• Sonja68

Tantvarning 5

passionsblomman skrev 2009-09-08 20:03:06 följande:
    Nu äré Idol 2009!
    YESSSSS! Som vi väntat!
    Villemoa; stora kramen från mig också!
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-09-08 21:00:15 följande:
    Och så vill jag bara sjunga:under mitt paraplyplyplyply
  • Sonja68

Godmorgon!

Dfk; Grattis, så skönt att ha det undanstökat och att det gick så BRA dessutom!

Igår var jag på Step-up. Eftersom vi bor 5 min med bil från träningslokalen så skulle jag duscha hemma. Kommer hem och finner att vi har inget vatten!! Längre ner på gatan hade en brandpost sprungit läck...
    Fräsch jag kände mig, uurrrk.
    Efter ett tag kom en traktor med rent vatten och körde runt bland husen, så vi fick några hinkar. Iskallt.
    Så igårkväll lekte jag med kastruller. Värmde vatten och tvättade ungarna och mig själv. Intog några konstiga positioner som MÅSTE klassas som avancerad Asthanga Yoga eller nå't.
    Ja, ja, imorse var vattnet tillbaka som tur var. Men jäklar vad uppställd man blir utan vatten! När man inte är beredd liksom och inte har förberett med rena dunkar och sånt.
    Att det inte finns varmvatten, det har jag blivit van vid från Ryssland. När jag pluggade i Murmansk och St. Petersburg så var det jämt och ständigt nåt problem med varmvatten, så man fick hålla på och värma och blanda ihop till lagom temperatur. Tvättat håret i ISKALLT vatten har man gjort några gånger också.
    Men att vara HELT utan vatten...
    Återigen en påminnelse om hur bra vi har det egentligen!
    Kram till alla!

• Sonja68

Blommis, jag har inte hunnit dricka kaffe, bjuder du på en kopp

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-09-09 08:15:46 följande:
    Självklart gumman-vassegó.Hördu, vi har förlossning på g i andra tråden!
    Åh, herregud så spännande Är det Ingis?! Iiiiiiihhhhh!
  • Sonja68

Bara bläddrat förbi när jag zappat. Ungarna är nästan alltid bredvid mig och det verkar lite för mycket vuxenprogram för dem. Igår när jag zappade så SKÖT de en kvinna rakt i huvudet PRECIS så ungarna såg det.
    De fick nämligen vara uppe lite längre igår och se Idol i pyjamasarna. De älskar verkligen Idol.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-09-09 08:32:54 följande:
    Ojsan! Ja min son vill också se Idol, men det är villkorat med OMEDELBAR förflyttning till sängen direkt när det är slut.Absolut och verkligen för vuxet för barnögon. Men lagom vuxentid. 21-22 är bra på vardagar. Då orkar man se det, och kan dega lite lagom. Just frågeställningarna, hur man skulle bli, välja och handla tycker jag är lite intressanta.
    Jo, det är mitt villkor också: rakt i säng efter Idol. Men igår blev hela kvällen rörig och uppfuckad för det där med vattnet. Var hittar man en någorlunda REN hink så där i en hast. Alla är fulla med nåt j*a grejs. Sedan ut och passa på traktorn med vatten när han åkte förbi. Sedan värma vatten och så tvätta de små liven. Så det var lite oordning i min annars så _ordningsamma_ (obs IRONI) vardag

Ja, jag tycker också det är intressant. Hur skulle man själv påverkas i en sån där situation. Är man en surviver över huvud taget? Jag vet att min man är det, men är jag det??? Psykiskt kanske jag är det(men det kan man ju aldrig med säkerhet veta ändå)men rent fysiskt så vet jag inte.
  • Sonja68
    dfk skrev 2009-09-09 08:43:26 följande:
    Tack Im yours!Ja den där killen var väl häftig, vilket härligt smile!Man blev sådär varm och glad i hela kroppen av honom. Ja alltså jag menar inget snuskigt nu.Han som var färgad och sjöng och tog i så hela jurypanelen kom igång med trummanden och allsång, var lite kul!
    Jorå... lite snuskiga tankar for nog genom huvudet, erkänn
    Nä, jag skoja förstås! Jo, han var cool på nåt vis. Förutom att han rent musikaliskt var jättebra. Skön stajl på nåt vis.

JO den där färgade som sjöng, han var ju hur härlig som helst, det kommer bli en klassiker som de kommer visa om och om igen. Ungefär som Olga och hon den indiska förra året
  • Sonja68

DFK: Det är klart att du ska ringa och fråga. De kanske har skickat till fel kontonummer
    Vad härligt med stipendium, vad ska du göra för det, om det inte är hemligt?

• Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-09-09 10:27:11 följande:
    En av vänner var precis har precis varit med i en budgivning där utgångs priset var 5.2 miljoner och det gick upp mer än en miljon på en vecka!!!För ett radhus...Hutlöst!
Svar på tråden Tantvarning 5