Inlägg från: Cattis77 |Visa alla inlägg
  • Cattis77

1/8 -2009!!

Mrs Baom skrev 2009-07-12 19:21:30 följande:

kul med hippa!! jag hade min förra helgen:) Vi har gjor våra placeingskort så enkla som möjligt. skrivit ut namn och efternamn och satt en bild på ett brudpar mellan för och efternamn. sedan har vi klippt ut och plastat. på vanligt vitt papper, våra temafärger är vitt, silver och rött. De blev enkla men fina:)I dag har vi också fått tag på karaffer, äntligen!! Fick låna 14st från en snäll catering. köpte ju vin i box å då tillkommer karaffer. Köpte 30 st karaffer på IKEA som ser ut som flaskor, men de går inte att hälla ur utan att det skvätter. Inte så kul om det skvätter rödvin upp på gästerna när de blir serverade, så nu står vi med 30 flaskkaraffer över...haha, men nu har det fixat sig. Gjorde även klart våra vigselprogram igår så nu börjar allt falla påplats:)
    Jag tror jag förstår men kan man få se en bild me... :-/
  • Cattis77
    EhjärtarE skrev 2009-07-13 10:57:39 följande:
    Jag insåg nyss att jag kommer ha ett annat efternamn än min familj efter bröllopet... har inte tänkt på det förut (smart va!?). Det känns som att vi ligger bra till i planeringen nu. Alla saker som ska skrivas ut (utom festhäftet) är utrskrivna, skurna och klara. Vigselprogrammet är utskrivet och färdigvikt. Festhäftet är nästan klart, lite småsaker kvar bara. Igår köpte vi också presenter till alla medhjälpare, blir varsin skål fylld med godis och cellofan runt om. Förutom våra värdar (toastmastrar), tjejen får ett presentkort på spa och beauty-behandlingar och killen en presentbiljett från ticknet, gäller på tex. sportevenemang. Det tror jag blir jättebra!Jag lägger in en bild på vårt placeringskort, fast vi ska ha ett annat typsnitt.
    Ja det kommer kännas konstigt....man har hetat Olsson i 32 år o nu ska man byta till annat....skumt!

Va fina dina placeringkort är!!
  • Cattis77

Mrs Baom skrev 2009-07-13 09:00:32 följande:

Jag ska verkligen försöka att lägga in lite bilder, men har en dator från tidigt 1800-tal. Gör ett försök när m2b kommer hem, han kanske fattar...Jag har blivit sjuk:( har ingen röst alls, ont i halsen å en fruktansvärd hosta... tur det är nästan tre veckor kvar. Vilka låtar har ni valt att ha i kyrkan, psalmer å "egen" musik, in och utgång?? vi har "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi" (samma melodi som den blomstertid nu kommer) solo har vi "Av längtan till dig" en hemlig låt... in musik "Mendehlson brudmarch" å ut "Värmlandsvisan" ( på trumpet)
    Vi ska ha Mendelsohn som ingångsmusik och sen ska vi ha psalmerna "Guds kärlek är som stranden och som gräset" och sen en vigselpsalm (Melodi: I denna ljuva sommartid). Min brorsdotter kommer att sjunga en låt för oss, vet inte vilken än
    bara. Och sen till utgångsmusik vet vi inte riktigt än...men kanske "Öppna landskap" av Ulf Lundell.
  • Cattis77
    EhjärtarE skrev 2009-07-14 20:41:30 följande:
    Nu har vi bokat resan Ååh, så härligt det kommer bli!
    Va skoj.... Din blivande var inte svårövertalad eller??
  • Cattis77
    EhjärtarE skrev 2009-07-14 21:44:28 följande:
    Nej, inte så, om man vet hur man ska göra
    Det är bra att kunna det knepet...
  • Cattis77

Usch ja...eller vad man ska säga...nu är det nära!!!

Har fortfarande problem med placeringskort o utgångsmusik... Men nsta evcka börjar min semester o då ska allvaret dra igång...ojojojoj

• Cattis77

Har fixat lite olika placeringskort nu...får se vad gubben säger när han kommer hem...

Är sååå glad precis! Var inne o kollade bröllopspengar o såg då att vi hade fått ett generöst bidrag av mina föräldrar... Dom är sååå snälla o hjälpsamma!! Har ju lite hål man kan stoppa dom i!!!

• Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-07-15 17:04:25 följande:
    Vad härligt Sånt går ju alltid åt Vi har med fått lite bidrag, men eftersom vi redan hade fått ihop de pengarna som vi behöver, så la vi dem på vårt framtidskonto i stället
    Det är också bra.... Får se om man kanske behöver använda allt kan man lägga dom på en framtida bröllopsresa kanske! Vi får se...
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-07-15 17:14:16 följande:
    Ja men det skulle väl vara härligt å lägga dem på en resa Jag väntar på m2b ska komma hem så att vi kan åka å hämta våra ringar
    Va spännande... Ska ni ha i guld eller vitt guld??
    Min lilla ring har legat i lådan ett tag här hemma och
    varannan dag måste jag titta på den...hihi
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-07-15 17:27:21 följande:
    Hihi Den är i guld, min förlovningsring är i vitt guld, så det blev jättefint å bryta av med det vanliga guldet Hur ser din ut?
    Va snyggt!! Så är min tanke också för min förlovningsring är i guld o min blivande ring är i vitt guld. Bild på den finns inne bland mina bilder....
Svar på tråden 1/8 -2009!!