmakar vårt vin som vi ska ha till förrätten.

• Annecarin
    Cattis77 skrev 2009-07-22 09:37:37 följande:
    Jag känner igen den traditionen...
    På dom bröllop jag har varit på har alla tjejer resp killar pussat brudgummen resp bruden. Detta var något helt nytt för mig, första gången det hände!
  • Annecarin

Jag/vi har valt Lambrusco vit!

• Annecarin

Hur har ni gjort med namn? Jag är fånig men jag har kvar mitt gamla som mellannamn, min kära blivande man tyckte jag var fånig. Men på något sätt så är mitt namn min identitet som har jag haft i många i år.

Har i alla fall postat blanketten idag!

• Annecarin
    annafogel skrev 2009-07-22 21:39:01 följande:
    jag kommer oxå ha mitt efternamn som mellannamn, tycker dessutom man man verkligen"ser" gift ut om man har två efternamn *L*
    Min blivande sa att om någon frågar vad hans fru heter kommer har säga sitt efternamn. Ja det blir väl bra med det också.
Svar på tråden 1/8 -2009!!