Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Heloise skrev 2009-09-10 16:10:16 följande:
    Japp Heloise ska bli bibliotekarie är det tänkt efter 5 års hårda studier

Ha!!! Det ante mig!
    Min väninna som är biblotikarie har liksom du ett sken som bedrar
    Ni ser snälla och coola ut, men jäklar i min lilla låda vad ni kan festa, och gud nåde den som orsakar orättvisa, den birsnabbt kväst av otroligt underfundiga argument
    Alltså blir slutsatsen att du är en synnerligen trevlig och godhjärtad kvinna!
    Grattis Panzer till ett kanonkap

Lillabruden, hoppas du hinner och att ni får et lugnt farväl! Kramar om!

Blomman, visst är det kul att shoppa sådär
    Vi gjorde det med vitvarorna till vårt kök... och vigselringen, fast den var ju inte så dyr

• Fjällbruttan

TinkerBelle skrev 2009-09-10 17:48:33 följande:
    Hej tanter,*smyger in och sjunker ihop i ett hörn*Idag har varit en skit dag!När jag hämtade lill-skrutt på skolan fick jag rutan inslagen och min handväska stulen…Har setat i telefon senast två timmarna spärrat allt jag kunnat komma på.Ja jag vet att man inte ska lämna handväskan i bilen – men på en lågstadieskola!*Suck*Så nu sitter jag här och ska försöka överleva tills på måndag utan några pengar.Ska gå in banken imorgon och se om jag kan få nytt digipass så att jag kan föra över pengar till sonens konto och på så sätt kunna ta ut kontanter.Riktig soppa. Känner att jag inte har kraft för sånt här just nu med allt annat som pågår.Usch – måste byta lås också…. Som tur är har vi ett extra som ligger i förrådet så jag ska börja med att byta ett av dem.Blir en glad överraskning för dem om dem nu tänker komma hit eftersom jag sitter hemma på dagarna och jobbar.

Kramar i massor och så lämnar jag en stooooooooooor chokladkladdkaka med vispgrädde att mumsa på vid behov!!

• Fjällbruttan

Go´morron...
    Hoppas alla haft en trevlig helg
    Det har jag, har legat på soffan och ropat till barnen vart de ska städa och skura!
    jag är en BRA arbetsledare *nickar nöjt*
    En lögnare också.... jag har faktiskt skurat vårat sovrum, tvättat fönster och bytt gardiner, rena lakan vart det också.. tagit in ved för vintern, planterat 150 lökar och klippt ner rabatterna... i lördags var vi ute och åt och sen bakade vi en cchokladkladdkaka när vi kom hem till efterrätt... och så  lagade ajg tvårätters söndagsmiddag till la familia i går
    Dessemellan ligger jag på soffan och mår illa eller så är jag på toa och kräks... ÄCK!
    Jag är i v.8 nu...

Nu ska jag fara och putsa fönster, fretaget har ett beställningsjobb... ska beta igenom
    192 rutor.... tur att man har proffs grejor att jobba med
    Fast det märkliga är att skitigaste rutorna i byn har vi hemma

En underbar måndag önskar jag er alla

Kram

Heloise, krya på dig!!

• Fjällbruttan

Susar in på väg till fönsterputsnigen och lämnar massor av kramar att ta vid behov!!

Jag mår tyvärr illa konstant några timmar, så går det över eller så kräks jag...
    Förra gången var lättare när jag "Attackspydde" och så var det över...
    nu dregglar jag som en åksjuk hund

Nu ska jag beta av de sista 92 fönstren.... suck

Tinker, supernyfiken, vad för företag??

• Fjällbruttan

Hallå!!

