Tantvarning 5
I'myours: på dig och tack för dina vänliga ord. Det värmer!
Passionis: En sån spännande resa ni har framför er! Hur kändes det då i sagohuset VAr det som att "komma hem" eller jätteovant?
I'myours: på dig och tack för dina vänliga ord. Det värmer!
Passionis: En sån spännande resa ni har framför er! Hur kändes det då i sagohuset VAr det som att "komma hem" eller jätteovant?
Jag förstår känslan Blommis!!!
Det är liksom skräckblandad förtjusning!
VAd har vi gjort???
De där rosenröda drömmarna blir lite kantstötta när tavlor och mattor plockats bort och huset är naket, men om grundkonceptet och auran i huset känns rätt så ÄR det rätt.
Ni gör rätt med att boa in er snabbt.
Det underlättar, för precis som du skriver är det ingen liten förändring i ert liv ni står inför!
Men i slutänden blir det bra ska du se... Utan att ha träffat dig IRL så verkar Sagohuset var DU...
...och så ser vi fram emot att nån gång få sitta med er på Punchverandan när vi drar med familjen på turné till Småland
Du är så klok Blommis, småsaker är inte värt att tjafsa om, om de förstör känslan.
JO, pantbreven och KOSTNADEN för dessa glömmer man lätt...
Vi lade om våra huslån (gjorde två till ett och lånade upp på huset för att har råd med fönstren) i våras och där rök en massa tusenlappar bara sådär... Man fattar/känner liksom inte vitsen med detta
Nu ska jag gå och göra "suchariki". Ryska snacks som jag ska ha i en sallad imorgon. Det är mörkt bröd, torkat och saltat. Äts med fördel till öl. Men jag har det i en god sallad istället.
I Rysslad köper man det i färdiga små påsar, precis som chips, smaksatta med bacoon, lök eller smetana (typ creme fraiche) och lök.
Här finns det inte, så jag tänkte göra typ krutonger men av mörkare bröd, i ugnen och salta litegrann
Aleta: din dotter har en mor som kan och FÅR stå upp för henne, så du behöver inte oroa dig! Det kommer att gå bra
I mitt fall kan jag säga att min mor ville, men varken fick eller kunde stå upp för mig.
Detta har påverkat vår relation genom hela livet. Inte så att jag anklagar henne, som vuxen förstår jag hennes dilemma. Men som vuxen förstår jag också varför jag aldrig kunde ha den nära relationen till min mor som mina vänner hade: att krypa upp i mammas knä och berätta om dagens besvikelser och glädjeämnen t.ex.
För att bespara henne dilemmat och för att själv inte råka ut för ännu värre mobbing så höll jag tyst och led...
Gissa om jag är mån om nu att mina små tjejer ska kunna komma till mig och berätta om ALLT...
God morgon!
Ser att det varit HETT inne på BT i helgen...
Jösses Amalia!
Men tanter sätter man sig inte på hur som helst.
Bra alla ni som debatterat
Frulle; du är en riktig kämpe, ge INTE upp! Käka en morot, tugga tuggummi, ja vad som helst, men RÖK INTE!
Vi hade middagsgäster i lördags så jag lagade mat halva dagen kändes det som. Jag är inte så förtjust i att laga mat, men jag gjorde några matiga sallader, koreanska champinjoner och så varmrökte maken lax i sitt rökeri. Till det gjorde jag klyftpotatis. Och som vanligt åkte det fram en massa smått o gott från Ryssland på bordet...
Igår var en riktig slöardag,jag frös in lite svarta vinbär som jag fått. Annars så gjorde jag inte många knop.
Cantaton: Vad duktig du är med träningen!
Nu har jag snott ihop en födelsedagsdikt till en kollega som fyller 50, så vi ska gå och gratulera honom.
Ha det gott alla.