Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Har inboxat dig.

Frulle skrev 2009-09-10 18:19:36 följande:
    Jo jag sitter nog inte i sjön egentligen. Fick ju bara en TILL grej att fundera över..Vart har du sett att dom söker receptionister??
  • TinkerBelle

Jisses!
    Åkte du komunalt hela vägen till Bålsta?
    Nä jag bor lite snett öster ut från E18.

passionsblomman skrev 2009-09-10 18:44:00 följande:
    Sonja:Ja ta henne inte till dagis! Gör play-dough istället! Väska måste man ju ha, men jag menar sådär "ooooh den och den och den väska åsså de dääääär skooorna!"och så har kvinnorna i fråga 56 par skor och 45 handväskor. En sådan är jag inte.Tinker:FYYYY vad tråkigt med bilen och väskan!Jag tror inte jag åker förbi dig faktiskt...jag passerar Kusängen och Spånga och dde där med pendeln på tillbakavägen. På ditvägen åker jag via Vällingby och Lundakorset och så rakt på bara, förbi Barkarby. Där bor du väl inte?
  • TinkerBelle

Då får vi hålla tummarna!
    Frulle skrev 2009-09-10 19:08:49 följande:
    Ett av jobben blev jag KÄR i!! Har redan sökt det!!! FY va ivrig jag blev!!!Tusen tack.
  • TinkerBelle

Du får sätta Panzer på att dra barnvagnen med alla ICA kassarna sen när det blir dags!

Heloise skrev 2009-09-10 19:09:28 följande:
    pfft gnällpell, vill du att Julle ska växa upp i en ohälsosam miljö?Lite smärta är bara bra för dig, det som inte dödar härdar du vet!
  • TinkerBelle

.... säger han med lätt sarkastisk ton.

Antar det är omläggningen från i måndags som funkar halv taskigt.
    Skulle så gärna vilja veta vem som hoastar BT servrar...
    Driften är inte direkt stensäker, men å andra sidan är det ju bara ett forum och inte Telias mailservrar.

Panzerfaust skrev 2009-09-10 21:30:16 följande:
    Bt funkar fantastiskt bra...
  • TinkerBelle

Hej hej tanter,

Idag har det vart full rulle sen kl03.30 då maken började smsa.
    Svärmor hade några kortare andningstopp vid upprepade tillfällern, men nu verkar hon ha repat sig. Har svårt för att bestäma mig för om det är bra eller dåligt just nu.

Informerade skolexpiditionen idag om vad som hänt mig igår och fick då veta att "ja vi är medvetna om att det förekommer, men har inga planer om att informera föräldrarna om det..."
    Visar sig att det hänt vid en annan grund skola som tillhöra samma organisation i förra veckan.

JAG FATTAR INTE HUR DEM TÄNKER!!!

Om jag vetat det kanske jag tänkt mig för två gånger istället för att stressat ha rusat in efter dottern.
    Tänk om någon annan råkar ut för samma sak?
    Håller på att författa ett mail och får väl ta saken i egna händer helt enkelt så kanske man kan förhindra flera liknade händelser.

• TinkerBelle

Har precis kommit hem efter att varit iväg på bandy (igen).
    Hallen vi var till ligger nära Malmväen (har ni sett programen ).

Utanför när vi kom stod 4-5 5-6 år gamla snorungar och kastade sten på omklädningsrummens fönster. Klockan sex på kvällen!!!

Var är föräldrarna kan man undra. Handväskan åkte fram i vart fall och jag väste mellan tänderna att om dem inte la benen på ryggen skulle dem få smaka på stryk. Trist, men tyvärr det enda språk den sortens ungar förstår. *suck*

Så ja din fråga är befogad - man undrar ju vart sverige är påväg....

Panzerfaust skrev 2009-09-12 01:23:06 följande:
    Vad i helvetes jävlar är det som händer i samhället egentligen?www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp9-10 åringar som rånar varandra med kniv?!
  • TinkerBelle

Gratinerad broccoli!!!
    *Mums*

Soldemor skrev 2009-09-12 15:55:01 följande:
    Ja, jympA kan ge fantastiska upplevelser om kombinationen ledare-musik-rörelser stämmer, man kan faktiskt känna sig frälst! Halleluja!Och dessutom är brocccoli faktiskt gott!
  • TinkerBelle

Skickar en stor bukett blommor till Mulle - GATTIS!!

• TinkerBelle

Nix ingen trygg gata inte!
    Kan tävla med Rosengården i Malmö...

Som sagt synd att man ska behöva hota små barn med stryk.
    Dottern undrade om dem inte förstod att fönstrena skulle gå sönder om dem träffade.... Hon är som sagt bara sju och har vuxit upp i skyddad verkstad, men där stannar hon tills hon är stor nog att klara sig själv.

Villemoa skrev 2009-09-12 20:22:31 följande:
    Malmvägen i Sollentuna...inte Sveriges mest trygga gata...Helt otroligt att 5-6-åringar får ränna runt ute....bra att du sa ifrån Tinker! Synd bara att man måste hota med stryk...
Svar på tråden Tantvarning 5