Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Isch... jobbig för henne, men min kompis tös har gjort det och hon sa att det viserligen tog en jäkla tid och att hennes Alva var hungrig, men att hon inte hade haft ont!
    Hoppas att det går bra och att allt ser fint ut

Frulle skrev 2009-07-24 08:08:03 följande:
    Nu är snart Bella på sjukan. Hon ska göra en kontraströntgen på njurarna! Lilla pluttan. Dom ska sticka henne och sen låta ett medel injeceras i 3 timmar...
  • Fjällbruttan

BAJS!!! Stackars liten!! Hur läskigt är inte det då!

Frulle skrev 2009-07-24 11:02:09 följande:
    Hepp!! Blev ingen kontraströntgen!!! Suck.Han stack henne 2 ggr men hennes blodkärl bara krympte ihop så det gick inte att få in kanylen!! Så nu måste vi tillbaka om 1 månad..
  • Fjällbruttan

Se där, alltså behöver du inte bry dig ett dugg om mammas kommentarer Förmodligen var hon avundsjuk!
    Men vore jag du skulle jag fundera på detta med minipillren, jag fixar inte piller alls. Är det inte det som förorsaker denna depp så är det farligt nära en utamttningsdeprission som blomman säger, och du måste vara rädd om dig!

Cantaton skrev 2009-07-24 11:29:30 följande:
    Scones bakar jag kanske två gånger om året, minns inte ens när det var senast (innan här om dagen alltså). Och då bakade jag egentligen bara för att jag inte hade någon frukost hemma.Jag har precis satt igång tre maskiner nere i tvättstugan. Blev helt genomsvettig. Det är konstig luft idag.
  • Fjällbruttan

Om det är så måste du slå tll bromsarna bums! Precis som Blomman skrev!
    Det finns inget viktigare än du själv just nu!
    Och våga be om hjälp, det är faktiskt skönt för själen att kunna hjälpa den som har det jobbigt, så be om hjälp och känn inte att du besvärar!
    Och känner du att du behöver sova i tre dagar så gör det, du måste lyssna på kroppen gumman!

Cantaton skrev 2009-07-24 11:41:54 följande:
    Då tror jag mer på utmattning än pillren faktiskt (tyvärr)...
  • Fjällbruttan

Moa fick njurbäckeninflamation förra sommaren, det som vi inte fattade först eftersom febern gick upp och ner, rätt vad det var så var hon feberfri.. men så kom hon hem till mig efter en helg hos sin pappa och hade 40 gr och klagade på ont i ryggen.. då larmade varningsklockorna!Dock hade hon inte ont när hon kissade... Jag har ju själv haft det och smärtan i njurarna var grym! Först fick jag köra själv till Vilhelmina 13 mil enkel väg, det blev vidare till Umeå och barn (efter bråk med läkaren om Ipren, jäkla gubbe) men då fick vi taxi, som tur var, varpå jag kommer på att jag glömt plånboken hemma när jag störtade iväg mitt i natten.... och inga kläder hade vi med heller, trodde inte hon var så dålig! Väckte upp exmannens syster kl 3 på natten så hon fick komma med pengar så vi skulle klara oss ett par dagar
    Min lilla tjej orkade varken dricka eller äta, inte ens glass, förrän efter 3 dagar, det var tufft! Men vi gjorde ett ultraljud innan vi for hem och det var så fint att hon sluppit kontraströntgen. Men Moa är ju 9 nu så hon är ju lite större.

Frulle skrev 2009-07-24 11:35:27 följande:
    haha! Ja! Våra ambulansförare var dock lugna som filbunkar.. Dom förstod på en gång att det var en feberkramp som Bella hade.. Men det visste ju inte vi!! Vi såg ju bara en bebis som tuggade fradga och skakade och nästan slutade andas! Klart man blev livrädd..
  • Fjällbruttan

Cantaton, du är underbar , vet du det
    Och vill du snacka vikt så har du ett fetto här som kan det mesta... men inte fixar så mycket
    Håller med Blomman, bestäm dig för att sätta en gräns att inte gå upp, när du mår bättre kan du ta tag i ev nedgång, men inte nu!

kram

• Fjällbruttan

Kramar i massor till dig!! Det kommer att gå strålande!!
    Nu får du släppa köttet på nån annan tok och försöka andas
    Ikväll rekomenderar vi ett fotbad och ett glas vin (lite kalorier så du kommer att komma i klänningen utan att pröva den i natt igen! )

Heloise skrev 2009-07-24 14:21:15 följande:
    Jag läser i kapp imorron ladies, just tnu sitter jag och hyperventilerar på ICA och väntar på att jag och 9 kg kött ska bli upplockade.Ger alla tanter varma kramar och ber er be en liten bön för att allt går smärtfritt imorron. Panzer var uppsparkad för att snöra klänningen mitt i natten igår eftersom jag fått för mig att jag inte kunde ha den längre.Kramkramkramkram
  • Fjällbruttan

Cantaton, om du verkligen vil se konserten så gå, även om det känns motigt!
    Musik brukar kunna lösa upp en massa knutar, kanske vore skönt att få komma bort en stund?
    Men som blomman säger, känns det så här på måndag så går du till läkare bums!!!
    Och gråt inte över syster... 2 timmar är ganska mycket tid att shoppa på om man vill, i alla fall om man har lite skral kassa

Kram

• Fjällbruttan

Tss.. du kommer att bli 2-siffrig lätt som en plätt
    När du mår bättre ska tant Eva dela med sig av goda mumsiga råd, jag har fått bort typ 25 kilo med det

Cantaton skrev 2009-07-24 13:38:22 följande:
    Frulle. Jag vägde mig idag, och vågen visade 101kg oavsett vad jag ser ut att väga..
Svar på tråden Tantvarning 5