Inlägg från: FrökenW |Visa alla inlägg
  • FrökenW

Oktoberbrudar tråd 2

Jag la upp en bild på den, ifall det är någon som är nyfiken.

• FrökenW

Toastmastermarie - Hur ska ringen se ut?

Vi som drömmer om bröllop - Ja, så känner jag med. Barn på dagis känns som en riktigt smittkälla....
    Hur ska din ring se ut?

Jag har funderat jätte mycket på gravyr i min ring, först tänkte jag att det skulle stå
    typ "For all time" eller nått sånt men nu blir det nog bara våra namn, datum och plats.
    Sen tänkte jag, ifall ifall jag får den där klockan i morgongåva som jag hintat om så
    tänkte jag att man kunde gravera den med "For all time" - så blir det som en liten ordvits
    också (är lite löjligt förtjust i sånt. )

Vad ska ni skriva i era ringar? I vår förlovningsring står det "A perfect day" som är den första
    låten N spelade för mig när jag var hemma hos honom första gången och som han även spelade när han
    friade.

• FrökenW

Tjena Brudar!

Idag var jag hos sömmerskan för att justera min klänning. När jag stod där så kände jag bara nää, jag känner mig inte fin i den här. :-O
    På vägen hem sen så slank jag först in i en bröllopsbutik men jag vill ju inte ha någon sån klassisk brudklänningen men sen gick jag även in i en secondhand affär och då hittade jag en jätte fin klänning som jag köpte! Jag känner mig jätte jätte nöjd! Bild i galleriet!

• FrökenW

Mitt i vår stökiga hall kan ni se att jag har mina röda skor på mig också.

• FrökenW

tojk - Jag vet, det finns både massa jätte vackra buketter men en del ser helt galna ut. Jag har mest tittat på vilken form jag ska ha eftersom vi redan bestämt att den enda blomman vi ska ha är röda rosor. Egentligen är det roligare med andra blommor men för oss är röda rosor lite mer personligt då N skickade en bukett stora röda rosor till mig en gång i veckan till jobbet när vi precis blivit tillsammans. (Vi firar 10 år på torsdag! ) För att knyta ihop den säcken lite så har vi faktiskt kontaktat den blomsteraffären som han alltid gick till då.
    Jag är lite sugen på att beställa blomsterarrangemang att ha på borde också, röda rosor och kanske lite murgröna? Undrar vad det kan kosta? Som bordsplacering ska vi skriva på stenar som vi plockade på landstället på västkusten och så ska vi ha halva blåmusselskal på bordet.

• FrökenW

Fler som är uppe tidigt!

Kastanjer och höstlöv tycker jag låter fantastiskt!

Appropå blommor, såg på en bild att de ställt en liten vas på bordet som man kunde stoppa brudbuketten i under middagen.....det kanske man skulle ha...

Tojk skrev 2009-09-05 08:04:02 följande:
    Jag vill ha en rund så mycket har jag bestämt mig för. Gillar visserligen en hel del andra modeller men jag är barnsligt kär i de runda, täta buketterna.Vilken underbar historia att få knyta samman allt med! Dina funderingar på dekoration låter fantastisk! Jag gillar lite naturdekoration och skulle gärna ha med lite havstema men vi har valt lite mer skog nu. Är uppvuxen vid vatten och skog medans sambo är uppvuxen vid skog. Älskar skogen också och då vi spenderar rätt mycket tid i den så passar den bättre till oss. Funderar på att plocka vackra höstlöv och kastanjer och ha på borden.Får nog ta och provduka någondag så man kan prova olika varianter.
  • FrökenW

Vad mycket man hittar när man surfar runt här på BT. Jag har inte alls tyckt att det varit snyggt med två ringar på killar men nu hittade jag en bild på det och det var jätte fint! Måste visa för N när han vaknar.

• FrökenW

HelenaOlivia - Vi ska inte ha några presenter till gästerna.

Toastmastermarie - Kul att ringarna blir bra.

