• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Himmel vad du jobbar!

Idag har jag i och för sig varit duktig jag också och grävt ner betongplintarna till gung/klätterställningen. Nästan klart, bara tio cm kvar i sidled på ett hål av 6. Blåsor i händerna kommer jag att få ovan som man är vid grovarbete nuförtiden.

passionsblomman skrev 2009-07-26 11:41:23 följande:
    Förfärligt vilken tid det förbaskade underarbetet tar innan man verkligen kan börja MÅLA nån gång! NU har jag maskerat, spacklat klart och tvättat snickerierna med målartvätt. *otålig*
  • Villemoa
    Panzerfaust skrev 2009-07-26 10:24:11 följande:
    Trött, hes och nygift, god morgon!
    [/citat]
    Heloise skrev 2009-07-26 10:51:21 följande:
    [citat]
    Fru Panzer inställer sig i tanttråden, kort finns i galleriet
    GRATTIS, GRATTIS herr & fru Panzer! Såå fina ni var! Hoppas ni hade en underbar dag!!
  • Daa

Tinkerbelle, skönt att svärmor har kommit upp ur sin dvala och vill kämpa. Hejar på er!

Blomman och Aleta, bra kämpat.

Här har vi söndag och planerar besök på Ikea till veckan.

• Fjällbruttan

Stort jättegrattis till Panzarfrun och hennes vackre make, ni är så underbart fina ihop!!!
    Gud så läcker bukett och skitsnygg klännning!!!!
    Buketten var underbar den med, tom. Mattias kommenterade hur fina ni var, och han är en mycket fåordig norrlänning

• TinkerBelle

Förstår du nu hur frustrerad jag blev när maken bestämde sig för att vi bara MÅSTE måla badrum och toalett två veckor före bröllopet?!
    Kan tilläggas att dem målades så sent som 2006 så det fannas inga måsten.

passionsblomman skrev 2009-07-26 11:41:23 följande:
    Förfärligt vilken tid det förbaskade underarbetet tar innan man verkligen kan börja MÅLA nån gång! NU har jag maskerat, spacklat klart och tvättat snickerierna med målartvätt. *otålig*
  • TinkerBelle

Jag har torkat rent alla skåpluckor i köket. Behövdes!
    Äldsta sonen har gått loss på altanen med högtryckssprutan medan yngsta sonen klipper gräset och maken dammsugar....

Man kan ju tro vi är sjuka allihopa!

• passionsblomman

Åh FYYY vad det är slitsamt att gräva för plintar!
    Uj vad duktig du är!

Jag har just insett att snickerierna nog VISST måste strykas 2 ggr, vilket innebär att det inte blir målat på väggen idag. Eller, om jag tar ett grundvarv på väggen också idag och båda delarna imorgon igen kanske..

Jag är inte någon målarhantverkare.
    Däremot vill jag gärna gå kurs i akvarell...

Snart har vi småstugefröreningens årsmöte. Halva styrelsen ska sluta, så risken är att vi får kläcka att vi ska flytta inför alla, då det annars är överhängande risk att ngn av oss tvingas med i styrelsen.

Aleta skrev 2009-07-26 11:55:06 följande:
    Himmel vad du jobbar! Idag har jag i och för sig varit duktig jag också och grävt ner betongplintarna till gung/klätterställningen. Nästan klart, bara tio cm kvar i sidled på ett hål av 6. Blåsor i händerna kommer jag att få ovan som man är vid grovarbete nuförtiden.
  • TinkerBelle

Heloise och Panzer - GRATTIS!
    Ryser när jag tittar på era bilder. Ni är ett vackert par.
    Den blåa buketten var fantastisk och Heloise du var vacker vacker vacker i din klänning!!!

Panzer - vart tog skägget vägen?

• Fjällbruttan

Åhh... virrpanna som jag är.. givetvis grattis till Lillabruden också, vill se bilder nu

Hoppas ni alla hade en underbar dag

Tinker, hoppas allt går bra så ni kan njuta av Kina-resan!

Blomman, visst är det segt med allt underarbete... men sen går det ju som hejsan

Vill också tacka för alla gulliga kommentarer från er ang. våra bröllopsvideor... och nu tänker jag skryta så håll i er!!
    JAG har sytt tjejernas klänningar, Mattias väst och slips och min sjal... hade även en bolero men det var så varmt att jag skippade den, så jag blir så glad när nii tyckte färgerna var fina, det tycker jag med

Och nu ska jag försöka få lite inspiration från alla er energi, herregud vad ni gör mycket, och gå ut och gräv ner mina nya rosbuskar.. det har ju regnat sen vi kom hem... 66,2mm förra dygnet... det är blött här

Psst... Cantaton, hoppas du har sovit gott och försök ta det lugnt idag trots rep...
    Kram

Svar på tråden Tantvarning 5