Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Jag ska lära dig bli en riktig kräftätare på vår fest!

Villemoa skrev 2009-08-16 22:09:20 följande:
    Vi ska ha kräftskiva med alla grannar nästa lördag, det blir skoj. Själv äter jag bara stjärten och klorna. Får kväljningar bara jag tänker på att äta kroppen och huvudet
  • passionsblomman

Ha! Vi får väl se!

Ditt illamående hinner gå över till festen, så det så!

Villemoa skrev 2009-08-16 22:16:29 följande:
    Tror inte du kommer lyckas... hoppas bara att jag klarar av lukten av kräftor nu när man mest mår småilla hela tiden...
  • passionsblomman

Åh nej! *stackars*

Hade du det med Moa också??
    Min svägerska fick gå med kryckor tillslut, det var ju skithemskt!

Hej Fjosok förresten!

Villemoa skrev 2009-08-16 22:40:10 följande:
    Hoppas bara att foglossningen håller sig borta, känner dock redan av ryggen nu :-0
  • passionsblomman

Svägerskan vet jag kunde inte ens ta sig till toa själv, än mindre uppför trappen till sovrummet. Hon höll på att pinka ner sig flera ggr då hennes karl inte direkt var blixten på att fatta att "hjälp mig NU" betydde NU.

Mycket tacksam att jag inte upplevt detta.
    Villemoa skrev 2009-08-16 22:46:50 följande:
    OM jag hade med Moa!! Fick iofs inte gå med kryckor men var knappt ute de två sista månaderna så ont hade jag. Kändes som man konstant blev huggen med kniv i ljumskarna, det strålade ner i benen och ryggen ska vi inte tala om! *vinkar till Fjosok*
  • passionsblomman

Shit! Ja inte fasen är det konstigt att man småningom skiter i om det kommer att göra ont att föda, bara ungen kommer ut nån gång! Jag låg alldeles tillräckliggt obekvämt UTAN foglossning.

Svägerskan har i allt övrigt mått kanon, haft jättebra förlossningar och fött tre utomordentligt friska och välartade barn, så som tur är slapp hon en massa annat skit.

Själv hade jag en rejäl depression under min graviditet, det räckte som prövning för både mig och mitt förhållande,. Rent fysiskt så var det bara illamående och en uvi, annars bara småsaker som halsbränna och sånt.

Tack och lov att eländet ibland fördelas lite mellan folk...

Villemoa skrev 2009-08-16 22:56:32 följande:
    Och jag som tyckte jag hade det jobbigt...stackars henne!! Fy fasen för att ha så ont!!Jag hade jättesvårt för att sova sista 1½ månaden. Kunde inte ligga på sidorna för då gjorde det grymt ont i höfterna, kunde ju heller inte ligga på magen och så kunde jag ju inte ligga på rygg då kroppsvikten tryckte på stora kroppspulsådern så man blev helt snurrig. Lägg därtill grymmaste halsbrännan och du fick en Villemoa som låg och kved i sängen till en sisådär 05.00 på morgonen...men det är SÅÅÅ värt allt när man får en bebis av det hela!
  • passionsblomman

Min katt harblivit gale och så här några dagar fförsent fattat att hennes ungar flyttat. Så nu går hn här och gallskriker. *inser att hon kräver uppmärksamhet*

Vi ses hörni!

Natt natt.

• passionsblomman

HEJ! Vad kul! Välkommen!

Har det gått bra att lasra ögonen?

Bobou skrev 2009-08-17 11:09:54 följande:
    Hej hej, nu hoppar jag in i tant-tråden!Har följt den ett tag nu, det har blivit som min eftermiddagssåpa att läsa om vad som händer i era liv. Fast en trevlig sådan, utan intrigerna, hihi!Ibland har jag velat kommentera, men jag har tänkt att om jag börjar skriva så kommer BT att ta ännu mer av min arbetstid och det vore verkligen inte bra. Men idag sitter jag hemma och har jättetråkigt, så nu kan jag bara inte hålla mig, trots att det är ett dåligt tillfälle - anledningen till att jag är hemma är nylasrade ögon som gör datorarbete mycket tröttsamt.Så - hej alla tanter!
Svar på tråden Tantvarning 5