Värnamo Nyheter, men de har ingen nätvariant.
Lille kissen, han har inte ont och han piskade med svansen när han blev sur för den extra fästinggenomsökningen.
Tror du inte att jag hittade tre otäckingar som satt och bet på exakt samma ställe! Precis i den tjockaste pälsen mellan frambenen. Jag skyller på att vi har haft gäster att vi har missat de där. Han får annars alltid minst en rigorös genomsökning om dagen och ett par lite mindre. Vi brukar hinna ta dem innan de ens biter sig fast.
Nåja, svansen stod rakt ut nu, så den går åt rätt håll. Jag gissar på att han inte gillade våra gäster eller att det har varit en stöddig katt på besök i trädgården.
Frulle, jag har tre stycken islandshästar, fast ingen hemma. Den äldsta har jag haft i 27 år, hon fyllde 30 i år. I ett tidigare liv var jag väldigt aktiv, hade en frieserhäst också. Jag var till och med i en artikel i DN med bilder och allt som exempel på en hästhållare som praktiserade natural horsemanship.
dfk skrev 2009-08-06 15:52:44 följande:
Aleta- vilken lokaltidning var du med i, länka, så vi får läsa!Vad spännande med orientalisk dans.Kattens svans som hänger, verkar den ha ont i svansen?, blivit klämd/biten eller nåt annat som är på tok med den. Undersök den noga och kläm försiktigt längs hela svansen och se om den reagerar på nåt sätt. Svänger den med svansen eller hänger den bara rätt ner utan rörelse? Kolla också noga efter fästingar.