• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Cantaton

Jag har lagt ner det. Jag gav honom besked innan sommarn o de andra ska jag meddela nu i veckan eller nästa vecka.

passionsblomman skrev 2009-07-24 13:46:04 följande:
    Vi pratade bla om att du funderade på att lägga ner manager-biten till förmån för din egen musikalitet.Och att du inte skrivit nytt kontrakt med killen i fråga men inte ville göra honom besviken och att det dessutom var fler som ville ha dig som manager.
  • passionsblomman

Se där! Bra!!!!

Det känns väl bra eller hur?

Om du då sätter vissa drömmar och planer i ett litet inre växthus på grodd och tillväxt så slipper du annat än titta till dem då och då, så de växer som de ska. De sköter sig i övrigt själva.

Vikten räcker som sagt att bestämma "inte FLER kilon nu" till att börja med. (Så har jag gjort sedan jag började äta hormonerna och gick upp det lilla jag tappade i våras. Nu har jag hållit det och känner att det får räcka en liten bit till, medan husköp och inseminatioener och allt vad det är pågår. Huvudsaken är att det inte blir värre än nu.)

Men sedan så ÄR det själva kärnan: MÅNGA duktiga flickor promenerar runt på ddet här jordklotet och vi mäter ofta vårt värde och hur vi mår utifrån vad vi gjort, presterat och åstadkommit. Det får man jobba med länge och kanske alltid.

Cantaton skrev 2009-07-24 13:47:35 följande:
    Jag har lagt ner det. Jag gav honom besked innan sommarn o de andra ska jag meddela nu i veckan eller nästa vecka.
  • dfk

Cantaton- blir orolig när du mår sådär. Ta hand om dig!

Frulle- stackars Bella, inte roligt med sjukhusbesök.

• Cantaton

Mm.. jag lade mig ner en stund o skulle vila. Då ringde syrran vilket gjorde mig jätteglad o förvånad. Hon har inte svarat i telefon när nån annan har ringt på en veckas tid, vilket gör att alla är oroliga. Och när hon då frågade om jag ville shoppa med henne (dvs hon tänker inte bara ligga i sin säng o se på film/sova vilket hon gjort i flera månader) började jag storgråta.. för jag ska på en konsert ikväll... så jag skulle bara hinna vara med henne i 2h och det tyckte inte hon räckte. Föreslog att hon skulle följa med på konserten, men hon orkade inte åka så långt... och helt plötsligt ville jag inte alls gå på nån konsert (jag ska gå ensam, vilket är helt fel dag för...) Nyss vaknade jag upp ur mitt gråtande o kände "Jo, konsert blir kul", o nu skriver jag det här o då bara gråter jag igen. Det här är ju galet. Dessutom behöver jag åka in till stan o möta upp en person som har "min" biljett. Det är nämligen en bekants biljett egentligen, men han ligger på sjukhus o kan inte gå...

dfk skrev 2009-07-24 14:03:31 följande:
    Cantaton- blir orolig när du mår sådär. Ta hand om dig!Frulle- stackars Bella, inte roligt med sjukhusbesök.
  • passionsblomman

Cantaton min vän, du behöver prata med en läkare och berätta om det här. Det är INTE bra med dig nu och antingen är det en rejäl dipp, ett wake-up call av seriös art, eller så har du kört huvudet i väggen.

Går det inte över på ett par dagar eller så, så måste du söka hjälp så du får reda ut vad som är vad.

Cantaton skrev 2009-07-24 14:14:42 följande:
    Mm.. jag lade mig ner en stund o skulle vila. Då ringde syrran vilket gjorde mig jätteglad o förvånad. Hon har inte svarat i telefon när nån annan har ringt på en veckas tid, vilket gör att alla är oroliga. Och när hon då frågade om jag ville shoppa med henne (dvs hon tänker inte bara ligga i sin säng o se på film/sova vilket hon gjort i flera månader) började jag storgråta.. för jag ska på en konsert ikväll... så jag skulle bara hinna vara med henne i 2h och det tyckte inte hon räckte. Föreslog att hon skulle följa med på konserten, men hon orkade inte åka så långt... och helt plötsligt ville jag inte alls gå på nån konsert (jag ska gå ensam, vilket är helt fel dag för...) Nyss vaknade jag upp ur mitt gråtande o kände "Jo, konsert blir kul", o nu skriver jag det här o då bara gråter jag igen. Det här är ju galet. Dessutom behöver jag åka in till stan o möta upp en person som har "min" biljett. Det är nämligen en bekants biljett egentligen, men han ligger på sjukhus o kan inte gå...
  • Heloise

Jag läser i kapp imorron ladies, just tnu sitter jag och hyperventilerar på ICA och väntar på att jag och 9 kg kött ska bli upplockade.
    Ger alla tanter varma kramar och ber er be en liten bön för att allt går smärtfritt imorron. Panzer var uppsparkad för att snöra klänningen mitt i natten igår eftersom jag fått för mig att jag inte kunde ha den längre.

Kramkramkramkram

• passionsblomman

Jag ber en bön. Det kommer bli en strålande underbar och fantastisk dag!

A-N-D-A-S nu gumman! Blomman hälsar, han har varit på okänt äventyr. Hon, hennes syskon och mamma kom aldrig hem igår, utan verkar ha tillbringat natten nder någon grannes buskar eller så...
    Men nu är de här och röjer över hela stället igen.

Heloise skrev 2009-07-24 14:21:15 följande:
    Jag läser i kapp imorron ladies, just tnu sitter jag och hyperventilerar på ICA och väntar på att jag och 9 kg kött ska bli upplockade.Ger alla tanter varma kramar och ber er be en liten bön för att allt går smärtfritt imorron. Panzer var uppsparkad för att snöra klänningen mitt i natten igår eftersom jag fått för mig att jag inte kunde ha den längre.Kramkramkramkram
  • Fjällbruttan

Kramar i massor till dig!! Det kommer att gå strålande!!
    Nu får du släppa köttet på nån annan tok och försöka andas
    Ikväll rekomenderar vi ett fotbad och ett glas vin (lite kalorier så du kommer att komma i klänningen utan att pröva den i natt igen! )

Heloise skrev 2009-07-24 14:21:15 följande:
    Jag läser i kapp imorron ladies, just tnu sitter jag och hyperventilerar på ICA och väntar på att jag och 9 kg kött ska bli upplockade.Ger alla tanter varma kramar och ber er be en liten bön för att allt går smärtfritt imorron. Panzer var uppsparkad för att snöra klänningen mitt i natten igår eftersom jag fått för mig att jag inte kunde ha den längre.Kramkramkramkram
  • Fjällbruttan

Cantaton, om du verkligen vil se konserten så gå, även om det känns motigt!
    Musik brukar kunna lösa upp en massa knutar, kanske vore skönt att få komma bort en stund?
    Men som blomman säger, känns det så här på måndag så går du till läkare bums!!!
    Och gråt inte över syster... 2 timmar är ganska mycket tid att shoppa på om man vill, i alla fall om man har lite skral kassa

Kram

• Fjällbruttan

Tss.. du kommer att bli 2-siffrig lätt som en plätt
    När du mår bättre ska tant Eva dela med sig av goda mumsiga råd, jag har fått bort typ 25 kilo med det

Cantaton skrev 2009-07-24 13:38:22 följande:
    Frulle. Jag vägde mig idag, och vågen visade 101kg oavsett vad jag ser ut att väga..
Svar på tråden Tantvarning 5