Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Fattar du väl:-d För att affärerna ska kunna ta mer för dom!
    Äh... skämt å sido, hötorget kanske inte har så många mellanhänder.. och hur kollar du att de är svenska där?
    Jag skulle glatt ha köpt på hötorget, men klämt på dem först så att de inte är för vattninga, eller torra, samma sak om jag nu skulle köpt på Ica.. som är skyldiga att kunna redovisa med papper vartifrån svampen kommer...

Jag villha en kantarellmacka NU!!!
    Bäst jag går och lägger mig...

Frulle skrev 2009-07-28 21:21:43 följande:
    Hörrni tanter!!VAD är skillnaden på svenska kantareller och icke svenska egentligen??På ica kostar dom MULTUM att köpa (svenska) men går man på hötorget kostar det ca 5:-/hg,,Så wazzup with that??
  • Fjällbruttan

Heeeej....

Grattis blomman, skönt med ögat Frulle, kantareller vill jag ha och cantaton, sov!

Jag har haft en sjuuuuk dag!

Vi var till Vilhelmina för att byta nån mojäng på bilen som jag inte kan minnas namnet på...
    Saga var lite rasslig i magen i morse, men hennes mage är ju knepig så vi for i alla fall.................
    Efter en timma bajsade hon så byxor och tröja blev överfulla, förutom blöjan... byta, på med extrakläder...
    En sväng till men utan klädbyte...
    Fick i henne lite välling på em, hon matvägrade innan och så sov hon en stund.
    Mattias hämtar bilen med Saga så jag börjar handla, de kommer till Ica och vi sätter Saga i vagnen och där bajsar hon igen
    så det rinner över ryggen, ner i kundvagnen, över mjöl, nappar, sallad och gud vet allt och stanken var vidrig!

Matias bara stirrar varpå jag ryter gå och hämta papper, NU, det gjorde han...och sen en ny kundvagn, skurade den första med tvättlappar, fick slänga varor och bada Saga i handfatet på toa.. Jag ville hem.....
    Sån tur var såg ingen vad som hänt

Nu vill jag bara sova och glömma mina leder som värker som attan!

Hej igen förresten Diz, kul att du är tillbaka
    Dfk, älskar Gamla Stan, helst när det inte är så mycket turister där, Kåkbrinkens glass MUMS.. och så shoppa underkläder på Gustav Mellbins, det gillar Mattias med

• Fjällbruttan

Åhh vad jag känner igen det
    Att man kan somna om 34 ggr bara för att barnet tystnar i 2 sek..
    Mattias blev alldeles facinerad av det när vi fick Saga.. hur gör du?? Men tänka sig, idag behärskar han den konsten till fullo Han har tom. slutat höra väckarklockan(till min stooora irritation) och går jag upp med Saga somnar han om !!!
    Det har sldrig hänt i världshistorien förut

Aleta skrev 2009-07-30 10:13:26 följande:
    Inte när man har småbarn i alla fall! Jag skulle kunna somna stående om jag bara fick!
    Heloise, inboxa mig med, så nyfiken

I´m yours, underbart att baka! Ska försöka göra en tårta som är mjölkproteinfri i morgon, Saga´s bästis fyllde 2 igår

Solde, eftersom andra kan köpa hus så måste det ju vara din tur nu eller hur? Rent logiskt alltså!
    Har du kollat om du får gå kursen förresten, vad sa chefen?
    Och vad är ett storhus? Nån länk så man kan få se ett?

Cataton, varför inte vila lite middag?? Kan inte sambon komma med lunch till dig och sen vilar ni middag ihop och myser

Blomman... inte sniffa färg!! Måla den på väggen... i övermorgon! Idag kan du och sonen mysa, ha pic-nic och planera vad som skall ske...även du behöver paus ibland!
    Nu ska jag vräka i mig frukost... tar lite nybakt brööd och sen fyller jag på tekoppen och mumsar i mig lite paj också
    Tack du underbara tant
  • Fjällbruttan

Ahhh.. då är jag med
    Jag bor alltså i storhus
    Ändå planerar vi att bygga ut.... sen....
    Länken funkade utmärkt, om det är det huset ni vill ha får vi väl se till att ödet ordnar det!

Tinker, har lagt din länk som favvo
    Ha det så himla bra, är lite avis, en av min abästa väninnor var i Kina i höstas, vi vill verkligen åka dit!
    Gillar du att sy så passa på att köpa tyg, det gör alltid hon, hon sydde sin egen brudklänning i tyg därifrån

Ni känner j gmig duktig, har lagat myggtältet så det står upp igen, klippt gräsmattan, fikat hos svärmor och hängt tvätt..
    Snart dags att hänga två maskiner till, det ärtur vi har två maskiner när vi sk atvätta mycket...

