• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Cantaton, har du hittat någon gitarrist förresten?

• Fjällbruttan

Halloj igen, jisses vad det händer mycket här på nätterna

Här regnar det och är vidrigt idag, så jag kämpar lite med bokföring och tampas med tvättmaskin.. men allt är så jäkla trist... tror jag har min svacka efter bröllopet nu, vi stack ju direkt efter till dalarna och kom hem nyss.. och nu jobbar min MAN( fortfarnade lika kul att skriva)de stora tjejerna är hos sin pappa så det är jbara jag och lilla vild... boooooring!!

Tinker, jag har en deep heat med Aloe Vera, ska bums ta fram den, tack för tipset
    Jag har värk som kommer och går, brukar säga värk-dagar, men denna gång släpper det inte.. och jag har inte gjort nåt speciellt... för utom åkt fritt fall

Cantaton, jag skulle då ha uppskattat att ha en "egen" sång, vi letade efter "våra" sånger som beskrev oss... Du är allt vart det förstås lite trist men så är det och så Johnny Cash låt You are the rose of my heart, vilket trubaduren tyckte var roligt för ingen hade använt den förut.. det var 2 på hela vigseln som kände igen den, båda Cash-fans

Solde, nog måste din chef se det positiva i att du blir bättre som präst?? Klart du ska försöka gå den kursen!

Lillabruden och Heloise och givetvis tant Panzer... tänk att snart är det er tu
    Jag skulle gärna göra om min dag, hoppas ni får det underbart!!!
    All lycka till er!!

Blomman, hur går det, några pappaer än?? Spännande...

• Cantaton

Mmm, jag har tänkt på det också. Det man kanske kan göra är att komponera flera melodier som de kan få lyssna på och gillar de någon av dem så använder man den för att skapa deras sång, och skriver sedan en text utifrån vad de berättar om sig själva. Gillar de inte någon melodi som finns på förslag får man "helt enkelt" komponera fler. När en melodi så används är den "förbrukad". Hmm.. får nog tänka lite.

Aleta skrev 2009-07-23 12:04:31 följande:
    Det tror jag, jag har själv funderat i de banorna, fast specialkomponerade ingångsmarscher. Problemet är att de måste få tacka nej om de inte gillar den, så man får nog skriva några stycken. Vet inte om det blir så kostnadseffektivt då. Man får väl ha ett lager som man plockar ur och låter dem köpa från, fast då är det ju inte riktigt special för just det paret.
  • Cantaton

Ja, nr 14 eller nåt jag ringde till/hörde mig för om... Ingen proffsgitarrist, men han är duktig när han väl kan en låt, så han ligger i hårdträning just nu Han kommer hit när som helst så att vi kan öva dem ihop.

När jag så hade hittat en gitarrist fick jag den där förfrågan om att spela i Dalarna, så det var bara att ta ett varv till... Men den gången gick det smidigare - behövde bara kontakta två

Aleta skrev 2009-07-23 12:08:24 följande:
    Cantaton, har du hittat någon gitarrist förresten?
  • Cantaton

Hihi, den känner inte jag heller till.

Fjällbruttan skrev 2009-07-23 12:19:20 följande:
    Cantaton, jag skulle då ha uppskattat att ha en "egen" sång, vi letade efter "våra" sånger som beskrev oss... Du är allt vart det förstås lite trist men så är det och så Johnny Cash låt You are the rose of my heart, vilket trubaduren tyckte var roligt för ingen hade använt den förut.. det var 2 på hela vigseln som kände igen den, båda Cash-fans
  • passionsblomman

AAAAAAAAH! Sambon mötte brevbäraren och kontraktet har kommit med rek post. Han försökte hämta ut det men det går naturligtvis inte då det ju är ställt till MIG. Nu är han på väg hem för att hämta mig så vi kan åka och hämta det! *oppar otåligt upp och ner*

Cantaton-klart det finns folk som vill ha egna sånger! Folk ska jju ha det så unikt som möjligt numera!

Aleta-jag VÄNTAR mig att ni kommer! Himmel vad roligt det ska bli!

Solde-klart du ska gå utbildningen, Aleta har helt rätt i motiveringsfrågan.

Fjällbruttan-Har du prövat smörja med ormsalva? Det hjälper på mig och så tar du Ipren eller motsvarande, som "har antiinflammatoriska egenskaper" *sjunger ipren-sången och hör Mulle stämma in*

• Fjällbruttan

Texten är hlt underbar! Och vi hade en manlig solist med lite hes stämma som sjöng den...ryser fortfarande av lycka!

Cantaton skrev 2009-07-23 12:24:52 följande:
    Hihi, den känner inte jag heller till.
  • Cantaton

Passion: ååååååh spännande!! Hopppas han kommer fort Och ja, det där med unikt är ju verkligen sant. Jag funderar på att inleda ett samarbete med en tonsättare. Texter är jag bra på själv. Melodier har jag säkert en hel del inom mig också, men den biten måste få utvecklas innan jag vill gå ut med att sälja dem!

Fjällbruttan, vad härligt!

• passionsblomman

Fotvård:

*fotbad med fotsalt

*fila

* HELOSANSALVA-för den är amilt antiseptisk utöveer sina andra egenskaper. Smörja på MASSOR och då menar jag massor! På med ett par bommullsstrumpor och sov med detta! Det blir babyfötter av det och gör du det rätt tätt ett tag så läker äen självsprickorna. Jag lovar!

• dfk

Cantaton- blir också nyfiken på vilken kändisen är...Förstår att det är sekretessbelagt. Vad roligt att du också är himla förtjust i Dalarna. Om du någon gång ska sjunga på Dalhalla så kommer jag bums. Vad spännande med alla dina projekt! Det är bra att du pysslar om dig mellan varven!

PASSION- vår lilla blomma, jag studsar och jag hoppar och sjunger också , fast jag inte kan sjunga alls. Men hör nu här!
    "Passion vår lilla blomma nu ska vi tanter snart koooomma. Vi lyfter våra glaaaas till en stor skål och ropar ..eh.... (vad rimmar med det...) vi ropar ...
    att vi nog tål. Ja vi tål att komma och sova på liggunderlag i ditt stora fiiiina huuuus en dag!" Hihi..

Soldemor- Grattis till vår bästa tanttrådspräst! Klart du ska gå på kurs.

Lillabruden- om jag bodde närmare dig skulle jag mer än gärna titta in under vigseln. Du skulle märka mig direkt när jag stapplar in med käppen och småhaltar mig fram och naturligtvis kommer ha värsta tantutstyrseln på mig, det går inte att missa.

Svar på tråden Tantvarning 5