Tantvarning 5
Hej, kikar in som hastigast. Vi har haft strömavbrott Snacka om uppställd man blir; fasta telefonerna funkar ej, datorn, dörrlåsen (blir till att vrida på vredet och ringklockan funkade ej heller. Postkillen stod och bankade som en galning på vår tjocka dörr) och min kära bordräknare. Har ingen miniräknare, bara en sån där stor låda med remsa med svart OCH röd text (mmmmm, me like) som går på el. Ja, skratta ni, men jag är ju faktiskt tantekonom...
Så det blev till att plocka fram papper och penna och börja försöka komma ihåg hur man man gjorde uppställningarna vid dividerat och multiplicerat. Jösses! Gamla trappan trodde jag aldrig man skulle få användning för igen. Men den fanns där nånstans lagrad i bakhuvudet
Mulle; skitchefer Stå på dig. Och hoppas du tar mod till dig att återuppta frisseriet.
Tinker; Tänker på er familj. Jobbiga tider. Snart är du hos din älskling i alla fall. Tillsammans är ni ännu starkare.
Blommis; Så kul att mamma kommer. Är lite nyfiken; har du hunnit prata med din sambo ang det där jag frågade om?
Det är ingen brådska eller så... Men vid tillfälle...
Kramar till alla andra också!