Gullspiran - Jag ska också ta bilder hos en fotograf och göra ett album i morgongåva. Jag ska göra det nästa onsdag och jag är lite nervös....det är liksom inte helt min grej men jag vet att N skulle bli överlycklig av en sån grej.

vi som drömmer om bröllop - Kul att klänningen kommit, är det en sån som finns i ditt galleri? Jätte fin!
    Såg att ni har en son född nov 07, vår son fyllde två här nu 11 aug.

• FrökenW

Jag älskar våfflor men jag är den lite lata typen som om jag är hungrig efter att ha festat så hade jag nog bara ätit bröd och de andra.

fru okt skrev 2009-09-05 23:21:30 följande:

Toastmaster Marie: er nattmat låter supergod. Vi är oxå inne på bröd och olika pålägg... Sen har jag börjat fundera på att göra våffelsmet och en stor skål med vispgrädde och sylt. Sen skulle gästerna få göra egna våfflor... (alltså utöver brödet). Men min M2b tror inte ngn kommer göra våfflor, vad tror ni, skulle ni göra våfflor?Trojk: Jag träffade floristen rean i juli då vi var hemma i Finland (då vi komemr att ha bröllopet där). Kommer att ha en ljusrosa ros bukett med två liljor instuckna. Den kommer vara rund med några rosor som faller ner... Borddekorationerna är ännu oklara men blir ngt enkelt, typ kort ros i champangeglas. Vill inte alls ha höstfärger därav färgvalet. Vi kommer däremot att ha mycket ljus, i olika färger och former.MTTM: Tack för tipset. Hittade dock skor idag! Nedsatta till 9,90?, riktigt fina och bekväma. Ev lite på större sidan (men har bred fot och hittar oftast för trånga skor), fanns bara 1 par kvar. Men jag gick med dem i affären och det gick bra. Funderar på att sätta in gelkuddar under trampdynorna, gör det skorna mindre?
  • FrökenW

I måndags så var vi på lunchen och beställde blommor och bordsdekoration.
    Buketten blev rund men röda små och stora rosor blandade och med lite grönt runt om och ett band runt stjälkarna som är i samma färg som klänningen Bordsdekorationen blir med röda rosor och murgröna.

Just nu längtar jag så grymt mycket efter att få se hur min ring har blivit!

Jag är så imponerad av alla er som fixar massa saker själv till bröllopet.

• FrökenW

Idag är det en månad kvar bara!! Längtar så!
    Egentligen längtar jag mest till att få komma till hotellet på kvällen/natten och vara man och hustru och känslan när man sen vaknar på morgonen!

• FrökenW

Hej hej på er!

Här hemma har vi varit sjuka. Förra helgen hade jag halsfluss och 40 graders feber och den här helgen (sen i torsdags) har jag och lill-tjejen legat på sjukhus för hon hade jätte svårt att andas. Det visade sig att hon fått svullna luftrör pga nått virus. Hon testades för svinis men det var det inte som tur var.

Vi har massa små saker kvar inför bröllopet och just nu känner jag att jag inte har någon koll alls. Typ sånna där saker som att lämna in kostym på kemtvätt osv. Vi har lyckats bestämma vad vi ska äta och hur mycket vin vi tror går åt iallafall.

Nästa vecka ska min ring vara klar att prova, ska bli SÅ spännande att se den!

Om en vecka så är det ett par av er som vaknar som man och hustru! Vad roigt!!!!

• FrökenW

Jag ska ju ta lite lättklädda bilder och göra ett album i morgongåva och idag ska jag ta bilder. Blä, jag är skit nervös....

Det är inte klokt, det är ju bara ett par dagar kvar tills de första här i tråden gifter sig!!!! Fantastiskt kul!!!

Jag är lite ledsen över att vi har varit sjuka de två senaste helgerna, känns som det måste ha varit då som min möhippa var planerad. Helgen som kommer är vi upptagna....

