Inlägg från: FrökenW |Visa alla inlägg
  • FrökenW

Oktoberbrudar tråd 2

Funderar på om man ska fixa naglarna inför den stora dagen, har lite svårt bestämma mig. Jag har ju nästan aldrig något till naglar då jag ogillar ha skit under dem och det får jag ju varje dag. Det ser ju så fint ut men jag skulle nog inte kunna ha så långa som man ser.. kan man ha bara en liten tipp? Och vet någon av er vad som är bäst? gel eller acryl.. ?
    [/citat]

Jag har nog tänkt att måla min naglar själv. Jag tänkte att de skulle vara röda och korta
    Samma färg som mina skor och rosorna i min bukett.

• FrökenW

På endel bröllop som jag har varit på så har brudparet haft egna champagneglas som de druckit ur. Är det nått symboliskt att man just ska ha sina egna, köper man de själv eller är det nått man bör önska sig....
    Konstig fråga kanske men jag gillar idén om att ha ett par finare champagneglas hemma som vi kan ha när vi ska fira nått senare i livet.

• FrökenW

fru okt skrev 2009-08-14 21:12:06 följande:

Vi kommer att ha kyrklig vigsel.Har oxå funderat på naglarna, kollade upp de då vi var hemma (där bröllopet kommer att hållas), 80 ? att fixa alla naglar (förlänga + fransk manikyr). Är detta normailpris eller?!?!Tyvärr kommer hon som har salongen att vara borta veckan innan vår vigsel, men hon sa hon kunde fixa naglarna veckan före, alltså mer än 1 vecka före bröllopet... Vet ngn om naglarna kommer att se frächa ut på bröllopsdagen då? vill ju kunna leva ett normal liv veckan innan bröllopet och inte bara behöva "sitta och vara fin men händerna i knät"....
    Det var jätte länge sedan som jag gjorde mina nagla men jag skulle nog säga det priset är undefär vad det kostar första gången (sen är det billigare varje månad när man underhåller dem). Jag tror nog att naglarna kommer hålla sig fina men jag skulle nog göra dem närmare inpå ändå....man vet ju inte....
    Finns det någon annan du kan gå till?
  • FrökenW
    HelenaOlivia skrev 2009-08-14 23:09:35 följande:
    En del har egna med sina namn eller datumet eller nåt skrivet på men vet inte om det är symboliskt.På några ställen där jag jobbat som servitris så har vi bundit ihop brudparets glas med ett sidenband, lite fint.Tycker ni ska ha era egna om ni vill, det blir ju ett mysigt minne.
    Känns mysit att skåla första gången i nya fina egna glas!
    Jag funderar på dessa:
    www.misshome.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=30&artnr=of6546601&visa=1-120&Sort=Beskr&Visn=Std
  • FrökenW

Igår hittade jag "nått blått" - i ett stånd på Brunkebergstorg (det är kulturfestival i stan) så hittade jag en berlock, ett blått hjärta i glas, den kommer vara jätte fin på ett armband.
    Hittade en liknade som jag lagt upp en bild på.

• FrökenW

Jag ska gå till en fotograf och ta lite lättklädda bilder och så gör de ett album. Det är vekligen inte min grej egentligen men jag vet att det skulle uppskattas så jag tänkte härda ut.
    Har hittat ett ställe som två tjejer har som verkar jätte trevliga så det ska nog gå bra.....jag tog det lite dyrare "paketet" med retuschering Svart-vita biler också så klar.

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-16 06:26:08 följande:

nä va kul, hittade nån annan av en slump som också skulle gifta sig samma datum. 3 ger tur helt enkelt . jag är faktiskt glad för att vi valde att ha det så plötsligt så det planeras intensivt för att sen bli av . tycker om när planer sätts i verket .har ändå funderat lite på en morgongåva till min sambo, ska ni också ge och vad?? tycker det är lite taskigt att männen alltid har lättare att hitta present till kvinnor . tänkte oss inga svindyra presenter, men något ville vi ge varandra
  • FrökenW

Cisslan ? Jag har tänkt att jag ska ha röda skor på mig! Så tänkte jag har röda rosor och så ska N ha en röd slips.

Vi som drömmer om bröllop ? Jag kan inte se bilderna i ditt galleri, jätte nyfiken. Var ska du beställa klänningen från?

Wiiiiiiiiiih, min klänning har kommit! Det plingade på dörren imorse när jag gått till jobbet och N var på väg att lämna barnen på dagis och min klänning levererades. Jag är SÅ nyfiken fast också livrädd?..tänk om den ser helt galen ut? Har iof räknat in att jag ska gå till en skräddare och fixa till den lite. Finns bild i mitt galleri fast den ska så klart vara vit, eller rättare skrivet benvit.

• FrökenW

Min klänningar har kommit! Tyvärr var den jätte mycket för stor. Det hade jag iof räknat med.
    Tog en bild på den när jag har på mig den som ni kan se i mitt galleri!

• FrökenW

Jag beställde den från Kina, Littlecoral.com
    Den kostade ca 850 kr + att jag räknat in att jag måste sy om den. Jag tänkte att om den blir fin så har jag kommit billigt undan och annars så får jag gå ut på stan och köpa nått.

Kickis skrev 2009-08-20 21:14:23 följande:
    FrökenW: Jättefin klänning. Varifrån har du köpt den?
    Skit bra det där med Whiskeyn. Det är inte aktuellt som morgongåva men jag har lagt det på minnet för framtida presenter.
  • FrökenW

MTTM - Det är verkligen inte långt kvar!

RedRoses - Välkommen! 10/10 är det dax för oss!

Idag har vi varit och beställt en ring. Den är SÅ fin! Blev lite dyrare än tänkt men men så kan det bli....
    Jag valde en solitär diamantring, princess slipad. Jag har inte sett slutresultatet eftersom han gör den men jag har sett diamanten och den var så vacker!

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2