• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

Hallå!

Tittar bara in för att säga hejdå
    Nu ska jag till Schtaaaan och shoppa löös i massor, umgås med vänner och äta gott
    Ska bli så skönt!

Frulle... ehh.. hrmmm.. min månadsinkomst är 6000:-....
    Kan hjälpa dig med budgeten
    För jag sparar 1500 i månaden... fast å andra sidan, 3 barnbidrag + ett mycket hårt framförhandlat underhållsbidrag, så barnen har sin egen budget

Kramar i massor och ta det lugnt med fötter, målningrar, slå läkarna på käften och ha en superbra helg allihop

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

• Im yours

Cantaton; Vad kan läkare göra åt en stukning?? En himla bra fråga iofs ........... inte så mycket är jag rädd Men det kan skriva remiss till röntgen, det är viktigt att fastställa att inget är brutet etc. Jag är väl ingen sjukbesökfantast själv, men man har bara två fötter, o dem ska man vara rädd om Tigerbalsam på stukningar vet jag inget om. Jag blev ordinerad Voltaren på salva av min läkare. Nu har jag inte behövt använda salvan på 2 v, har bandage ibland. Igår gick jag ner på stan, o hem igen för första gången på flera månader. Men rätt skor är jätteviktigt!!!

Ekonomi; Jag var nog mer ekonomisk som ensamstående m 3 barn än jag är nu. Det viktigaste är nog att bestämma hur mycket man "får" spendera efter att räkningarna är betalda. Och lägga undan pengar i någon form av sparande. Jag tror att varje kommun har någon person anställd, som man ska kunna vända sig till. Vad gäller budget osv, även bankerna bör kunna hjälpa till. Jag förstår dig verkligen Frulle, är inget kul då pengarna bara rinner mellan fingrarana...... Lasse är utbildad ekonom ........... så jag har inget att skylla på numera

Nu ska jag duscha, och forma fram nya frisyren Tänk så enkelt det är att bara sno i allt hår i en snodd.

Ha så in i nordans kul I Umeå!!!!!! Jag började plugga psykologi i den stan, o har massor av minnen från björkarnas stad

Blomman; Sköt om dig nu vännen!!!!!
    Kramar skickas till alla!!

• Daa

Fjällbruttan: ha så kul! Fast i trakterna där jag bor betyder schtaaan (med sch-ljud och tre a:n) Skellefteå och inget annat (och Skellefteborna hävdar att det heter Staaan utan sch-ljud och med nasalt n på slutet).

Cantaton: hoppas det löser sig med artikeln.

Snart ska jag dra in till stan (med bara ett a ) för att få mig en helkroppsmassage Kan bli gött. Eller plågsamt (var ute på en joggingtur i förrgår, den första på alltför länge, och är tämligen öm i vadmusklerna idag).

Ha en fin dag.

• Frulle

Go morron alla kära damer..

Idag är jag på jobb.. Bellis fick gå till dagis idag.. Hon verkar inte ha uvi iaf.. Skumt.

Själv är jag SÅÅÅ pruttig i magen!!

Stackars familjen.

• passionsblomman

*hör alla sorterns stad tydligt och klart*

Kramar till alla, idag fortsätter projektet härhemma.
    Daa skrev 2009-08-06 08:35:14 följande:
    Fjällbruttan: ha så kul! Fast i trakterna där jag bor betyder schtaaan (med sch-ljud och tre a:n) Skellefteå och inget annat (och Skellefteborna hävdar att det heter Staaan utan sch-ljud och med nasalt n på slutet).Cantaton: hoppas det löser sig med artikeln. Snart ska jag dra in till stan (med bara ett a ) för att få mig en helkroppsmassage Kan bli gött. Eller plågsamt (var ute på en joggingtur i förrgår, den första på alltför länge, och är tämligen öm i vadmusklerna idag).Ha en fin dag.
  • Cantaton

Im yours. Jag var utanför läkarmottagningen idag när jag skulle till barnmorskan o skriva ut nya p-piller (som jag fö nog bara fick mot löftet att jag skulle ta tag i min vikt...) Men kändes inte som om de kunde göra något. Jag har inga blåmärken, ingen svullnad, inga utstickande ben o.s.v. Tror bara att det är ett ledband, och det är inte mycket att göra åt, mer än att låta det vila.

Daa, ja, jag hoppas också det. Får se vad hon svarar på mitt ärliga mail...

passion, lycka till idag

• Fjosok

Nasalt Staaan är Ske-å, inget snack om det.

Ske-å kommun hade ju tidigare domänen staan.nu som pekade på skelleftea.se men jag tror dom släppt den idag

• Frulle

Ooo tanter! Nu behöver jag alla era tummar hållna!!!!!

Pappa ska fråga sin brutta om hon vill flytta in i huset och då köper dom ut oss igen!!
    På så vis blir ALLA glada!!!

• Cantaton
    Frulle skrev 2009-08-06 10:41:52 följande:
    Ooo tanter! Nu behöver jag alla era tummar hållna!!!!!Pappa ska fråga sin brutta om hon vill flytta in i huset och då köper dom ut oss igen!! På så vis blir ALLA glada!!!
  • Aleta

Gärna!
    Synd att det är lite långt bara.

Frulle skrev 2009-08-04 08:05:53 följande:
    Testa mig! Då blir du säkert nöjd!
Svar på tråden Tantvarning 5