Åh Heloise, jag lider så med dig! Jag älskar julen, men i år kommer den att bli problematisk. Förra året firade jag och min man jul tillsammans för första gången och vi var hos oss. Vi kunde frossa i julmat och matlagning så mycket vi ville och det är något vi älskar. Iår blir det inte samma sak för min familj kommer inte. Min pappa jobbar inom svenska kyrkan och bor 50 mil ifrån oss, mao ingen bra kombination. Min mans mamma har cancer och det är inte aktuellt att inte fira jul med henne. Mina föräldrar klarar sig bra utan mig, men jag vet inte om jag klarar mig utan dem om ni förstår vad jag menar. Dessutom kommer jag sakna min bror.
Vi kommer trots allt att bjuda hem min familj och så får de komma om de kan (vilket de inte kommer att kunna) och min bror får välja vad han vill göra (vi bor i samma stad, men han åker förmodligen hem). Jag vet att detta betyder långt mer för mig än vad det gör för dem. Min pappa skulle inte ens om han fick, ta ledigt på jul för att fira hos oss. Det är för mycket OB han går miste om...
Kanske värsta i-landsproblemet, men det är mitt reella problem.