Sneglade in igår men hann inte skriva innna jag skulle kräkas... så idag kräktes jag först och kollade här sen, smart va

Jag älskar min man lite extra idag! För en trekvart sen dök han upp med tre karlar, det var bara att pressa ner spyorna och slita blommorna ur fönstren, för nu är hela huset fönsterputsat
    Kanske inte lika noga som jag själv skulle gjort det men det skiter jag i!
    Tyvärr hann de inte ta svärmors hus, så nu skaja gkolla vad en annan firma tar här..
    dessa var från Umeå och hade varit och putsat på hotellet...
    Annars får vi väl ta svärmors hus nästa helg, bara det att jag inte har lust att kräkas där...

Frulle, GRATTIS till köpet, fins det några bilder??Nyfiken som vnligt

Solde , du kan gott bli tre meter, förtjänar du!
     Diz, härligt med beröm, så kul att känna sig uppskattad!
    Sonja, kul med fest ikväll och underbart  med kompis som hjälper till!!

Till alla förkylda, krya på er!!
    Men Heloise får säkert det kul när hon ligger och snörvlar i soffan och kollar in Panzer, the one and only rockstar

Kramen!

Psst...nån som hört från prinsessan Blomman som bor i slottet??
    Hoppas hon har det bra! Och slutat stressa lite!
    Miss you blomman!

• Fjällbruttan

Solde, vad läskigt det lät med trasiga prästen! Uhh.. hoppas att det inte var något skumt med märkena, skönt att du fick bort dem!
    Klart att du ska skkyta lite, du är ju en superpräst!!
    Tror du måste planera in en semester i Lappland nästa år i typ juli-aug.. Om allt går bra ska vi ju döpa då

Vad jag har skrattat åt era beskrivningar av katterna, fröknarna fluff, spottkobror och uppfostringskatter... underbart! Vår katt som har flyttat till svärisarna spatserar in här ibland, kollar läget och drar sen vidare på jakt
    Hon är lite men en sjuhelsikes jägare, släpar hem byten som hon snubblar över och får slita med för att få hem

I´m yours, fy attan för foten!! Ja, vad säger läkarna?? Går det att "fixa"?
    Hoppas det går bra i dag på KBT:n

Extra kramar till er alla, nu ska jag ut och höstgreja i trädgården
    Kram

• Fjällbruttan

Solde, kan du slänga in en extra bön till chefen idag?
    Syrrans förlossning har satt igån så hon snittas idag och tvillingarna är pluttsmå.. de är bara i v.29... Tror hon och bebisarna behöver alla böner som finns just nu!
    OCH JAG VILL INTE VARA HÄR!!! Jag vill vara i Stockholm hos familjen nu, just nu är allt skit!

• Fjällbruttan

Hej!

Två SMÅ tjejer, 1200g och 38 långa... ingen av dem fixar andningen så de ligger i respirator och syrran mår skit.... allt jag vet just nu
    Kramen till er alla som håller tummar och tår och sänder all lycka ni kan, Tack för att ni finns!
    Ni betyder jättemycket för oss just nu!!

Kram

• Fjällbruttan

Hallå... kräkbruttan här!

Har upptäckt att jag blir sjösjuk när jag läser mycket på datorn och scrollar... vidrigt!

Sjunger högt och falskt *ma huffa leva, ma huffa leva...* för Aleta ( min kompis son´s version på ja må hon leva, den är så gullig )
    Lägesrapport:
    Min pappa är totalt dum i huvudet och ett jäkla pucko!
    Ja, jag menar det, tom. mina barn tycker det för tillfället!
    Tvillingarna hamnade i KUVÖS, inte i respirator.... PUCKOFÖRBANNADEIDIOTMUPP!!!
    Vi höll ju på att oroa ihjäl oss!
    Hur som haver, alla böner, tummar och tår har mottagits tacksamt och behövdes verkligen! Tjejerna har fått blodtransfusioner, har glulsot ( ganska vanligt) och så har de c-pap (tror jag det heter) som hjälper dem att hålla igång andningen eftersom de glömmer att andas... Annars verkar de för tillfället rätt stabila, 3 ml ersättning har den ena mumsat i sig till middag en dag, det ni!

