Tantvarning 5
Då ska Heloise och Panzer hämta sin kattunge och en till som Panzers syrra ska ha!
Då ska Heloise och Panzer hämta sin kattunge och en till som Panzers syrra ska ha!
De är tio och en halv vecka nu, så den 13:e är de 11 och en halv. De blir 12 veckor den 16/8
De andra småpluttarna är bara 3 och en halv vecka och har just börjat vingla omkring lite utanför sin kartong.
Jag är sjuk.
Jag ligger lååångt efter i min städning.
Det är alldeles för varmt att vara sjuk och behöva sätta fart.
Jag får ta det lite i taget. Nu har jag iallafall tagit bort maskeringstejpen i duschen och skruvat dit slangen och sådär. Det var skönt att duscha i varmvatten istället för i vattenslangen nu!
Nä, det är ju inte alldeles klugnt, utan skitbråttom.
Men det kan jag inte göra något åt. Jag får i sakta mak städa undan så gott jag kan. Så är det med den saken.
*äter hallonkaka till mitt honungsthé*
Tack det var gott!
Nu börjar badrummet se normalt ut. Alltså, det här med att putsa fönster när det är gammalt och slitet är ju ett skitgöra utan like! Allt trä runtomkring själva fönstren är det som tar tiiiiid och nu när vi sk aflytta är det ju lika bra att ta dem riktigt ordentligt så det är flyttstädat just vad gäller fönsterkarmarna iallafall.
Egentligen skulle jag ju måla klart, men just nu känner jag att jag inte klarar av att se all röra som råder över hela resten av stugan, så jag kör istället på att få undan pryttlar så man kan vila ögonen lite. Då känns det som att det inte är lika mycket kvar som det egentligen är.
Nu har jag kaffepaus och äter kall våffla från igår, det funkar bra.
Den där äppelgrejen dfk, vill jag gärna ha receptet på! Jag vill inte att du krafsar bort någon fyllning! Jag tycker om både nötter och mandelmassa.
Men AAAAAH!!! Jag får inte vara med!!!
Andra inlägget i rad som bara försvinner!
Hej!
Jag håller på att gå i tusen bitar av allt som är att göra mitt i min fördömda halsinfektion.
Idag har svärisarna varit här och hämtat 23 packade banankartonger ohch en del möbler för att lämna plats för nnya staplar.
Imorgon kommer mäklaren och här är fullt med grejor kvar att plaock ploka ploca. Det blev HÄLLREGN mitt i arbetet, så det gick inte att måla klart boden som jag skulle. Nu får jag göra det imorgonbitti istället.
Igår åkte vi kl 7 och kom hem 23.30
-det var något jädra asfalteringsarbete på vägen mot Nyköping så vi krööööööp fram i över en timme utan att komma mer än ngn kilometer.
Men, besiktningen tycks ha gått som förväntat. dvs själklart finns det saker att åtgärda/förbättra på ett hus som är byggt 1907, men det finns inga katastrofer gömda på vinden eller så.
Vi verkar ha köpt ett hus.
Men jag orkar inte ens vara glad för jag vill bara börja gråta av trötthet.
Just nu ser jag inget slut på arbetandet och jag har ändå hållit på i fyra veckor nu med olika grejor hela tiden.
Del i den mentala statusen har även tiden i månaden. Jag är på dag 24, och väntar antingen på röda dagar eller helst uteblivna sådana. I båda fallen är det hormoner.
Imorgon FÅR det inte regna, för då ska vi ta bilder som lovar ett soligt sommarställe vid sjön...
Nu har vår mäklare fotat och bankat ner Till salu-skylten härutanför! Det känns helt sjukt att se den utanför vad som ju ändå är mitt HEM, liksom "vaddå till salu? JAG bor ju här!"
Här är katterna arga för att jag avmaskar dem. Skitsura och rivsiga är de och kutar långa omvägar när jag kommmer så jag inte ska få för mig att göra om dumheterna.
Jag har inte så nära till gråten idag som igår, men imorse satt vi bara här en lång stund vid bordet och glode. Jag kände mig liksom alldeles tom på något vis.
Sedan ringde mäklaren och sa att det skulle klarna upp-vilket verkligen lät som en osannolik utveckling om man betraktade den svarta himlen, men det BLEV sol så det var bara att sätta full sprätt ocgh om ni aldrig fotat för visning förut så kan jag avslöja att det betyder att man KASTYAR in alla saker i skåpen så diskställ, tandborstar schampoo och annat personligt krafs försvinner...
..när det sedan blir visning har man tryckt ner samma saker i bärkassar och slängt in i bilen så ingen kan se dem...
Sonja: Välkommen tillbaka! Och Villemos grattis till plusset!
och Feministbrud och didis hejsvejs! och alla andra också!