Hallå... kräkbruttan här!
Har upptäckt att jag blir sjösjuk när jag läser mycket på datorn och scrollar... vidrigt!
Sjunger högt och falskt *ma huffa leva, ma huffa leva...* för Aleta ( min kompis son´s version på ja må hon leva, den är så gullig )
Lägesrapport:
Min pappa är totalt dum i huvudet och ett jäkla pucko!
Ja, jag menar det, tom. mina barn tycker det för tillfället!
Tvillingarna hamnade i KUVÖS, inte i respirator.... PUCKOFÖRBANNADEIDIOTMUPP!!!
Vi höll ju på att oroa ihjäl oss!
Hur som haver, alla böner, tummar och tår har mottagits tacksamt och behövdes verkligen! Tjejerna har fått blodtransfusioner, har glulsot ( ganska vanligt) och så har de c-pap (tror jag det heter) som hjälper dem att hålla igång andningen eftersom de glömmer att andas... Annars verkar de för tillfället rätt stabila, 3 ml ersättning har den ena mumsat i sig till middag en dag, det ni!
Systeryster mår för djävligt fysiskt... för hoppsan.. bedövningen tog visst inte riktigt vid snittet... dessutom har hon förlorat över en liter blod, och inte fått nån trasfusion själv än, vet inte om hon får det heller!
Sen är hon ju lite svag sen hon legat i flera veckor, men hon har fått duscha själv, sittande visserligen , men det uppskattade hon mycket!
Psykiskt är det tugnt också, hon har ju inte fått träffa sin dotter på 5 dagar nu.. det är inte så skoj...
Sen är det som vanligt, ingen får komma dit och hälsa på pga av svininfluensan så jag kan lika gärna sitta här och glo på regnet...
Jag har i alla fall hunnit läsa ikapp och skrattat och gråtit med er men jag minns inte längre åt vad, är för sjösjuk och trött för det, vill bara att detta illamående ska ge sig nån gång!
Mulle. lägg av! Du får vara butter för att hon krånglar med så snälla behöver ni faktiskt inte vara, du kan ju inte ta hand om alla! Dags att hon inser att om hon är så vuxen att hon vill ha egen lägenhet så måste hon ta ansvar för sitt liv och inte skylla på andra...
Sonja, log igenkännande åt bråket med dottern, vi är nog rätt lika du och jag...
Sen bråkade jag med gubben o morse... ringde till honom på jobbet och morrade...
Igår kväll slet han ut alla skor under bänken i yttre hallen, talade höt för sig själv och beklagade sig över hur många skor jag har och hur få han har... att vissa av mina är 10 år skiter vi i just nu
Sen ställer han tillbaka sina och lämnar mina och ungarnas i en hög på golvet!
Varför??? Och halv elva på kvällen?? Kräksjuk och dregglande gick jag och la mig och i morse höll jag inte på att få upp ytterdörren för alla skor...
Till saken hör att jag just gått i strejk här hemma.. vägrar vara hushållerska bara för att jag är arbetslös.. vi har en whiteboard och en almenacka.. för hela familjen.. gissa vem som använder den... och vilka som inte tar för sig ett dugg av det som står där... så jag suddade ut ALLT i förrgår och har inte kört nån tvätt annat än min och Saga´s sen dess och inte lagat mat... Surkärring är jag
Men igårkväll halvelva, då skulle minsannn alla rensa skor... bläääääää!
Jösses vilket ego-inläägg detta vart!! F´låt!!
Sonja, tillbaka till dig, hoppas du får en underbar weekend och att ni myser i massor
Dfk, krya på dig!
Soldde, håller tummar och tår för positivit svar från patologen! Får inte bli nåt annat för världens bästa solde!!
Kjell, välkommen till tanterna Och tack för dina förböner och välsignelsen du inboxade mig, är fortfarande alldeles varm i hjärtat Tack!
Blomman, låter som du har det underbart, skickar dina frön idag, har glömt dem tills nu, f´låt... Forsätt njuta av massagen Jag är avundsjuk
Kramar till er alla och tack än en gång för alla hjälp!!!
NI är guld värda!!