• Aleta

Tantvarning 5

dfk, jag är smålänning, så vi åkte via Oskarshamn.

Om man inte äter allt som går på kräftorna så får man inga hemma hos oss. Pappa bestämde den regeln och den gäller än.
    Han och mamma brukade ha en stor kräftskiva varje år där det bjöds kräftor, rostat bröd och ostkaka till efterrätt. Om någon av gästerna inte åt sina kräftor korrekt så fick de inte vara med nästa år ifall de inte lovade bot och bättring.

Hej Fjosok!
    Dina referat av Rosing-bloggen räcker för att jag ska hålla mig ljusår ifrån den.
    Foglossning är förresten inte kul. Det går att få lite lindring med akupunktur faktiskt. Det kör de med i vårt landsting och jag blev faktiskt bättre efter flera behandlingar.

• Aleta

Kram till dig Passionsblomman!

Hej på dig Bobou!

• Aleta

Härligt Heloise!

Heja Fjosok, snart har du en lika imponerande samling igen. Då kan jag kanske förlåta dig att du sålde klänningen som jag gillade.

Själv har jag varit och undervisat orientalisk dans på en möhippa och blev bjuden på mat efteråt. Det var jättemysigt. Vi satt på en veranda i ösregn mitt i de mörka småländska skogarna.

Cantaton, det där är verkligen tungt att uppleva. Jag tänker på dig också.

• Aleta

Hjääääääääääääälp!!!

Panzerfaust skrev 2009-08-18 15:51:14 följande:
    Sveriges nya bloggunder:www.youtube.com/watchTänker inte länka till själva bloggen då det räcker helt och fullt att människan (?) ligger på nionde plats redan.Mer vapen åt folket!
  • Aleta

dfk, vad kul med salsakurs!

Madeira är underbart, välkommen tillbaka lillabruden!
    Jag tror att Madeira är ett sådant där ställe som funkar året runt nästan.

• Aleta

Här är tanten som inte kan låta bli att starta nya projekt stup i kvarten!
    Idag har jag putsat upp en bidé som troligen är från slutet av 50-talet.

Vi fick en vattenskada i början på sommaren och nu när snickarna kom och fullkomligen blåste ut badrummet så sa de: "fundera nu om det är något ni vill ändra på när allt ändå är borta".
    Mamma började minnas och prata sig varm för den bidé som fanns när hon flyttade hit -66. Det var så synd att den hade spruckit, sa hon.
    Jag var tvungen att gå ut i ladugården och titta (här slängs aldrig något ) och där stod den! Ljusblå och hel!
    Så nu har jag burit in den, gjort ren den och putsat alla rör och kranar, den blev jättefin. Badkaret och handfatet är från samma tid med samma ljusblåa färg. Nu gäller det bara att försöka klämma in den där bidé i det lilla badrummet. Det står en duschhörna där den tidigare var placerad.
    Det kommer att bli med skohorn, men det SKA gå!

"Tips för
    badrumsombyggnad
    från 1959

Husmor vill sköta om spädbarn men framför allt koppla av från arbete och jäkt. Skapa en stor fri arbetsyta.
    Skilj på badrum och rum med wc-stol. Gör badrum med extra dörr till sovrum om detta är möjligt.
    Finns utrymmen, installera en
    bidé, det tillhör modern hygien
    helt enkelt!"

(De har nog läst detta, för de har gjort en liten dörr till sovrummet och toaletten står i ett eget rum. Den där stora arbetsytan däremot...)

• Aleta

Fin video lillabruden!

Och en bunt kramar till alla er tanter vare sig ni behöver det eller inte!

lillabruden skrev 2009-08-19 17:58:44 följande:
    *höjer volymen o diggar*Kramar till dig med Im yours!! inget kul med PTS!!!en video jag gjort till en vän www.youtube.com/watchfin låt!!
  • Aleta

Min man är ganska skeptisk kan jag meddela.

Fjosok skrev 2009-08-19 22:32:29 följande:
    Var tvungen googla på bidé för att kolla vad det var ...Aldrig hört talas om det tidigare
  • Aleta

Som funkar som babybadkar/fotbad också!

Panzerfaust skrev 2009-08-20 00:03:01 följande:
    Fullt förståeligt, vem fasen behöver en muff/rövspolare?
Svar på tråden Tantvarning 5