Saga har inte bajsat på 4 timmar nu så det kanske är på bättringsvägen

Soldemor skrev 2009-07-30 11:22:10 följande:
    Helt klart borde det vara min tur! Ett storhus är ett med två våningar, till skillnad från vårt på samma område som är på en plan, sådana hus har två el tre rum.Nu är jag inte jätteduktig på sådant här, men jag försöker med en länk:www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/461454Nya chefen är fortfarande på semester, så jag vet inget om hur det går med kursen än, men jag försöker planera lite som om jag skulle få gå den och är antagen, bl a när det gäller konfirmanderna. Jag vet förhoppningsvis mer när jag kommer tillbaks från semestern (fyra veckor utan dator = 4 tantlösa veckor, huu vad hemskt!)
  • Fjällbruttan

Åhh så sorgligt, men ändå skönt.. hon var nog nöjd med sitt liv.
    Mattias farmor blev 102, men det var mest sorgligt för hon var totalt dement de sista 10 åren...
    Skickar en extra kram till dig!

Cantaton skrev 2009-07-30 15:26:43 följande:
    Nu har min lilla gammelmormor (pappas mormor) gått in i vilan. 101 år gammal. Pratade med farmor precis eftersom jag skulle hem till henne och då berättade hon att det inte var riktigt läge idag, och så anledningen. Men det var väntat. Jag är väldigt lugn inför faktum och farmor likaså. Det var mest att hon ville ta sig tid att ringa runt och att äta middag med sin bror och prata.
  • Fjällbruttan

Åhh blomman! Nu har du tur att jag inte är där, hade raskt knykt dina kräftor och knatat och gömt mig... du kunde kanske fått några klor

Min man äter kräfto snabbare än jag Men vi äter lika många, här går det åt åtminstone två paket
    Äter man kräftor så äter man och inte massa paj och annat, dt kan jag göra en annan dag
    Vi älskar med andra ord kräftor!

Tänk, nytt hus och så en liten bebis..mys mys msy, håller tummarna så det knakar!

Slut på ursäkter... den var bra

• Fjällbruttan

Jahaja... kräftskiva i småland, SÅ UNDERBART
    Ska genast börja öva på Ken Lee... risken är väl bara att vår gamla undulat dör av förskräckelse

Blomman, Håller tummarna idag med
    Har lagt in en bild på min brudbukett om u vill se, så kaske du kan talt om vad de gröna gräsen och gröna blommorna heter?
    Det minns jag inte längre....

Äntligen löste sig ett mysterium för mig, jag hade glömt att Sonja var i Ryssland, har funderat så på om hon tar  ihjäl hantverkare....

Nu ska jag och leka med Saga hos lilla väninna Maja som är 2 år...
    Är så kl med namn som kommer igen, här i byn har vi:
    Olle, Vera, Selma,Aron, Alva, Maja, Saga, Anton...
    Låter som vi har pensionärsträff ibland    

• Fjällbruttan

Hallå tanter

Idag har jag varit på turné... 26 mil t.o.r för att anmäla mig arbetslös....
    Tur att man är arbetslös så man har tid med det!, men inte råd...

Skönt att höra att du kan ta det liiite lugnt cantaton... verkar behövas

Blomman, smart idé med bara grundfärg, skulle i alla fall tilltala mig om jag skulle köpa hus,, alla har ju sin egen smak!

Hoppas det löser sig för er Frulle!

Och trevlig semester Solde, och stackars brud! Men hon hade ju en superpräst i alla fall

Nu ska jag klippa gräs innan jag ska köra 5 mil för att hämta på dagis... avstånd har vi här uppe i alla fall

• Fjällbruttan

Jag är nog ganska tråkig...  min frisör heter Catrine... och kallas det med
    Om jag inte klipper mig hos Alexis (man)på Plainer´s Hairshop

Idag har jag gjort 16 kubiksäckar med ved, skjutsat ungarna till och från dagis, tur att vi samåker så man bara kör varannan vecka! 5 mil på morgonen och 5 mil på kvällen... 

Jag ska till Umeå på tors-sön.. på mässa och för att umgås med väner, och vi ska ut ett helt gäng och äta middag, ska bli så mysigt

http://www.sjobris.nu/static/sv/38/

Hit ska vi

Ska bli så skönt att komma ifrån och bara vara en stund!

• Fjällbruttan

Uhhh... nyvaken, har sovit som en gris, vi hade Sag ahos framor och farfar inatt... så nu ska jag drlla iväg och göra 20 säckar ved till:-/
    Men pengar blir det

Har faktiskt hunnit vika tvätt, hänga två nya maskiner, städa bort lite på morgonen och dessutom göra pappersjbb som ska till f-kassa och till SMHI... känner mig liiiite effektiv idag, fast jag känner mig nyvaken

hoppas alla får en underbar dag!

Svar på tråden Tantvarning 5