• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Frulle

Ja det ska bli skitkul att få se allas bilder!!!

Nu sitter jag och äter lite kräftsoppa här! Mmmmmmm

• passionsblomman

*sneglar avundsjukt på Mulles tallrik*

Ny daag. Nya uppgifter. Det är så mycket att göra att risken är att man springer och gör lite här och lite där.

Men nu SKA jag ta en sak i taget. Idag ska jag röja ur hallen, för den ska vi köra spackel och grundmålning på så att den blir lite fräschare. Väl där, så ska ett par möbler ut dit och så ska vår gamla trasiga soffa UUUUUT och då kan vi göra samma sak med tv-rummet.

Sedan sovrummet...
    sedan...ja, det är en bit kvar innan de kan få komma och ta bilder här!

• Aleta

Glöm inte blommorna när du ska styla för fotograferigen (och visningarna)!

Nu har jag kört grusgången (tänk om man kunde övertala gräset att hålla sig till gräsmattan!).
    Sedan ska jag försöka komma igång med byggandet av gungställning med klätterdel och rutschkana till barnen. Virket kom sent igårkväll.
    Rutschkanan fick jag när jag var liten, men den monterades aldrig upp (till mig, min kusin hade den till sina barn när jag var för stor). Nu sjutton ska minsann mina barn få leka med den!

Hurra för Lillabruden och Heloise&Panzerfaust idag!
    Är det några fler?

passionsblomman skrev 2009-07-25 10:57:00 följande:
    *sneglar avundsjukt på Mulles tallrik*Ny daag. Nya uppgifter. Det är så mycket att göra att risken är att man springer och gör lite här och lite där.Men nu SKA jag ta en sak i taget. Idag ska jag röja ur hallen, för den ska vi köra spackel och grundmålning på så att den blir lite fräschare. Väl där, så ska ett par möbler ut dit och så ska vår gamla trasiga soffa UUUUUT och då kan vi göra samma sak med tv-rummet.Sedan sovrummet...sedan...ja, det är en bit kvar innan de kan få komma och ta bilder här!
  • Frulle

Men hur jobbigt är det egentligen att bo där ute?? Vi har sett en massa FINA, stora och billiga hus... Men är rädda för avstånden.

passionsblomman skrev 2009-07-25 10:57:00 följande:
    *sneglar avundsjukt på Mulles tallrik*Ny daag. Nya uppgifter. Det är så mycket att göra att risken är att man springer och gör lite här och lite där.Men nu SKA jag ta en sak i taget. Idag ska jag röja ur hallen, för den ska vi köra spackel och grundmålning på så att den blir lite fräschare. Väl där, så ska ett par möbler ut dit och så ska vår gamla trasiga soffa UUUUUT och då kan vi göra samma sak med tv-rummet.Sedan sovrummet...sedan...ja, det är en bit kvar innan de kan få komma och ta bilder här!
  • Villemoa

En stoooor kram till Tinker härifrån!!

lillabruden, Heloise & Panzer: idag är det er dag, HURRA och GRATTIS!! Hoppas ni får en underbart härlig dag!!! Bilderna ser jag fram emot att få se sen

• Soldemor

Du kan få låna mina Snuttar, Cantaton. Det är så mysigt att ha dem i knäet eller liggande vid sidan om en. Klappa Isolde på huvudet och bara njuta av hennes belåtna prrr! Amaretto är så snäll och mjuk( nej, jag vet, han skall vara sträv, men nu är han väldigt mjuk. Uppväxt i en hög med nytvättade, comfortmjuka handdukar!) och kärvänlig, så man mår så gott när man har honom hos sig. *Lämnar över transporbox med båda två i*
    Och här är en JÄÄÄÄTTEKRAM från mig!

• Soldemor
    Cantaton skrev 2009-07-24 11:41:54 följande:
    Då tror jag mer på utmattning än pillren faktiskt (tyvärr)...
    Jag fick någon sorts depression när jag åt p-piller. Hade en sort först, som gav mig cystor, så då bytte vi till en annan sort, men den var hemsk. Så låg och eländig jag kände mig, fast jag var nygift och borde varit lyckligast i världen. Blev spiral sedan som funkade i fyra år.
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2009-07-24 13:38:22 följande:
    Frulle. Jag vägde mig idag, och vågen visade 101kg oavsett vad jag ser ut att väga..
    Trasig våg, dags att byta ut den!
  • Soldemor

Stort grattis till Heloise, Panzer och Lilla bruden, samt massor av uppmuntringskramar till Mullefrulles lilla tjej, till Tinkers svärmor och till Cantaton!
    Och en kvast och lite fler flyttkartonger till Blomman!

• passionsblomman

Haha, skämtar du! Skulle JAG glömma blommorna...skulle inte tro det!

Men de förbaskade rabatterna tänker jag betrakta som precis så igenvuxna som de är. För de var värdelösa redan när jag kom hit.
    Gräver nya gör jag inte.

Grusgången har sambon tagit som väl är. Och nu går motorsågen varm därute. Själv ska jag tömma hallen för att kunna spackla och måla och börja projekt
    "om jag flyttar ut den här hit så kan jag flytta den där dit och sedan ställa det där här och det här där så blir allt så bra så"

Aleta skrev 2009-07-25 11:05:24 följande:
    Glöm inte blommorna när du ska styla för fotograferigen (och visningarna)! Nu har jag kört grusgången (tänk om man kunde övertala gräset att hålla sig till gräsmattan!).Sedan ska jag försöka komma igång med byggandet av gungställning med klätterdel och rutschkana till barnen. Virket kom sent igårkväll.Rutschkanan fick jag när jag var liten, men den monterades aldrig upp (till mig, min kusin hade den till sina barn när jag var för stor). Nu sjutton ska minsann mina barn få leka med den!Hurra för Lillabruden och Heloise&Panzerfaust idag! Är det några fler?
Svar på tråden Tantvarning 5