• FrökenW

Min svärmor ringde precis, de ska vara barnvakt när vi åker till Rom fred-sönd helgen efter bröllopet. Nu sa hon att de inte orkar ta hela helgen och frågade om inte min pappa kunde ta halva helgen. Varför sa de från början att det funkade?
    Lill-killen har inte sovit borta förut (bröllopsnatten blir premiär) så jag vill helst inte bolla runt honom när vi inte är hemma. Nu pratade jag med pappa och han kan bo här och ta hela helgen, stackarn, han är liksom inte pur ung direkt, han kommer verkligen vara helt slut. Jag ska se till att laga alla måltider innan och lägga i frysen så han inte behöver tänka på nått sånt.
    Sorry, lite ot men jag kände att jag behövde skriva av mig!

Snart ska jag ge mig av och fota, jag är skit nervös....ser liksom framför mig att de säger "se sexig ut nu"...."nej, sexig sa jag, inte arg" typ så..... ångest!

• FrökenW

Vad kul att det blev bra!

MTTM skrev 2009-09-30 15:14:50 följande:
    Lycka till! Jag har faktiskt också gjort det och jag blev riktigt nöjd, trodde inte det innan men... Blir ju kul att ha som minne också, eller hur? Jag har tyvärr blivit sjuk idag - sambon har haft en rejäl förkylning senaste veckan och när han väl var frisk så hoppade den tydligen på mig... men det är ju över en vecka tills vi gifter oss så då borde det ha ordnat upp sig! Är dock glad att det inte är redan på lördag den 3/10 det är dags. Lycka till ni som slår till i helgen!
  • FrökenW

Proserpina skrev 2009-09-30 23:59:12 följande:

Fröken W, berätta hur fotona blev! Vad märkliga folk är som först lovar och sen inte håller! Om man lovat nåt inför ett bröllop så håller man väl det? Tydligen inte, knepigt!Hoppas på sol alla helger i oktober!
    Bilderna blev jätte jätte bra igår!
    Jag var super nervös och det känns lite fånigt att stå där i underkläder först men de var SÅ duktiga så jag tänkte inte ens på det sen. De sminkade mig först och fixade mig i håret, jätte fint!
    Under själva fotograferingen så är det så mycket "ner med hakan, vrid huvudet åt höger, sätt handen där" osv så man tänker inte ens på att man blir fotad.
    Fick se bilderna i färg men sen ska de göra de i svartvitt och fixa och trixa lite.

Det är två tjejer som har stället så om någon bor i Stockholm och vill göra nått liknande eller bara vill ta vanliga kort så kan jag verkligen rekommendera dem!
  • FrökenW

Helt fantastisk att det snart är dags för några av oss!!!!

Lycka lycka till!!!

• FrökenW

Idag så ringde jag min guldsmed (igen) för att kolla hur det går med ringen. De skulle ha ringt den här vecka så jag skulle få prova den innan de sätt i diamanten men de har inte ringt.
    Hur som helst så sa han att den var klar så jag sprang dit på lunch och då visar det sig att den är helt fel.
    De såg att jag fick lite panik men de lovade att de skulle ha rättat till det tills senast tisdag nästa vecka så det hoppas jag verkligen!

• FrökenW

Bustroll och Vi som drömmer om bröllop - Grattis! Vad underbara dagar ni fick! Gärna bilder!

Vi har inte ett så avancerat schema.

9.30 Kommer barnvakten
    11 Frisör och sminkning och efter det åker jag till hotellet där vi ska bo, där fästmannen befinner sig.
    13 Fästmannen hämtar brudbuketten, lämnar bordsdekorationen och checkar in på hotellet
    16.45 Åker vi taxi till där vigseln ska vara och där vi även ska äta
    17 Vigsel, champagne och mingel
    18 Middag

• FrökenW

Ja, jätte kul att se era bilder! Så fina!!!

Idag hoppas jag att min ring är klar, annars får jag nog lite panik!
    Igår hjälpten en kompis oss att skriva alla namn på stenar som vi ska ha som placeringeskort. Jätte fint blev det! N och jag har en lite större sten där båda våra namn står.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2