• Aleta

Tantvarning 5

Enligt någon här på BT som verkar ha väldigt många åsikter om var och varannan person.

Frulle skrev 2009-09-29 18:45:50 följande:
    Vadå GIFT Fjosok????
  • Aleta

Villemoa, hårda tröstkramar, så ledsen för er skull.

Välkommen tillbaka Gulleblomman!

Kjell, bra att du inte lämnar oss, du har ofta fått mig på gott humör hela dagar med dina inlägg.

Fjosok, det samma gäller dig, och vem skulle försvara marängerna?

• Aleta

Mummel, mummel, jag har bara två supergoda praliner kvar som jag köpte i Dublin och de går inte att köpa på internet. Men, här får ni tjejer!
    Jag får ta mig tid och experimentera fram något liknande så småningom. Just nu behöver jag lite tillskott i kassan för att kunna köpa några kilo choklad och det kanske vi precis fick. Maken fick löneförhöjning med 13% och retroaktivt fråni mars! Jippie!

Vad duktig du är förresten Cantaton!

Välkommen Alvs, jag kikade i ditt galleri och såg att du har en utomordentligt god smak. Där var en bild på klänningen som jag hade velat gifta mig i.

• Aleta

Passionis, ingenting för de fjorton, fast jag tjatar lite till. Förmodligen lite för sent ute, nästa gång ska jag vara på hugget. Det går ju inte bara att sitta och se på när hästarna rymmer och hamstrarna trillar ur. Haha...

• Aleta
    TinkerBelle skrev 2009-09-30 22:21:42 följande:
    Ni-vet-vem-som-inte-kan-nämnas?Har du inte läst lite för mycket HP nu...
  • Aleta

passionsblomman, har du kollat att det är tillräckligt med vatten i hela systemet?
    Det kan behöva fyllas på ibland, brukar finnas en mätare som visar hur fullt det är. (Ska också finnas överfyllnadsskydd ifall man fyller på för mycket så att det kan rinna ut.)

Ibland är det knas med termostatpinnen, den kan ha fastnat. Man kan skruva loss termostaten. På själva elementet sitter det en liten pinne som lätt ska kunna röra sig ut och in. När termostaten är av ska den var så långt ut det går, m a o ska du kunna trycka på den och den åker in. Är den trög så ta en tång så att du får grepp (inget vasst utan platt) och tvinga pinnen ut och in tills den rör sig lätt igen. På med termostaten och vips!

• Aleta

Intressant Tinker och didis! (Nu kände jag mig som en liiite bättre förälder som i och för sig ger barnen godis, men försöker håla det till minst 70%-ig choklad. En läkerol då och då och någon skumnalle som absolut största mutan/belöningen.

Bra jobbat Blomman, sån't där är så trist, men så skönt när man fått gjort.
    Påfyllnadsröret bör vara ett rör i källaren som är kopplat till hela systemet, men ballofixen (kranen som är som en pinne) står i avstängt läge, dvs pekar 90 grader rakt ut från röret. Det bör finnas någon mätare i närheten som reagerar om man öppnar den. Du behöver alltså bara vrida om den kranen och stänga av den när mätaren visar rätt vattennivå. De förra ägarna borde ha talat om vad alla rör går till, det är ju jättejobbigt att ta reda på själv (och dyrt om man tar dit en rörmokare som bara ska tala om hur det fungerar).

• Aleta

Här är det maken som överlåter allt praktiskt åt mig.
    Han är livrädd för allt sån't.

didis skrev 2009-10-01 11:38:49 följande:
    Förresten har jag inga god råd att komma med ang elementen, jag har *hrmmm* överlåtit sådant till maken...Jämställdhet i all ära men när han ordnar sån´t på 10 minuter där jag behöver 2 timmar då är det enklare att säga "du fixar det så lagar jag mat". Inte så framåtskridande i alla lägen, men praktiskt!
  • Aleta

Stackare, med min första åt jag russin, ett russin i taget som jag sakta tuggade i mig, det hjälpte. Sedan dess tar jag det ganska lugnt med russinen.

Fjällbruttan skrev 2009-10-01 17:36:47 följande:
      Tssss... du hann före mig!!! Så är det när man inte hinner läsa ikapp innan man ska svara!dessutom förklarade ju du så man fattar...Äsch får skylla på att jag är full har ätit postafen (en HALV tablett igårkväll) mot mitt illamående, och jag är fortfarande luddig innanför pannbenet pga den... tål inte tabletter...
  • Aleta

Jag ska få låna en liten grävmaskin, så på lördag ska jag gräva ett långt dike för slangar till vattenkoppar (åt hästarna).

Annars sysslar jag med lite internetuppfostring.

Svar på tråden Tantvarning 5