• Aleta

Tantvarning 5

Cantaton, har du hittat någon gitarrist förresten?

• Aleta

Oj, så sorgligt och onödigt!

Tänk att jag fick rekommendation på sjukvårdsupplysningen att ge ipren till min dotter när hon var 4!
    (Jag gav henne en kvarts tablett, men sedan kom jag på att jag hade hört något om att det var farligt och vägrade ge henne mer.)

Fjällbruttan skrev 2009-07-23 12:47:07 följande:
    Passion, kör nu lugnt till posten Så spännande, ni har väl bläck i pennorna hemma??Ipren förekommer inte i det här huset... mitt kusinbarn dog efter att ha fått Ipren på sjukhuset.. en Ipren förstörde hans lever, det är nämligen samma substanser i Ipren som i Magnecyl och det kan ge något som heter Reyes Syndrom, levern förstörs totalt. Detta gäller för barn under 16 år och kan drabba vem som helst.. Vi begravde Lukas på hans två-årsdag och trots att det är tre år sen så gör det så oerhört ont fortfarande, det fattas alltid ett barn hos oss när familjen samlas.Men ormsalva ska jag se om jag hittar!
  • Aleta

Cantaton och ni andra:
    Min man säger att det finns en låt som Monica Zetterlund sjunger, möjligtvis från Svea Hund. Den ska tydligen handla om tåg och melodin är Tender Trap. Är det någon som har hört den?
    Vi har googlat och letat på iTunes, Spotify, i böcker osv. han minns inte var eller när han hörde den tyvärr.

• Aleta

Nej, tyvärr så är det inte den, men tack i alla fall.

Cantaton skrev 2009-07-23 17:43:26 följande:
    När jag sökte på "Monica Zetterlund tåg" fick jag fram denna från Svea Hund:Var blev ni av, ljuva drömmarwww.youtube.com/watchTender Trap känner jag inte till, så jag vet inte om det är rätt, men det var det närmaste jag kom...
  • Aleta

Någon av de äldre tanterna kanske har LP-boxen från Svea Hund?
    Det är troligen sången som kommer efter sketchen "mordet på Örebroexpressen".

Cantaton skrev 2009-07-23 22:53:59 följande:
    Synd då Har tyvärr ingen aning om vad som eftersöks.
  • Aleta

Stackars lilla gumman!

Frulle skrev 2009-07-24 08:08:03 följande:
    Nu är snart Bella på sjukan. Hon ska göra en kontraströntgen på njurarna! Lilla pluttan. Dom ska sticka henne och sen låta ett medel injeceras i 3 timmar...
  • Aleta

Nu ringer varningsklockorna. Det låter som om du håller på att bli utbränd!

Sök hjälp innan det blir ännu värre, det kan vara svårt att ta sig ur sådant på egen hand. Du är alldeles för duktig för ditt eget bästa tror jag.

Cantaton skrev 2009-07-24 10:50:37 följande:
    Frulle o passion. Jag har ingen aning om var jag är i cykeln. Äter minipiller sen i oktober o har inte haft mens sen dess Har alldeles glömt bort hur jag ligger till i förhållande... Mmm, jo jag vet.. men det räcker inte att jag vet just nu, jag får dåligt samvete för allt. Att jag inte är ute när det är sol, att jag väger för mycket, att den underhållning jag föreslog min faster till hennes fest var för dyr, att jag jobbar fast jag är ledig (repetitioner inför plötsligt uppkomna spelningar), att jag inte jobbar tillräckligt när jag ändå jobbar (varför har jag massa obesvarade mail o samtal jag inte ringt när jag ändå "har jobbat"?)... att jag inte äger/hyr lägenheten jag bor i i första hand så att jag kan inreda hur jag vill, att jag inte har en gräsmatta, att jag inte bor i Täby kyrkby, att jag inte bara går ut o sätter mig på en klippa o målar akvarell (eftersom jag ju säkert tappar min måleriförmåga nångång om jag inte vårdar den), att jag inte skriver poesi som jag gjorde för, att jag bakade scones till frukost och mamma sa "Sånt får du sluta med. Ät filmjölk"... det finns inget inget inget jag faktiskt MÅR BRA av just nu. Jag älskar min sambo oerhört, men jag tycker att det är jobbigt när han kommer hem, jag orkar inte med att bli rörd eller talad till. Samtidigt klarar jag inte av att han är borta för jag vill berätta så mkt...
  • Aleta

Skippa konserten och träffa syrran.

Cantaton skrev 2009-07-24 14:14:42 följande:
    Mm.. jag lade mig ner en stund o skulle vila. Då ringde syrran vilket gjorde mig jätteglad o förvånad. Hon har inte svarat i telefon när nån annan har ringt på en veckas tid, vilket gör att alla är oroliga. Och när hon då frågade om jag ville shoppa med henne (dvs hon tänker inte bara ligga i sin säng o se på film/sova vilket hon gjort i flera månader) började jag storgråta.. för jag ska på en konsert ikväll... så jag skulle bara hinna vara med henne i 2h och det tyckte inte hon räckte. Föreslog att hon skulle följa med på konserten, men hon orkade inte åka så långt... och helt plötsligt ville jag inte alls gå på nån konsert (jag ska gå ensam, vilket är helt fel dag för...) Nyss vaknade jag upp ur mitt gråtande o kände "Jo, konsert blir kul", o nu skriver jag det här o då bara gråter jag igen. Det här är ju galet. Dessutom behöver jag åka in till stan o möta upp en person som har "min" biljett. Det är nämligen en bekants biljett egentligen, men han ligger på sjukhus o kan inte gå...
  • Aleta

Sorry, skulle ha läst vidare, var inte min mening att komma med motbud.
    Känn efter vad som känns bra, men du kanske ska be din mamma eller någon att åka och kolla upp syrran.

Cantaton skrev 2009-07-24 14:54:11 följande:
    Tack för alla fina uppmuntringar. Nu åker jag till stan och sen åker jag nog vidare ut mot Bålsta och konserten. Kramar på er alla.
  • Aleta

Det blir en toppendag imorgon Heloise och Panzerfaust.

Svar på tråden Tantvarning 5