Moa fick njurbäckeninflamation förra sommaren, det som vi inte fattade först eftersom febern gick upp och ner, rätt vad det var så var hon feberfri.. men så kom hon hem till mig efter en helg hos sin pappa och hade 40 gr och klagade på ont i ryggen.. då larmade varningsklockorna!Dock hade hon inte ont när hon kissade... Jag har ju själv haft det och smärtan i njurarna var grym! Först fick jag köra själv till Vilhelmina 13 mil enkel väg, det blev vidare till Umeå och barn (efter bråk med läkaren om Ipren, jäkla gubbe) men då fick vi taxi, som tur var, varpå jag kommer på att jag glömt plånboken hemma när jag störtade iväg mitt i natten.... och inga kläder hade vi med heller, trodde inte hon var så dålig! Väckte upp exmannens syster kl 3 på natten så hon fick komma med pengar så vi skulle klara oss ett par dagar
Min lilla tjej orkade varken dricka eller äta, inte ens glass, förrän efter 3 dagar, det var tufft! Men vi gjorde ett ultraljud innan vi for hem och det var så fint att hon sluppit kontraströntgen. Men Moa är ju 9 nu så hon är ju lite större.
Frulle skrev 2009-07-24 11:35:27 följande:
haha! Ja! Våra ambulansförare var dock lugna som filbunkar.. Dom förstod på en gång att det var en feberkramp som Bella hade.. Men det visste ju inte vi!! Vi såg ju bara en bebis som tuggade fradga och skakade och nästan slutade andas! Klart man blev livrädd..