Tantvarning 5
Men Tinker, som jag skrev tidigare, jag hade gjort samma som dig, och kolla bara, de andra föräldrarna ville egentligen det också, men kanske inte orkade/vågade stå emot och ta fajten.
Heja dig!
Men Tinker, som jag skrev tidigare, jag hade gjort samma som dig, och kolla bara, de andra föräldrarna ville egentligen det också, men kanske inte orkade/vågade stå emot och ta fajten.
Heja dig!
Fjällbruttan; morrar när jag läser om föräldramötet. Vilken lärare! Tur att det fanns en förnuftig lärare och kloka föräldrar på mötet.
Fan, tala inte om städning... hos oss rullar dammråttorna omkring och vi ska ha gäster imorgon. Blä... Jag hatar att städa!! Och gör det på tok för sällan.
Men som tur är, är jag inte heller perfekt , kanske därför folk trivs att umgås med oss och vara hos oss. För att vi är långt ifrån perfekta och då känner de inte så stora krav på sig själva heller.
För jag har funderat på hur det kommer sig att av alla i kompisgänget så är det hos oss alla samlas, till oss man "svänger förbi" utan förvarning, bara sådär, på en kopp kaffe eller te eller bara för att prata. TROTS att vi har stökigt, dammigt, två småbarn, vi är högljudda och allmänt "röriga". Kanske för att vi har störst hus eller för att vi är opretantiösa. Jag vet inte.
En av våra vänner höll tal på bröllopet och sa nåt som gjorde mig varm inombords (förutom att hon tyckte att vi är fantastiska, men så säger ju alla vid bröllopstal): "Ni är så gästvänliga, hos er trivs man för när man kommer oanmäld till er så känner man sig alltid så välkommen, det känns som att ni faktiskt gått och väntat på att just vi skulle komma" Det var fint.
På tal om fest 3 på natten i Sthlm City för 15-åringar, upplys en utböling från Norrland; är det så att man har fester till 3 på natten för 15-åringar? På "min" tid slutade discon och fester kl. 01:00 minsann. Kl. 03:00 då brukar våran Nattklubb stänga och på Nattklubb går väl vuxna??
Ja, jag är förmodligen lite mossig eller OFF, men så är jag ju också en tvättäkta Tant