Systeryster mår för djävligt fysiskt... för hoppsan.. bedövningen tog visst inte riktigt vid snittet... dessutom har hon förlorat över en liter blod, och inte fått nån trasfusion själv än, vet inte om hon får det heller!
    Sen är hon ju lite svag sen hon legat i flera veckor, men hon har fått duscha själv, sittande visserligen , men det uppskattade hon mycket!
    Psykiskt är det tugnt också, hon har ju inte fått träffa sin dotter på 5 dagar nu.. det är inte så skoj...

Sen är det som vanligt, ingen får komma dit och hälsa på pga av svininfluensan så jag kan lika gärna sitta här och glo på regnet...

Jag har i alla fall hunnit läsa ikapp och skrattat och gråtit med er men jag minns inte längre åt vad, är för sjösjuk och trött för det, vill bara att detta illamående ska ge sig nån gång!

Mulle. lägg av! Du får vara butter för att hon krånglar med så snälla behöver ni faktiskt inte vara, du kan ju inte ta hand om alla! Dags att hon inser att om hon är så vuxen att hon vill ha egen lägenhet så måste hon ta ansvar för sitt liv och inte skylla på andra...

Sonja, log igenkännande åt bråket med dottern, vi är nog rätt lika du och jag...
    Sen bråkade jag med gubben o morse... ringde till honom på jobbet och morrade...
    Igår kväll slet han ut alla skor under bänken i yttre hallen, talade höt för sig själv och beklagade sig över hur många skor jag har och hur få han har... att vissa av mina är 10 år skiter vi i just nu
    Sen ställer han tillbaka sina och lämnar mina och ungarnas i en hög på golvet!
    Varför??? Och halv elva på kvällen?? Kräksjuk och dregglande gick jag och la mig och i morse höll jag inte på att få upp ytterdörren för alla skor...

Till saken hör att jag just gått i strejk här hemma.. vägrar vara hushållerska bara för att jag är arbetslös.. vi har en whiteboard och en almenacka.. för hela familjen.. gissa vem som använder den... och vilka som inte tar för sig ett dugg av det som står där... så jag suddade ut ALLT i förrgår och har inte kört nån tvätt annat än min och Saga´s sen dess och inte lagat mat... Surkärring är jag
    Men igårkväll halvelva, då skulle minsannn alla rensa skor... bläääääää!

Jösses vilket ego-inläägg detta vart!! F´låt!!

Sonja, tillbaka till dig, hoppas du får en underbar weekend och att ni myser i massor

Dfk, krya på dig!

Soldde, håller tummar och tår för positivit svar från patologen! Får inte bli nåt annat för världens bästa solde!!

Kjell, välkommen till tanterna Och tack för dina förböner och välsignelsen du inboxade mig, är fortfarande alldeles varm i hjärtat Tack!

Blomman, låter som du har det underbart, skickar dina frön idag, har glömt dem tills nu, f´låt... Forsätt njuta av massagen Jag är avundsjuk

Kramar till er alla och tack än en gång för alla hjälp!!!
    NI är guld värda!!

• Fjällbruttan

Ha!! Jag visste att jag glömt något!!!

jag kommer snart att ha fyllt en sida helt själv

Heleoise, skit högaktningsfullt i vad din pappa tycker angående bebbar!!!
    Han brukar ju ställa till det rätt bra för dig och Panzer, eller hur?? Så varför lyssna på honom??
    Skulle man fundera på karriär och jobb bidde det nog aldrig några bebbar.. inte här i alla fall... är ju arbetslös och tycker rent ut sagt att det är utmärkt just nu som jag mår Fy för att behöva jobba och må så här....
    Och jag har alltid fått jobb efter mammaledigheterna..

Go girl ( och Panzer)
    Så himla kul ni ska ha  i verkstan

Svar på tråden Tantvarning 5