Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

Vet inte. Det var väldigt länge sedan jag hade päronträd, så jag minns inte hur länge de hänger kvar. Äpplena var varierande mognadstid på, så där är kanske något träd med vinteräpplen.

Här kommer älgarna och rådjuren och käkar både fallfrukt och et som sitter på träden så det är fullt party i trädgården ett tag. För att inte tala om alla fåglar.
    Vi brukar ösa ut frukten i kanten av åkern, där blir den uppäten under hösten och vintern.

didis skrev 2009-08-15 11:43:20 följande:
    Det är det som är nackdelen. På höstarna luktar hela trädgården rutten frukt om man inte tar hand om det hela tiden.Men nu kommer jag ju inte att vara hemma så mycket den här hösten så jag lämnar med varm hand rutten-frukt-plockandet till maken! Hinner ni flytta in innan allt ramlat av träden?
  • passionsblomman

Oj det var ambitiöst!

Frulle skrev 2009-08-15 12:04:20 följande:
    Nej vi struntade i det.. Det var ingen tomt.. Men i morron har vi 3-4 hus vi ska kolla på..
  • passionsblomman

Aleta: JAAAA! Medeltidsbal! DET gör vi!

Feministbrud: *djupt imponerad* det var himla duktigt av dig!
    Du är värd pris!

Mulle: sväljer du kräftorna hela eller hur hinner du???
    Jag är den mest noggranna av kräftätare och när jag ätit en så finns därsannerligen inte mycket kvar mer än skal. Varje liten röd tar sin lilla tid.

• passionsblomman

hihi, jag äter först klorna -alla delarna , sedan mitten på kroppen och det som är i huvudet, med kräftsmör och allt, sedan stjärten. Om det är bra kräftor gnager jag på småbenen också.

Fast jag VILL att det ska ta tid. Då jag köper Svenska så får det bli färre och långsamt, för det blir för dyrt annars...

• passionsblomman

Jag pillar och drar så jag får bort gallblåsan, sedan gräver jag med fingrarna. Det är ingen vidare finätning när det gäller de här delikatesserna!

Aleta skrev 2009-08-16 17:22:37 följande:
    Sådär äter jag också!Skär du av huvudet? Jag är lite lat och brukar gräva ur istället.
Svar på tråden Tantvarning 5