• Aleta

Tantvarning 5

Ja, det går ju det också, äntligen lite nytta för den manliga delen av befolkning.

passionsblomman skrev 2009-08-20 08:15:49 följande:
    Min son trodde mormors bidé var en liten urinoar särskilt lagom hög för en liten kille som just lärt sig stå upp och kissa.
  • Aleta

Njae, då får man knalla ut från toaletten, förbi trappan och in i badrummet med skitig rumpa för det finns ingen toalett i badrummet. Det är nog inte så vanligt att folk gör det, eller?

Panzerfaust skrev 2009-08-20 12:55:03 följande:
    Näe men man kan tvätta häcken där efter man dyngat om man är böjd åt det hållet.
  • Aleta

Jag har hört att det är svårt att märka skillnad på en sexåring och en fjortonåring, så det blir kanske inte värre i alla fall?
    Min femåring är så där jämt, hon är tidig sa de på BVC...

• Aleta

Ett snabbt hej! Det är härligt att läsa allt upp och ner som ni skriver!
    Själv har jag kastat mig in i bidéprojektet med liv och lust. Nu har jag brutit bort några brädor och där bakom var timmerstockarna med tapet klistrad direkt på, anno 1850 kanske.
    Jag måste hugga ut en liten alkov i timmerstockarna, 7,5 cm ska nog räcka. Usch, jag är galen. Bäst att ringa snickarna på måndag och fråga om det är möjligt utan att det kostar multum.

• Aleta

Jättespännande ju!!!
    Ska ni vara hemma när alla kommer?

passionsblomman skrev 2009-08-22 10:44:35 följande:
    Jag HÅLLER på att städa ihjäl mig, det ingår i konceptet "röja ut tio års liv och börja om"Men jag måste sitta här och glo lite nu innna jag går ut och staplar om i bodarna så man kan gå in där imorgon.Imorgon är det visning på vårt lilla HUUUUS!! Helt sjukt är det.Det har varit förbi en hel del folk och flera har parkerat och travat ner till sjön, ett par har varit upp och hälsat och fått se tomten(inne är förbjuden mark). En familj kom sjövägen häromdagen! En värstingbåt låg vid vår båtbrygga igår med dundrande motorer och kikare och de åkte fram och tillbaka och spanade....Det är bara så spännande att jag smäller av.
  • Aleta

Villemoa, ja se mammor!

Passionsblomma, det är ju jättespännande! Håller alla tummar och tår för bra bud.

Igår var det ett par som hade sin bröllopsmiddag i vår lada. De avslutade det hela med att gästerna fick facklor och sedan skickade de upp två jättestora khom loy. Min man och jag såg det från fönstret, han tyckte att jag sa "pomloy, irländska lyktor" när han frågade vad det var.
    Hur som helst tyckte han att det var fantastiskt fint.
    -Älskling, sa jag, jag ville ju ha så'na på vårt bröllop, men du tyckte att det verkade hemskt onödigt och larvigt.
    -Har jag inget som helst minne av!

• Aleta

Lycka till med spolningen idag Passionsblomman.

Bra jobbat Im yours, fast det är lite jobbigt dagen efter.

• Aleta

Oj här pendlar det mellan skratt och gråt!

Stackars dig Passionsblomman, jag satte mig genast och googlade stopp i äggledare och hittade följande i en blogg :
    "Så här svarar Mats Wikland på Fertilitetscentrum, Carlanderska sjukhemmet i Göteborg:
    "Om en äggledare är skadad, helt avstängd eller saknas så minskar sannolikt fruktsamheten mycket lite. Detta beror på att ägglossningen kan ske från en sida i flera månader i rad. Vidare kan en äggledare plocka upp ett ägg som ägglossat från motsatta sidans äggstock.""

Dessutom är den med passage nyspolad och fräsch, så det är verkligen läge att försöka nu.
    Min och makens recept: Varje dag från och med nu och fram tills det är dags att testa om det blev plus. Och inget fusk!

• Aleta

Oj, ja det är ju en massa tekniskt som jag inte tänkte på, nä då får ni inte slösa!
    Efteråt tycker jag däremot att ni kan köra på som vi sa. Det är förstås lite ansträngande, men man blir på bra humör. .-)

passionsblomman skrev 2009-08-25 10:51:43 följande:
    Och medn inseminarierna pågår "ska spermierna i burken" som M säger, så då ska man inte heller vara hemma och "slösa". Väldigt mycket verkstad och väldigt lite romantik mao...
  • Aleta

Ojojoj, vad jag ligger efter!

Passionsblomman, jag skickar hypnotiska tankar till alla budgivare att de bara MÅSTE ha ert hus, bjud, bjud, bjud!

Vad skönt med datorn Soldemor. Maken ville att jag skulle ha en ny, men jag bromsade i tid. Insåg att vi inte skulle ha råd nu när jag måste köpa stängsel till hästarna också.

Tack för skrattet Fjosok! Filiph!

Im yours, kan du inte skicka lite sovtimmar till mig, tack?

Frulle, vilka kast, han ville ju absolut inte flytta trodde jag.

Sonja, vad jobbigt med alla neddragningar. På vår förskola så har de tagit bort en tjänst, så nu ska en av fröknarna städa och sköta köket 50% av tiden istället. Dessutom så har de dragit in på ätandet för fröknarna. De måste betala för att få äta frukost och mellanmål med barnen! Har de egen mat med sig så måste de äta på ledig tid och i personalrummet. Lunchen får de äta beroende på hur många barn som är där. I annat fall sk ade betala 25:- för en barnportion och 50:- för en vuxenportion. Vad kostar maten att göra? 7:- ? Ska det tjänas pengar på förskolefröknar nu? I skolan är luncherna helt borta för personalen om de ej betalar. Självklart gör de inte det, så nu äter barnen själva - värdelöst!

Heloise, en bra BH är guld värd. Jag önskar mig en ny varje dag nästan.

TinkerBelle vad tråkigt att inte få träffas på så länge, klart att du längtar!

Nu ropar barnen från köket. Sedan ska jag fortsätta att gå lös med yxan på timmerväggen. Hoppas bara att det blir fint tillslut, jag har drömt mardrömmar om hur hela väggen rasar...

Svar på tråden Tantvarning 5